Splitska tvrtka razvija pametne sustave za trgovačke centre

Za rad na projektu inteligentnih sustava za trgovačke centre vrijednom 33 mil. kuna splitska tvrtka Husar traži 50 stručnjaka iz IT područja, od programera i inženjera računalnog vida do inženjera i arhitekata strojnog učenja

u 13:59 Zadnja izmjena: 22.02.2019 u 11:08
601
Husar
Tvrtka Husar d.o.o. razvila je sustav Shop&Touch koji korisnicima omogućava kupnju u trgovačkim centrima uz kontrolu troškova, navigaciju do traženog artikla, kataloge proizvoda, skraćuje vrijeme čekanja na posebnim blagajnama za samonaplatu

Maloprodaja je jedan od najkonkurentnijih sektora i izložena je stalnim i brzim promjenama u kojima tehnologija ima veliku ulogu. Potrošači očekuju najnovije tehnologije, najbolju ponudu i ugodno iskustvo, a trgovci sve više shvaćaju koliko je važno ponuditi iskustvo prilagođeno potrošaču. Da bi to postigli, da bi izgradili konkurentske prednosti, primjenjuju niz digitalnih tehnologija, kao što su proširena stvarnost i pametne police.

Splitska tvrtka Husar d.o.o. specijalizirala se za pametna rješenja u trgovini. Razvili su sustav za samonaplatu (self-scanning) pod nazivom Shop&Touch. Proizvod je komercijaliziran i instaliran u nekoliko trgovačkih lanaca u Hrvatskoj i regiji.

“Shop&Touch je sustav koji korisnicima omogućava kupnju u trgovačkim centrima uz kontrolu troškova, navigaciju do traženog artikla, kataloge proizvoda, skraćuje vrijeme čekanja na posebnim blagajnama za samonaplatu…”, tumači Miljenko Perić, osnivač i direktor tvrtke Husar. “Sustav je instaliran u trgovačke lance Konzum, Velpro i Mercator, a moguće ga je postaviti u bilo koju prodavaonicu u svijetu”, dodaje Perić.

Kroz višegodišnje razdoblje stjecanja iskustva prilikom implementacije samonaplatnih sustava uočene su potrebe kupaca za potpuno automatiziranim trgovačkim centrima koji dovode do potpuno novog načina kupnje puno ugodnijeg za kupce, kaže Perić. Odgovor na te potrebe je Asterisk, inovativni sustav za optimizaciju poslovanja i automatizaciju trgovačkih centara.

“Tvrtka se počela baviti umjetnom inteligencijom i računalnim vidom (computer vision). Znanja iz ovih područja primijenili smo na razvoj novih sustava”, tumači direktor tvrtke Husar. Novi projekt bavi se primjenom obrade podataka, umjetne inteligencije i računalnog vida te integracijom različitih informacijskih tehnologija u optimizaciji, automatizaciji i nadgledanju trgovačkih centara.

Asterisk za potpunu automatizaciju prodavaonica

Asterisk je sustav za optimizaciju, automatizaciju i nadgledanje trgovačkih centara koji je utemeljen na umjetnoj inteligenciji i koji će, u sprezi s kamerama, omogućiti potpunu automatizaciju prodavaonica odnosno trgovačkih centara. Sustav će povećati zadovoljstvo kupaca, sigurnost i smanjit će broj krađa, ističe Miljenko Perić.

Platforma Asterisk integrira različite tehnologije, uključujući nadzor korisnika (samoučeći modul), RFID, barkodove, bežične komunikacije, podsustave za obradu i analizu podataka te podsustave za integraciju s postojećim informacijskim sustavima prodajnih centara.

Sa strane kupca to je sustav koji omogućuje samonaplatu, ubrzani prolazak kroz check-out terminale, informacije o košarici, proizvodima koje kupac uzima, reklamama i akcijama koje su prikazane na uređaju. Modul navigacije u realnom vremenu služi korisnicima za snalaženje po prostoru centra.

Primjenom sustava Asterisk trgovački centri će uštedjeti smanjenjem gubitaka uzrokovanih krađama, uštedom prostora, povećanjem prihoda od prodaje i marketinga, manjim sigurnosnim troškovima u trgovačkim centrima, objašnjava Perić.

Sigurnosni sustav Atlas za nadgledanje područja visokog rizika

Sustav Asterisk vezan je uz novi sigurnosni sustav Atlas koji je namijenjen nadgledanju područja visokog rizika.

“Riječ je o sustavu nadgledanja i zaštite visokofrekventnih lokacija kao što su zračne luke, autobusni i željeznički kolodvori ili stadioni. Sustav će pratiti ponašanje i reakcije ljudi u nadgledanom prostoru, prepoznavati opasne predmete kao što su hladno i vatreno oružje, donositi sigurnosne procjene i alarmirati zaduženo osoblje.”, razlaže naš sugovornik. “Oba sustava kao platformu koristit će sličan model umjetne inteligencije zasnovan na računalnom vidu.”

Nositelj projekta je tvrtka Husar, a partneri na projektu su Visoka škola za informacijske tehnologije – VSITE iz Zagreba i tvrtka Root d.o.o. iz Splita. Ukupna vrijednost projekta je 33 milijuna kuna odnosno 4,5 milijuna eura, treba se realizirati do 2021. godine.

“Projekt je”, kaže Perić, sufinanciran iz Europskog fonda za regionalni razvoj temeljem Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014.-2020. kroz Poziv ‘Povećanje razvoja novih proizvoda i usluga koji proizlaze iz aktivnosti istraživanja i razvoja’”. Addiko banka, koja u svom poslovanju radi i podržava projekte digitalne transformacije, financijski je i partnerski podržala ovaj projekt.

“U današnjem poslovnom okruženju ključno je isporučiti kvalitetnu, brzu, jednosatvnu i modernu uslugu, a Husar d.o.o. to čini, uvodeći inovaciju u jedan vrlo tradicionalan sektor. Addiko banka je ponosna što doprinosi ostvarenju njihovih planova”, rekla je Ivona Atanasov Bandić, direktorice regije za Poslovne subjekte,

“Razvoj ova dva sustava znači ulazak na rastuće tržište računalnog vida (computer vision) – video/picture to text – koji otvara brojne mogućnosti primjene: automatizaciju prodavaonica, automatizaciju i nadzor proizvodnih procesa, ispitivanje kvalitete proizvoda i pronalaženje grešaka, prebrojavanje ljudi i automobila, nadzor područja visokog rizika i detekciju neželjenih radnji na zračnim lukama, stadionima i sličnim mjestima na kojima se kreće ili okuplja veliki broj ljudi, prebrojavanje putnika na trajektima, vlakovima i slično.”

Ciljani klijenti – svjetski supermarketi

Ciljani kupci sustava Asterisk su veliki trgovački lanci koji žele optimizirati svoje poslovanje kao što su Tesco, Home Depot, Target, Wal Mart, Bailian, Konzum, Kaufland, Spar. Svi oni koji svojim kupcima žele ponuditi ili već nude neki oblik self-scanning usluge, kaže direktor Husara te dodaje da su “već uspostavljeni kontakti s klijentima u Europi”. Projekt je, tvrdi, konkurentan na globalnom tržištu

“Naši ciljani klijenti su svi svjetski supermarketi, idealno veći od 2000 četvornih metara. Želimo plasirati proizvod na retail tržište Europske unije čija je vrijednost u 2016. bila 4,8 trilijuna dolara te na tržište Sjedinjenih Država koje je 2016. godine vrijedilo 5,1 trilijuna dolara. Rezultati projekta će proširiti proizvodne kapacitete tvrtke te omogućiti povećanje prihoda, dobiti i izvoza”, dodaje Perić.

Prodajna mreža splitske tvrtke sada pokriva Europu, Sjevernu i Južnu Ameriku, a upravo pregovaraju o zastupništvo u Južnoj Africi.

Za projekt zapošljavaju dodatnih 50 ljudi

Miljenko Perić osnovao je tvrtku Husar 2008. godine. Trenutno ima 25 zaposlenih u Splitu, a 1 . ožujka otvaraju ured u Zagrebu. Plan je do kraja godine zaposliti još 50 ljudi u Hrvatskoj. Većina zaposlenih su po struci inženjeri računarstva, elektrotehnike i slična usmjerenja, a prosjek godina je oko 30.

Na internetskim stranicama je oglas kojim traže više radnika iz IT područja za rad u Splitu. Traže se sistem testeri, inženjeri računalnog vida, administratori baza podataka, programeri, sistem inženjeri, inženjeri i arhitekti strojnog učenja te podatkovni analitičari.

“U Hrvatskoj tražimo uglavnom programere za naš razvojni odjel. Ljudi ima dovoljno i jako su kvalitetni. Mala smo zemlja, ali puna pametnih i sposobnih ljudi, kako u znanosti, poslu, sportu…”, kaže Perić te dodaje da tvrtka Husar ljudima nudi izazove – to je, kaže, ljepši izraz za težak rad – te mogućnost da rade na trenutno najzanimljivijim tehnologijama na tržištu, uz odgovarajuću plaću i mogućnost napredovanja.


Sadržaj omogućila Addiko banka