Airbnb, tvrtka koja korisnicima omogućuje rezerviranje kratkoročnog smještaja i recenzije iskustva s putovanja, postigla je u inicijalnoj javnoj ponudi (IPO) cijenu znatno višu od ciljane, tvrde upućeni izvori. Postignuta je cijena od 68 dolara po dionici. Time je procijenjena vrijednost kompanija dosegnula 47 milijardi dolara. Kompanija je početkom tjedna povisila ciljanu cijenu s 44 do 50 dolara na 56 do 60 dolara. Trgovanje dionicama Airbnbja počinje u petak.
Tvrtka sa sjedištem u San Franciscu u prošlom tromjesečju ostvarila je neto dobit od 219 milijuna dolara uz prihod od 1,34 milijarde dolara. To za gotovo 19 posto slabiji rezultat u usporedbi s 1,65 milijardi dolara prihoda u istom razdoblju prethodne godine. U cijeloj 2019. godini Airbnb je zabilježio neto gubitak od 674 milijuna dolara uz prihod od 4,81 milijarde dolara.
Dosadašnji neto gubitak u ovoj godini dosegnuo je gotovo 697 milijuna dolara uz prihod od 2,52 milijarde dolara. Pad prihoda i povećani gubitak posljedica su pandemije bolesti COVID-19 koja je početkom godine gotovo potpuno obustavila turistička i poslovna putovanja.
Industrija putovanja je zbog pandemije od početka ožujka izgubila 481 milijardu dolara, objavila je američka udruga za putovanja u svom izvješću od 3. prosinca.
U travnju, nedugo nakon što je pandemija pogodila Sjedinjen Države, Airbnb je od investitora prikupio 2 milijarde dolara, uz procijenjenu vrijednost od 18 milijardi dolara. Ujedno je najavljeno veliko smanjenje troškova u što je uključeno otpuštanje četvrtine zaposlenih – oko 1900 ljudi. Smanjen je i proračun za marketing.
No, Airbnb se ubrzo oporavio zahvaljujući porastu iznajmljivanja nekretnina u ruralnim američkim područjima kamo su ljudi pobjegli iz gradova u kojima su uvedena ograničenja kretanja. Oporavak je počeo dva mjeseca nakon izbijanja pandemije, objavila je tvrtka u svom prospektu.
Airbnb je na 41. mjestu liste CNBC-a Disruptor 50 za 2020. godinu i jedini startup koji je 8 puta uvršten na prestižnu listu.
Uz Airbnb kroz inicijalnu javnu ponudu na javno tržište izašao je DoorDash. Njihovim dionicima počelo se trgovati u srijedu. Cijena dionica porasla je za 86 posto, na 189,51 dolara u odnosu na IPO cijenu od 102 dolara. Prema zaključnoj cijeni vrijednost DoorDasha dosegnula je 60,2 milijarde dolara.