Pandemija neće zaustaviti potrošnju na Crni petak

Donedavno se očekivalo da bi pandemija mogla obuzdati potrošnju na Crni petak. No, čini se da su se kupci u zdravstvenoj krizi zaželjeli šopinga te jedva čekaju Crni petak i povoljne cijene kako bi si priuštili stvari koje nisu mogli kupiti u prethodnom dijelu godine

334
crni petak

Posljednjih godina Crni petak je zbog masovnih popusta sve je popularniji među potrošačima. Istraživanje tvrtke Stock Apps pokazalo je da ove godine 42 posto Amerikanaca na Crni petak – koji pada na 27. studeni – planira potrošiti više od 500 dolara. S druge strane, četvrtina ispitanika još uvijek nije odlučila koliko će potrošiti.

Istraživanje je također pokazalo da 28 posto ispitanika ove godine na Crni petak planira potrošiti isti iznos kao i lani, a 15 posto ih još razmišlja u kom smjeru će prilagođavati ovogodišnji proračun. Najviše ispitanika, 28 posto, namjerava kupovati elektroničke uređaje poput mobilnih telefona, računala, konzola za igranje… Oko 16 posto ispitanika namjerava kupiti kućanske aparate, a 15 posto odjeću, obuću i druge modne dodatke. Igračke, igre i knjige planira kupovati 13 posto ispitanika, dok ih 9 posto razmišlja o namještaju i drugoj kućanskoj opremi.

No, ove godine se ekonomsko okruženje znatno razlikuje od lanjskoga. U Sjedinjenim Državama mnogi su zbog pandemije odnosno lockdowna ostali bez posla. Ponovnim otvaranjem gospodarstva u nekim saveznim državama stopa nezaposlenih je smanjena, a prihodi dijela Amerikanca su se donekle oporavili.

Koliko Amerikanci planiraju potrošiti na Crni petak

crni petak
Izvor: STOCKAPPS

Pandemija je, međutim, dovela do jačanje internetske trgovine, što je značajna promjena u odnosnu na dosadašnje trendove. Naime, većina kupaca koristila je Crni petak za osobno iskustvo kupovine: odlazak u trgovine, isprobavanje odjeće i osobno razgledavanje proizvoda prije kupnje. Ove godine neće biti tako. Internetska trgovina bit će u fokusu.

Donedavno se očekivalo da bi pandemija mogla obuzdati potrošnju. Međutim, čini se da su se kupci u zdravstvenoj krizi zaželjeli šopinga te jedva čekaju Crni petak i povoljne cijene kako bi si priuštili stvari koje nisu mogli kupiti u prethodnom dijelu godine.

Na Crni petak dominira elektronika

Nije iznenađenje da je istraživanje pokazalo kako je elektronika najpopularnija kategorija među potrošačima na Crni petak. Prethodnih godina trgovci su davali velike popuste na elektroniku i kućanske uređaje. Takvi veliki popusti mogu se objasniti time što većina prodavača taj dan koristi kako bi se riješili starih modela pa popustima nastoje privući kupce koji nisu zainteresirani za najnovije modele.

Na što Amerikanci planiraju trošiti na Crni petak

Izvor: STOCKAPPS

Većina kupaca zato nastoji čuvati novac za kupnju omiljenih uređaja tijekom dana “potrošačke groznice”. S druge strane, kupci su uglavnom oprezni kada kupuju elektroničke uređaje s visokim popustom kako ne bi bili nasamareni.

Trgovci pak nastoje iskoristiti Crni petak kako bi povećali promet. To će osobito biti naglašeno ove godine jer će trgovci pokušati sve kako bi se barem donekle oporavili. Nastojat će prodati što više, posebno kada je riječ o robi namijenjenoj prodaji tijekom pandemije. Cilj je isprazniti nagomilane zalihe i nabaviti nove. Tako će kupci dobiti priliku da povoljno nabave stvari koje si prije nisu mogli priuštiti.

Zbog svega navedenog mnogi trgovci u Sjedinjenim Državama pojačali su svoju prisutnost na internetu i pripremaju se na online prodaju na Crni petak. Trgovci na malo usredotočeni su na to da osiguraju s njihove internetske trgovine izdrže pritisak prometa u ključnim trenucima. Općenito, trgovci su spremni učiniti sve kako bi pridobili kupce ma gdje se oni nalazili i kako bi povećali prodaju.

Istraživanje je provedeno na nacionalnoj razini putem platforme Piplsay od 9. do 11. listopada 2020. godine. U istraživanju je putem interneta prikupljeno 30.223 odgovora osoba starijih od 18 godina.

Kratki vodič kako se zaštiti prilikom internetske kupovine

  • Ne klikajte poveznice u e-porukama

E-poruke su vrlo čest način da prevaranti dobiju pristup podacima o vašem identitetu ili o kreditnoj kartici. Hakeri šalju takozvane phishing poruke u koje postavljaju lažne linkove na rasprodaje ili akcijske prodaje koji vode na lažne portale kako bi došli do vaših podataka.
Elektronička pošta je vodeći kanal za interentske prevare. Ako dobijete poziv za zanimljivu promociju, provjerite izravno link internetske trgovine upisom adrese u web preglednik.

  • Ne otvarajte privitke u porukama

Baš kao što biste trebali izbjegavati klikanje na poveznice u porukama, nemojte otvarati sumnjive priložene dokumente u porukama koje vam navodno šalju trgovci.
Pravi trgovci koji se obraćaju krajnjim kupcima nikada neće slati ponude u prilogu. U njih prevaranti mogu sakriti zloćudni softver.

  • Izbjegavajte pop-up prozore i oglase

Zlonamjerni softver i virusi ne šire se samo putem e-pošte. Oni vas mogu pratiti diljem interneta u obliku pop-up prozora i reklama. Riječ je o malvertisingu odnosno zlonamjernom oglašavanju. Takvi oglasi mogu vas odvesti na web stranice koje traže vaše podatke ili mogu zaraziti vaš uređaj različitim zloćudnim programima poput adwarea, špijunskog softvera i ransomwarea.

  • Pazite na e-skimmere

Skimming kartica je problem koji traje već godinama. Riječ je o prevari koja se najčešće dešava na bankomatima, na koje kriminalci instaliraju uređaje koji očitavaju brojeve kreditnih kartica i prikupljaju podatke kada umetnete karticu u uređaj, ili na prodajnim mjestima gdje karticu morate dati prodavaču ili konobaru i na neko vrijeme gubite vizualni nadzor nad njom.

  • Koristite kreditnu karticu umjesto debitne

Mnogi stručnjaci preporučuju da umjesto debitnih kartica prilikom kupnje na internetu koristite kreditne kartice. Velike kompanije koje izdaju kreditne kartice, imaju opciju “Nulta odgovornost“ zahvaljujući kojoj vas banka ili financijska institucija koja je izdala vašu karticu neće smatrati odgovornima za neovlaštenu transakciju odnosno transakciju koju niste proveli upravo vi. “Nulta odgovornost” odnosi na kupnju u trgovinama, online plaćanja, plaćanja putem pametnog telefona ili transakcije na bankomatima.

  • Za kupnju koristite sigurne mreže

Jedna od čestih pogrešaka je korištenje besplatnog, nezaštićenog, javnog bežičnog pristupa internetu (Wi-Fi). Prije kupnje putem intereta provjerite koristite li privatnu Wi-Fi mrežu ili mobilnu mrežu svog pametnog telefona za surfanje internetom. Javne Wi-Fi mrežu su nesigurne i mogu omogućiti pristup zlonamernim hakerima ili instaliranje zloćudnog softvera.

  • Diverzificirajte svoje lozinke

Cyber krimenalci mogu koristiti ukradenu lozinku kako bi pokušali provaliti u razne račune i internetske stranice kako bi razotkrili vaše osobne podatke. Dugoročno rješenje je nabavka nekog programa za upravljanje lozinkama. Ovi programi će automatski generirati jedinstvene, sigurne lozinke za sve vaše račune. I pamtit će ih umjesto vas.

  • Pratite svoje račune

Budno pratite svoje kartične i transakcijske račune. Krimnalci često koriste robote kako bi “ispitali teren” malim transakcijama prije nego što pokrenu veliku prevaru.. Stalno pratite stanje na svojim računima i reagirajte ako zamijetite nešto što niste vi inicirali.