Atlantic Grupa u 2019. ostvarila je prihod od prodaje u iznosu od 5,43 milijarde kuna, što u odnosu na godinu ranije predstavlja rast od 3,4 posto. Dobit iz poslovanja (EBIT) u protekloj godini iznosi 500,4 milijuna kuna i veća je za 36,4 posto u odnosu na 2018., dok je neto dobit narasla 59,8 posto na 390,4 milijuna kuna.
Bez jednokratnih stavki i promjena u računovodstvenim standardima, dakle na usporedivoj osnovi, dobit iz poslovanja porasla je 13,1 posto, a neto dobit 28,9 posto.
Rezultate poslovanja Atlantic Grupe komentirao je predsjednik Uprave Emil Tedeschi naglasivši da je kompanija 2019. godinu zaključila s povijesno najvišim prihodima i profitabilnošću.
“Godina je za nas bila iznimno uspješna i ispratili smo je kao stabilna, financijski prosperitetna i nisko zadužena kompanija s osnaženim menadžmentom i jasnom vizijom budućnosti. Nastavili smo sa strategijom dezinvestiranja non-core djelatnosti, dok istovremeno osnažujemo fokus na područja koja predstavljaju ključne generatore rasta i temelj transformacije za budućnost. Posebno smo zadovoljni činjenicom da tržište kapitala prepoznaje naš ukupni rezultat pa smo imali i povijesno rekordne vrijednosti dionice, ali i rekordni iznos dividende po dionici, što je okrunjeno i nagradom Zagrebačke burze za izuzetan doprinos razvoju tržišta kapitala”, kazao je Tedeschi.
>>Atlantic Grupa investirala 20 milijuna eura u logističko distribucijski centar
Njaznačajniji rast na hrvatskom tržištu
Na ukupan rast prihoda od prodaje najviše su utjecala Strateška poslovna područja Delikatesni namazi s rastom od 7,7 posto i Pića s rastom od 5,2 posto. Kava se s 1,13 milijardi kuna prihoda od prodaje, koji čine 20,9 posto udjela u ukupnim prihodima, ističe kao najveća pojedinačna kategorija.
U distribucijskom poslovanju najznačajniji je rast od 8,2 posto ostvarilo tržište Hrvatske, a slijedi Slovenija s rastom od 3,7 posto.
U ukupnoj prodaji vlastiti brendovi čine 64,1 posto, brendovi principala u distribuciji 27,5 posto, a ljekarnički lanac Farmacia sudjeluje u ukupnim prihodima s 8,3 posto.
Fokus na robi široke potrošnje i razvoju distribucijskog poslovanja
Kompanija će se fokusirati na razvoj distribucijskog poslovanja što pokazuju i novi distribucijski ugovori potpisani početkom 2019. godine u Makedoniji (Ficosota i Beiersdorf) i krajem godine u Srbiji te Sloveniji (Saponia i Kandit)
>>Atlantic Grupa distributer proizvoda Saponije i Kandita u Srbiji i Sloveniji
Krajem ožujka Atlantic je otvorio i novi logističko-distribucijski centar kraj Velike Gorice, kojim osigurava logističku podršku dugoročnom razvoju distribucije. U prvoj fazi osiguran je skladišni kapacitet od 30.000 paletnih mjesta, s mogućnošću modularnog širenja u skladu s poslovnim potrebama. U istom su skladištu implementirani i pušteni u rad visoko sofisticirani logistički roboti tvrtke Gideon.
Atlantic osnažuje i fokus na glavne kategorije roba široke potrošnje koje čine kava, pića, delikatesni namazi te slatki i slani snack, kao i na daljnji rast distribucije kao važne poluge poslovanja te ljekarničkog lanca Farmacia.
To uključuje i ciljanu internacionalizaciju s brendovima koji su dokazali međunarodni potencijal, primarno Argetom i Donatom Mg, kao i spajanja i preuzimanja. U tom smislu je pojačana i Uprava kompanije koja sada broji šest članova.
>>Marko Njavro i Slađana Bastašić menadžerska pojačanja Atlantic Grupe
Dezinvestiranje nestrateških djelatnosti
Nastavljajući korporativnu strategiju dezinvestiranja non-core poslovnih djelatnosti Atlantic Grupa je u travnju u cijelosti izašla iz segmenta sportske i aktivne prehrane. Tvrtka Tripoint s brendovima Multipower, Multaben i Champ prodana je dotadašnjem distributeru, tvrtki Genuport. U listopadu su Fidifarm i Multivite prodani PharmaS-u, čime je Atlantic izašao i iz segmenta dodataka prehrani.