Franšizno poslovanje – od ideje do uspjeha

Prvi priručnik za franšize „Franšizno poslovanje - od ideje do uspjeha“ , autora Ljiljane Kukec i Saše Petra, predstavljen je danas u Zagrebu, na prvom Franšiznom klubu

116
Franšizno poslovanje - od ideje do uspjeha
Predstavljanje priručnika za franšize „Franšizno poslovanje - od ideje do uspjeha“ autora dr.sc. Ljiljane Kukec i dr.sc. Saše Petra

Danas je predstavljen prvi priručnik za postojeće i sve buduće franšizne poduzetnike: Franšizno poslovanje – od ideje do uspjeha“, autora dr.sc. Ljiljane Kukec i dr.sc. Saše Petra. Iznimno koristan priručnik koji će zasigurno doprinijeti daljnjoj popularizaciji franšiza predstavljen je na pvom Franšiznom klubu održanom u prostorima Swiss School of Business and Management u Zagrebu.

Sjajan spoj autora, pionirke franšiznog poslovanja u Hrvatskoj i predsjednice Hrvatske udruge za franšizno poslovanje, dr. Ljiljana Kukec i poslovnog savjetnika i trenera dr. Saše Petra, proširuje znanje ne samo o franšiznom poslovanju već poduzetništvu kroz prizmu franšize, vodeći čitatelja prema postizanju novih poslovnih ciljeva.

Za dr. Kukec strast je i dalje onaj glavni pokretač poduzetničkih aktivnosti. Drugi dio izazova za davatelja franšize je kako sebe pripremiti u izboru nekoga tko će znati pobuditi ili prenijeti te širiti i razvijati vašu temeljnu poslovnu ideju.

Upravo zato ovaj Priručnik kreće od samih osnova i glavnih pojmova, preko načina kako razviti franšizu i na što sve treba paziti do savjeta i jasnih uputa o svim pravima i davatelja i primatelja, iz jasne odrednice što trebaju sadržavati ugovori te kako pripremati i postaviti odnose s dobavljačima.

Tri puta sigurnije i održivije je započeti franšizni posao kupovinom franšize, nego pokušavati graditi brend iz temelja

Franšiza je brend

Kad govorimo o franšizama, govorimo zapravo o brendovima. Jer svaka identifikacija franšize vezana je uz brend, njegovo jačanje i širenje, odnosno način na koji se brend šiti, istaknuo je dr. Petar na predstavljanju.

“Ključ brenda, time i franšize je povjerenje – u proizvod, uslugu i kvalitetu organizacije”, istaknuo je dr.Petar.
Knjiga, kako je rečeno na predstavljanju, pruža kroz vrlo pitak, sveobuhvatan pregled franšiznog poslovanja iz različitih perspektiva, i smjernice i naputke za sve koji žele ne samo nastupiti nego i uspjeti u svijetu franšiznog poslovanja.

U Priručniku su, uz brojne vrlo korisne i primjenjive informacije vezane uz franšizno poslovanje, kroz franšizne priče predstavljena i četiri franšizna poduzetnika i njihove inspirativne poduzetničke priče – riječ je o Dog&Style, Dječjem Escape Roomu, Body Creatoru i Colak Franchising Consulting Groupu.

>>Ljiljana Kukec: Kreiranjem franšize poduzetnici dobivaju novi proizvod svojeg poduzeća

Inspirativne franšizne priče

Andrija Čolak, vlasnik Čolak Franchising Consulting Group i suosnivač Surfnfriesa smatra kako je jedna od bitnih stvari na koju treba paziti i reguliranje intelektualnog vlasništva odnosno zaštita autorstva u procesu širenja franšize. Iako je poduzetnicima modus operandi snaći se i raditi sam svoj uspjeh, dobro je uz savjetnike graditi poslovni model i oplemeniti dodatno poslovanje.

Ženja Moskaljov, vlasnik franšize Dog&Style, smatra i da je posvećenost ideji još jedna od vodilja razvoja franšize. Izniknula iz strasti osnivača prema kućnim ljubimcima, vrlo brzo je početna ideja dobila širi kontekst i sada je sistem 3u1 odnosno uz hranu i opremu za kućne ljubimce, na jednom mjestu ima i veterinarsku ambulantu i salon za njegu pasa.

Predstavljen prvi priručnik za franšize „Franšizno poslovanje - od ideje do uspjeha“
Andrija Čolak, vlasnik Čolak Franchising Consulting Group i suosnivač Surfnfriesa i Ženja Moskaljov, vlasnik franšize Dog&Style / Foto: Marinko Nikolić

Franšize i franšizno poslovanje postali su danas ravnopravan i jednakopravan model u razmišljanjima oko poduzetničke aktivnosti, što prije nekoliko godina i nije bilo slučaj. Tomu u prilog govori i činjenica da je tri puta sigurnije i održivije započeti franšizni posao kupovinom franšize, nego pokušavati graditi brend iz temelja.

Franšizni klub

Hrvatska udruga za franšizno poslovanje FIP i prvi poslovni radio Poslovni FM, nakon utemeljenja prve, jedinstvene franšizne nagrade na hrvatskom i regionalnom tržištu Franchise Brand Leader Award, pokrenuli su Franšizni klub, krovno mjesto za stalno okupljanje poslovne zajednice i svih zainteresiranih za franšize i franšizno poslovanje u nas, odlučni da se o franšizama i franšiznom poslovanju govori ne samo prigodno, nego tijekom cijele godine. Sve to i kroz predstavljanja pojedinih franšiznih primjera.

Predstavljen prvi priručnik za franšize „Franšizno poslovanje - od ideje do uspjeha“
Moderator događanja i voditelj Franšiznog kluba: Darko Buković, autori Priručnika dr.sc. Ljiljana Kukec i dr.sc. Saša Petar / Foto: Marinko Nikolić