U zagrebačkoj Laubi – kući za ljude i umjetnost u utorak je otvorena bijenalna Izložba hrvatskog dizajna 21/22 koja predstavlja najbolja dizajnerska ostvarenja iz protekle dvije godine u svim područjima dizajnerskog djelovanja, od dizajna vizualnih komunikacija, preko produkt dizajna i dizajna ambalaže, do modnog dizajna, dizajna u digitalnim medijima i koncepata. Izložena su 324 profesionalna i studentska dizajnerska rada, što je najveći broj u posljednje 24 godine, otkad se održavaju Izložbe hrvatskog dizajna Hrvatskog dizajnerskog društva. Radove je izabrao međunarodni ocjenjivački sud. Prilkom otvorenja dodijeljene su i nagrade Hrvatskog dizajnerskog društva.
Opus Borisa Ljubičića u području vizualnih komunikacija obuhvaća znakove i logotipe, knjige, pakiranja proizvoda, omotnice glazbenih izdanja, televizijsku grafiku i video-špice, tipografiju, a najviše plakate i vizualne identitete. Primjerice, za VIII. mediteranske igre, Dubrovačke ljetne igre, Muzički bijenale Zagreb, za Ministartsvo kulture, Ministarstvo europskih integracija, Muzej za umjetnost i obrt, Hrvatsku radio-televiziju, navodi novinarka Hrvatskog radija Sonja Batinić.
Iako njegov prijedlog cjelovitog vizualnog identiteta Republike Hrvatske nije usvojen, Boris Ljubičić po njemu je itekako prepoznatljiv.
“Radi se o tome da se ja ponesen pojedinim problemom i onda on iziđe. Ja zapravo nisam hrabar čovjek, ali ta ideja je toliko čvrsta i jasna da ja s njom idem, štogod se dogodilo”, rekao je Ljubičić.
Centar za posjetitelje Crna roda u Osekovu
Centar za posjetitelje Crna roda u Osekovu primjer je dobre suradnje različitih struka pa je veliku nagradu HDD-a primila grupa autora:
- Produkt dizajn: Clinica studio d.o.o. (Vedran Kasap i Ozana Ursić)
- Arhitektura: Roth i Čerina d.o.o. (Mia Roth i Tonči Čerina)
- Grafički dizajn: Niko Mihaljević
- Interpretacija: Ivana Fabrio
- Ilustracija: Franka Tretinjak
- Kiparski radovi: Borna Demel
- Koncept multimedijalnih aplikacija: Novena
- Art direktor multimedije: Vanja Cuculić
“Ključno je prenijeti poruku o važnosti očuvanja biljnih i životinjskih vrsta koje su ugrožene. Pričamo o očuvanju prirode i nas ljudi kao jedne vrste”, istaknuo je Vedran Kasap iz Clinica studija.
“Ovi vidikovci su nam poslužili kao neki atraktori, kao element kojim se može komunicirati dolazak u prirodu. Ako smo tim vidikovcima privukli bar mali broj ljudi da posjete tu prirodu i iskuse stvarnu ljepotu Lonjskog polja, onda smo uspjeli”, dodao je arhitekt Tonči Čerina.
Nagrade za najkvalitetnije dizajnerske radove nastale tijekom dvogodišnjeg razdoblja dodijeljene su u osam profesionalnih i osam studentskih kategorija: Dizajn vizualnih komunikacija, Industrijski / produkt dizajn, Dizajn u digitalnim medijima i dizajn interakcija, Dizajn ambalaže, Modni i odjevni dizajn, Cjeloviti projekt / proizvod, Prostorne i grafičke intervencije i sistemi te Koncept / inicijativa / kritički dizajn.
Izložba se ove godine po prvi put održati u novom prostoru, Laubi – kući za ljude i umjetnost, nakon 10 godina suradnje s Muzejom za umjetnost i obrt koji je zatvoren zbog obnove nakon što je oštećen u potresu.
Izložba je otvorena do 22. siječnja, a online verziju izložbe možete pregledati na ovom linku.