Atlantic Grupa: Najviše rasli Argeta, Farmacia i Donat Mg

Najveći rast prihoda od prodaje u prvih devet mjeseci ostvarili su Delikatesni namazi s rastom od 14,5 posto, ljekarnički lanac Farmacia s rastom od 3,7 posto i Donat Mg s rastom od 3,2 posto

28
Atlantic Grupa

Poslovanje Atlantic Grupe pokazalo je tijekom prvih devet mjeseci 2020. godine visoku razinu stabilnosti, unatoč gospodarskim poremećajima uzrokovanim pandemijom Covida-19. Kompanija je ostvarila 3,89 milijardi kuna prihoda od prodaje, što na istoj osnovi predstavlja pad od 3,1 posto u odnosu na 2019. godinu, no kada se u obzir uzmu u međuvremenu dezinvestirani dijelovi poslovanja, prihod je ostao na razini prvih devet mjeseci lani.

Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 585,7 milijuna kuna i niža je za 7,7 posto, dok je bez jednokratnih stavki rasla 2,4 posto. Neto dobit iznosi 309,3 milijuna kuna i bez jednokratnih stavki raste 5,6 posto u odnosu na prvih devet mjeseci 2019., dok nominalno bilježi pad od 12,7 posto.

“Atlantic Grupa se pokazala otpornom na krizu, ponajprije zahvaljujući kvalitetnoj strategiji, diverzificiranom portfelju proizvoda i iznimnoj angažiranosti čitavog sustava, te smo u prvih devet mjeseci ostvarili odlične poslovne rezultate. Iako je neizvjesnost oko daljnjeg razvoja i posljedica pandemije izrazito velika, vjerujem da će nam snaga naših brendova, sposobnost i predanost naših zaposlenika, stabilna financijska pozicija te rekordno niska zaduženost omogućiti da nastavimo u tom smjeru. Naši prioriteti ostaju isti – održavanje pozitivnog zdravstvenog biltena naših djelatnika, osiguranje nesmetanog nastavka proizvodnje i kontinuirane opskrbe naših kupaca i potrošača te društvena odgovornost u najširem smislu”, komentirao je Emil Tedeschi, predsjednik Uprave Atlantic Grupe.

Blagi pad prodaje kave

Najveći rast prihoda od prodaje u prvih devet mjeseci ostvarili su Delikatesni namazi s rastom od 14,5 posto, ljekarnički lanac Farmacia s rastom od 3,7 posto i Donat Mg s rastom od 3,2 posto.

Kava se s 801,9 milijuna kuna prihoda od prodaje, što čini 20,6 posto udjela u ukupnim prihodima, ističe kao najveća pojedinačna kategorija, a u prvih je devet mjeseci ostvarila blagi pad od 1,9 posto, primarno uvjetovano značajnim padom potrošnje u kanalu ugostiteljstva.

Među tržištima najznačajniji rast ostvarila su ključna zapadnoeuropska tržišta, uključujući Austriju kao najveće među njima, a rasla su i tržišta Slovenije, Makedonije i Kosova. U ukupnoj prodaji vlastiti brendovi čine 64,1 posto, a brendovi principala u distribuciji 27,0 posto. Ljekarnički lanac Farmacia čini 8,9 posto ukupnog prihoda.

Valja istaknuti kako su od ožujka na ovamo, osim izravnog utjecaja pandemije na prihode, rezultati kompanije opterećeni s 38,6 milijuna kuna jednokratnih troškova koji se u najvećoj mjeri odnose na donacije tijelima i institucijama koje koordiniraju aktivnosti suzbijanja zaraze u čitavoj regiji (28 milijuna kuna), kao na i druge operativne troškove vezane uz sprječavanje širenja pandemije.

Stabilna financijska pozicija, optimiranje poslovnih procesa i kvalitetno strateško upravljanje omogućili su Atlantic Grupi da održi sigurnost radnih mjesta, aktivno se uključi u pomoć zajednici u borbi protiv koronavirusa, poveća zadovoljstvo i angažiranost zaposlenika u novonastalim uvjetima rada te održi rezultate s minimalnim negativnim posljedicama.

Nagrade i istraživanja potvrđuju odabrani smjer

Iako je kompanija osigurala dostatnu likvidnost, dovoljne zalihe i neupitno je da poslovanje nije ugroženo, izvjesno je da se u narednih nekoliko kvartala ne može očekivati ponavljanje rezultatskih rekorda koje je Atlantic bilježio zadnjih nekoliko kvartala prošle, ali i u prvom tromjesečju ove godine.

Bez obzira na trenutne okolnosti, brojna neovisna istraživanja tržišta potvrdila su uspješnost ukupne kompanijske strategije te je Atlantic Grupa, između ostalog, na drugom mjestu liste Top 5 Poslodavaca Partnera u 2020. te peti najpoželjniji poslodavac u Hrvatskoj prema istraživanju tvrtke MojPosao.

Atlantic Grupa je također na 12. Fininoj dodjeli nagrada ponio titulu najuspješnijeg dugovječnog poduzetnika, dok je na 11. dodjeli nagrada u organizaciji Poslovnog dnevnika i Zagrebačke burze dobio prvu nagradu za odnose s investitorima.

>>Atlantic Grupa u 2020.: Prodaja Argete porasla 20%, prodaja kave pala 6%

>>Atlantic Grupa prodala brend dječje hrane Bebi beogradskoj Nelt Grupi