Središte Zagreba dobiva nove pješačke zone

Od ove subote, u sklopu Europskog tjedna mobilnosti, Masarykova ulica od Gundulićeve do Tesline postaje pješačka zona, kao i dio Preradovićeve ulice od raskrižja s Masarykovom i Teslinom do Berislavićeve ulice.

161
Net Zero Cities - Zagreb pješačke zone
izvor fotografije: Grad Zagreb

Od ove subote, u sklopu Europskog tjedna mobilnosti, u središtu grada Zagreba uspostavit će se nova prometna regulacija. Masarykova ulica od Gundulićeve do Tesline postaje pješačka zona, kao i dio Preradovićeve ulice od raskrižja s Masarykovom i Teslinom do Berislavićeve ulice.

Promijenit će se smjer kretanja Berislavićevom ulicom, koji će po novom biti od istoka prema zapadu, s pristupom iz Gajeve.

U Gundulićevoj ulici ukida se prometna traka prema jugu od Varšavske do Hebrangove. Prometne trake u smjeru sjevera pomiču se prema sredini kolnika, a s njihove lijeve i desne strane bit će obilježene biciklističke trake.

Na sjevernoj strani Trga Republike Hrvatske obilježit će se biciklistička staza, kao i na dijelu Masarykove od Trga Republike Hrvatske do Gundulićeve. Na tom dijelu bit će samo jedna prometna traka u smjeru istoka, s obostranim biciklističkim trakama na kolniku.

Nova regulacija prometa

Cilj je osigurati više prostora za pješake i bicikliste te potaknuti korištenje javnog prijevoza, obrazlažu promjene iz Grada. A zamjenik gradonačelnika Luka Korlaet objasnio je detalje.

„Od subote će u taj prostor moći ući samo stanari, dostavna i interventna vozila. Sukladno tome, spomenu bih naredbu o izmjenama i dopunama o uvjetima prometovanja vozila u centru Zagreba. Riječ je o dodatnoj regulaciji, prije svega u pješačkim zonama, u kojima će biti promet dostavnih vozila biti ograničen na razdoblja od 5 do 9 ujutro i od 8 do 11 navečer”

Korlaet je pozvao stanare da do kraja rujna ishode dozvole za pristup u pješačku zonu. Dodao je da ne očekuje prometni kolaps.

Za Radio Sljeme o novoj prometnoj regulaciji govorio je profesor Marko Ševrović sa Zavoda za prostorno planiranje, koji kaže da oko ove ideje – za razliku od Stare Vlaške – postoji konsenzus struke te da promjene ne bi trebale negativno utjecati na motorizirani promet koji je u tom području dosta intenzivan.

„Napravljen je kompromis kojim se daje nešto biciklistima. Uređuje se spoj Deželićeva – Gundulićeva koji će se drugačije regulirati u smislu biciklista. Ono što nedostaje, a trebalo bi pratiti ovakve mjere je pojačanje javnog prijevoza”. Ševrović pozdravlja i novu regulaciju prometa u Berislavićevoj i Gundulićevoj ulici. Napominje da je raskrižje Berislavićeve i Gajeve bilo dosta opasno, a da prometni trak prema jugu u Gundulićevoj nije bio jako opterećen.