Mobilna aplikacija Virdis arhivira račune i spašava šume

Platforma i mobilna aplikacija Virdis smanjuje troškove prodavateljima prilikom izdavanja računa, štiti prirodu i njene resurse te omogućuje krajnjem korisniku trajno i jednostavno arhiviranje i manipuliranje računima

249
mobilna aplikacija Virdis
Dinko Kostelac i Ines Deščak osmislili su mobilnu aplikaciju koja uz pomoć već dostupnih tehnologija omogućuje primitak računa u elektronskom obliku direktno s blagajne izdavatelja na mobilni uređaj kupca

Bez računa se ne računa” već dugo je krilatica i nagradna igra kojom Porezna uprava u sklopu borbe protiv sive ekonomije, utaje poreza i nelojalne konkurencije potiče građane da traže račun za svaki kupljeni proizvod i obavljenu uslugu. No, mnogi od nas malo brinu o računima, često ih uopće ne uzimaju ili ih odmah odbace. Pa tko će skupljati gomile računa u novčaniku, džepu, torbi…

“Osim što je izdavanje računa zakonska obveza prodavatelja, računi su ujedno kupcu i ključan dokaz kupnje u slučaju prigovora ili korištenja prava garancije. Osim što je izdavanje računa neizbježno, pokazalo se i prilično skupim. Iako je riječ o malom listu papira, više od 90 posto računa završi u smeću ili na cesti, što ih čini prilično štetnim za okoliš. Istraživanja su pokazala da je za količinu izdanih računa u Hrvatskoj potrebno godišnje u prosjeku posjeći više od 42.000 stabala i potrošiti više od 67 milijuna litara vode”, razlaže Dinko Kostelac, uz Ines Deščak idejni začetnik projekta Virdis.

A Virdis je platforma odnosno mobilna aplikacija koja uz pomoć već dostupnih tehnologija omogućuje primitak računa u elektronskom obliku direktno s blagajne izdavatelja na mobilni uređaj kupca.

“Virdis”, nastavlja Dinko, “stoga rješava više problema – smanjuje troškove prodavateljima, štiti prirodu i njene resurse te omogućuje krajnjem korisniku trajno i jednostavno arhiviranje i manipuliranje računima”.

Sustav je namijenjen svakoj trgovini te svakoj osobi koja ima mobilni uređaj. Temeljna funkcionalnost je prijenos i spremanje računa na mobilni uređaj koja osim što donosi uštede trgovinama, omogućuje trajno i jednostavno pohranjivanje računa krajnjim korisnicima. Dodatne funkcionalnosti postoje za obje strane – krajnjem korisniku se omogućuje pretraživanje stavki po svim računima, definiranje budžeta za potrošnju te praćenje i analiza troškova po kategorijama. Trgovcima, osim uštede u smislu smanjenje printanja računa, Virdis nudi i pristup novim kanalima za oglašavanje.

Životni vijek isprintanog računa je 3 sekunde

“Virdis je kao ideja začet početkom 2018 godine”, priča Dinko. “U doba progresivne digitalizacije kada se i plaćanja sve više obavljaju preko mobilnih uređaja, postalo je očito da je printanje računa skup, štetan, ali i nepotreban dio procesa svakodnevne kupovine u trgovinama. Osim što šteti prirodi, došli smo do podatka da je prosječni životni vijek isprintanog računa 3 sekunde jer ih većina završi u smeću neposredno nakon ispisa. S druge strane, izdavanje računa je zakonska obveza prodavatelja tako da je samo izdavanje neizbježno, ali zašto ne bi bilo elektronsko uz mogućnost kasnijeg pretraživanja i analize troškova? Najveći motiv nam je donijeti dodanu vrijednost za sve u lancu uz strogo poštivanje svačije privatnosti.”

Ideja je krenula od dvoje entuzijasta, Dinka i Ines, a danas je u stalnoj postavi tima šestero ljudi.

“Riječ je o ljudima koji su se dokazali u profesionalnom životu te kojima je ovaj projekt čista strast. U timu je troje tehnički potkovanih inženjera elektrotehnike s više od 20 godina iskustva u ICT industriji, koji u svojim kompanijama obavljaju direktorske dužnosti u tehničkim odjelima. Imamo, također, doktoricu ekonomskih znanosti, direktoricu financija za regiju te magistru dizajna.”

Tehnički i komercijalni izazovi

Iako je ideje rođena 2018. i odmah su počeli raditi na njenoj realizaciji, zbog poslovnih i privatnih obveza članova tima bilo je dosta izazova, dodaje Dinko. Naime, svi imaju redovne poslove, a Virdis im je strast.

“Razvoj traje godinama s obzirom na tehničke i komercijalne izazove. Zapravo, veliku većinu razvoja aplikacije je odradio jedan kolega potpuno sam. Kako se neki dio ‘problema’ riješio, tako su nicale nove ideje o dodatnim funkcionalnostima koje su se onda razvijale. Danas imamo gotov proizvod s kojim krećemo u produkciju vrlo brzo. Mobilna aplikacija Virdis postoji i radi te se sada moramo posvetiti samom probitku ideje u život”, objašnjava te dodaje kako su trenutno u procesu sklapanja prvih ugovora te da su tijekom razvoja same aplikacije i sustava koristili isključivo vlastite resurse.

“S obzirom na to da se ideja javila kao čista želja za ostvarenjem ‘većeg dobra’ za sve,  sve smo financirali sami. Sretni smo da, zahvaljujući znanju koje posjedujemo unutar tima, nismo trebali veća ulaganja ‘sa strane’ te smo sve rješavali koristeći vlastita sredstva, vrijeme i trud. Osnivanje tvrtke do sada nam nije bio prioritet.”

Ističe Dino kako im je i dalje najveći izazov vrijeme, odnosno usklađivanje rasporeda i ostalih obveza unutar tima. “Ali s obzirom na izvrsne povratne informacije s tržišta, motivacija je veća nego ikad.”

“Imamo sreću”, tumači Dinko, “da već krećemo s implementacijom na živim sustavima. Međutim, trenutno smo u fazi ispitivanja kako bismo bili sigurni da nema grešaka prije nego što se sustav pusti u produkciju i javnost.”

Interesa ne nedostaje, dodaje, tako da očekuju da će se vrlo brzo moći pohvaliti prvim korisnicima.

Brza i jednostavna implementacija

Na upit o potencijalnoj konkurenciji, Dinko odgovara kako su, dok su razmišljali o takvom sustavu, bili fascinirani da ništa slično ne postoji na tržištu.

“Barem koliko smo uspjeli istražiti. Krajem prošle godine primijetili smo neke slične ideje, ali prema nama dostupnim informacijama ni jedna nije tehnički toliko jednostavna, niti jeftina za primjenu kao naša.”

“Prednost našeg sustava je”, nastavlja tumačiti Dinko, “u mogućnosti brze i jednostavne implementacije u koliko god dućana treba u kratkom roku. Osim toga, naš sustav je kompatibilan sa svim operativnim sustavima za blagajne, ali i operativnim sustavima na mobilnim uređajima. Nadalje, postavljanje sustava je besplatno za obje strane, trgovine i krajnje korisnike, te su troškovi održavanja minimalni”.

Lanjsko sudjelovanje na Zagreb Connectu bilo je prvo predstavljanje Virdisa u javnosti. Nakon što su dobili prve ponude, sada se planiraju posvetiti usavršavanju aplikacije, no financiranje i ishođenje dodatnih sredstava će svakako doći na raspored u sljedećim mjesecima, najavio je Dinko.

“Što se tiče sredstava Europske unije, gledali jesmo u tom smjeru, ali nismo za sada našli ništa za što bismo procijenili da bi imalo smisla uložiti vrijeme, tako da s te strane još čekamo našu priliku.”

“Vjerujemo da je Virdis budućnost i upravo zato nas veseli svaka mali korak kojeg napravimo u tom smjeru. Većina prijatelja i poznanika koji znaju za ideju nas pritišću da požurimo jer im treba mogućnost praćenja i analize troškova čim prije. Što se razvojnih planova tiče – kratkoročno radimo na završnom otklanjanju manjih grešaka na aplikaciji kako bismo zaključili ugovore koji su na stolu, a dugoročno je plan promijeniti Hrvatsku pa onda i svijet”, poručio je Dinko Kostelac u ime tima i startupa Virdis.