Ponude za Pelješki most predala tri renomirana izvođača

Strabag nudi da će most i pristupne ceste izgraditi za 2,62 milijarde kuna bez PDV-a, konzorcij Astaldi - IC Ictas ponudio je 2,55 milijardi kuna bez PDV-a, a kineski konzorcij 2,08 milijarde kuna bez PDV-a

256
ponude za Pelješki most

U Hrvatskim cestama u petak su otvorene ponude za izgradnju prve faze Pelješkog mosta. Ponude su predali kineski konzorcij China Road and Bridge Corporation, njemački Strabag te talijansko-turski konzorcij u kojem su tvrtke Astaldi i IC Ictas.

Prva faza izgradnje Pelješkog mosta obuhvaća gradnju mosta i pristupnih cesta, a vrijednost posla procijenjena je prilikom poziva na natječaj na 1,8 milijardi kuna. U drugoj fazi gradit će se stonska obilaznica.

U pretkvalifikacijskoj fazi natječaja stiglo je dvanaest ponuda od kojih je osam zadovoljilo tehničke, financijske i pravne kriterije. Prihvaćeni ponuditelji su pozvani da podnesu ponude. No, samo tri su to i učinila.

Strabag je cijenu radova procijenio na 2,62 milijarde kuna bez PDV-a (3,28 mlrd kn s PDV-om). Talijansko-turski konzorcij ponudio je 2,55 milijardi kuna bez PDV-a (3,19 mlrd kn s PDV-om). Kineski konzorcij ponudio je pak da će radove izvesti za 2,08 milijarde kuna bez PDV-a (2,6 mlrd s PDV-om).

Povjerenstvo Hrvatsskih cesta ekonomski najpovoljniju ponudu trebalo bi odabrati u roku od 120 dana. Nakon toga oni koji ne budu odabrani imaju pravo na žalbu. Procjene su da bi ugovor ipak mogao biti potpisan do kraja godine. Rok za dovršetak radova je 3,5 godine od potpisivanja ugovora.

Pelješki most bit će dug 2,4 kilometra, visok 55 metara i imat će četiri prometne trake. Svi radovi, prva i druga faza, trebali bi završiti do 2022. godine.

Viseći most preko Bospora

Istanbul: Most sultana Selima

Talijanski Astaldi i turski IC Ictas zajedno su gradili Most sultana Selima, treći bosporski most, otvoren u kolovozu 2016. godine. Gradnja mosta trajala je manje od tri godine, a ukupna vrijednost projekta procjenjuje se na 3 milijuna dolara.

Most je nositelj nekoliko rekorda. Riječ je o najširem visećem mostu na svijetu (58,4 metra širine). Most ima deset traka u istoj razini – osam za autocestu i dvije željezničke. Jedini je viseći most u svijetu koji omogućava prijelaz i automobilima i vlakovima. Glavni toranj mosta visok je 322 metra (Eiffelov toranj visok je 300 metara, odnosno 324 metra s antenom) i najviši je toranj nekog visećeg mosta u svijetu. Most je dug 1408 metara i najduži je viseći most koji uključuje i željezničku prugu.

Strabag je dugo prisutan u Hravtskoj i sudjelovao je u brojnim projektima u cestogradnji. Bio je izvođač radova na Mostu Franje Tuđmana kod Dubrovnika i na 1,45 kilometara dugom mostu Sheikh Khalifa u Abu Dhabiju.

Bogato kinesko iskustvo

Beograd: Pupinov most

Kineski China Road and Bridge Corporation ima veliko iskustvo u gradnji mostova širom svijeta. Gradili su, između ostaloga,  most Donghai dug 32 kilometra, Hangzhou Bay Bridge dug 35 kilometara te most Jintang dug 26 kilometara. U Beogradu su gradili Pupinov most preko Dunava koji povezuje Zemun i Borču. Most je dug 1.482 metra, širok 29,1 metar i visok 22,8 metara. Ima šest voznih traka i pješačko-biciklističke staze s obje strane.

U Crnoj Gori grade autocestu Bar – Boljare na kojoj je predviđena gradnja 42 tunela i 92 mosta i vijadukta.

U kineskom konzorciju su  CCCC Highway Consultants, CCCC Second Higway Engineering i CCCC Second Harbour Engineering. Matična kompanija im je China Communications Construction Company Ltd.

Pelješki most proglašen je projektom od iznimne strateške važnosti za zemlju. Ukupna je vrijednost projekta 526 milijuna eura s uključenim PDV-om, vrijednost prihvatljivih troškova 420 milijuna eura, od čega se sredstvima Europske unije sufinancira 85 posto (357 mil. eura). Odluku o sufinanciranju najvećeg hrvatskog projekta dosad Europska komisija donijela je u lipnju ove godine.