Šest trendova koji će odrediti budućnost nabave

Reputacija brenda i kompanije će ovisiti o nabavi, a naglasak će biti na održivosti u lancu opskrbe jer kupci u različitim sferama poslovanja žele znati odakle dolaze proizvodi i usluge koje nabavljaju

u 8:37 Zadnja izmjena: 08.02.2019 u 8:42
88
budućnost nabave

Više nego ikada prije, budućnost kompanijama donosi nove izazove, ali i prilike. Digitalna transformacija pomaže im da redefiniraju svoje poslovne modele, operativne procese i način rada, i za očekivati je kako će ovi trendovi nastaviti ubrzavati. Iako se nabava sve do sada rijetko spominjala u ovom kontekstu, to se mijenja. Što razvoj tehnologije znači za nabavu i kako će ju transformirati? Kako će izgledati budućnost nabave i kakvu će vrijednost donositi kompanijama? Odgovorima na ova pitanja bavi se i SAP-ova studija Procurement 2025.

Procurement 2025 navodi kako će se zahvaljujući razvoju tehnologije, promjeni demografske slike radne snage i rastućoj moći ekosustava poslovnih mreža, mijenjati uloga nabave u većini kompanija. Nakon transformacije poslovnih područja kao što je upravljanje odnosima s klijentima i automatizacije prodajnih procesa, odnosno front-office funkcija u kompanijama, na red dolaze back-office funkcije kao što je nabava.

U prilog tome ide i podatak kako 84 posto nabavnih organizacija1 vjeruje kako će digitalna transformacija iz temelja promijeniti način na koje dostavljaju svoje proizvode i usluge tijekom sljedeće tri do pet godina. Prema istraživanjima, digitalizacija opskrbnog lanca može dovesti do smanjenja troškova nabave za 20 posto, smanjenja troškova za 50 posto i povećanja prihoda za 10 posto. Također, samo 36 posto direktora nabave navodi kako je ostvarenje većih ušteda njihov najveći prioritet ,odnosno nabava se sve više odmiče od ove, ali i drugih operativnih funkcija.

Reputacija brenda i kompanije će ovisiti o nabavi

Prema studiji, trendovi i tehnologije koji će odrediti budućnost nabave su sljedeći:

  • Nabava će pokretati inovacije i pomagati u ostvarenju korporativnih ciljeva. Inteligentni poslovni sustavi sami će učiti te omogućiti personalizirano korisničko iskustvo, odnosno kupnju i nabavu proizvoda i usluga.
  • Automatizacija, strojno učenje i prediktivna analitika, blockchain i Internet stvari, revolucionizirat će kako se proizvodi i usluge nabavljaju, prate i dostavljaju.
  • Reputacija brenda i kompanije će ovisiti o nabavi, a naglasak će biti na održivosti u lancu opskrbe jer kupci u različitim sferama poslovanja žele znati odakle dolaze proizvodi i usluge koje nabavljaju.
    Poslovne mreže predstavljaju B2B tržište budućnosti, a omogućit će kupcima, dobavljačima i partnerima da surađuju s lakoćom.
  • Hiper-povezani ekosustavi bit će novi standard u nabavi i od iznimne važnosti za poslovnu agilnost te za uspjeh nabave u budućnosti.
  • Tradicionalne vještine kod nabavnih profesionalaca sve više će ustupati mjesto analitičkim vještinama, umijeću upravljanja odnosima s dobavljačima te procjeni rizika.

Tvrtke će u idućim godinama automatizirati većinu transakcijskih aktivnosti, pri čemu IDC-jeva studija u 2017. bilježi rast svjetskog tržišta softvera za nabavu od 9,9 posto u odnosu na godinu prije. U konačnici to znači da će se trošak vođenja nabave za kompanije smanjiti, dok će vrijednost koju kompanije dobivaju biti veća. Iako će ušteda i dalje biti jedan od njezinih ciljeva, od nabave se u budućnosti očekuje da doprinosi zadovoljstvu kupaca, inovaciji dobavljača, novčanom toku, usklađenosti s ciljevima tvrtke i drugo. Njena uloga bit će strateška i orijentirana na stvaranje dodatne vrijednosti.