Američki Crni petak ruši rekorde: U online prodaji ostvaren promet od 6,22 mlrd dolara

Ovogodišnji Crni petak upisan je u povijest jer je po prvi puta prodaja preko pametnih telefona premašila 2 milijarde dolara, navodi Adobe Analytics. Više od trećine prometa u online prodaji ostvareno je putem mobilnih uređaja – 33,5% naprema lanjskih 29,1%.

140
Crni petak
I u Hrvatskoj su ove godine kupci pred nekim trgovinama već tijekom noći stali u red kako bi kupili željenu robu: trgovina Linksa na Trešnjvci u Zagrebu

Sve više kupaca okreće se kupnji putem interneta, pokazao je početak ovogodišnje blagdanske trgovačke sezone u Sjedinjenim Državama. Kupovalo se sve, od odjeće do televizora, a na Crni petak potrošen je rekordan iznos, pišu američki mediji.

Na Crni petak u online prodaji ostvaren je promet od 6,22 milijarde dolara. To je 23,6 posto više nego prije godinu dana i predstavlja novi rekord, navodi Adobe Analytics koji prati transakcije 80 od vodećih 100 internetskih trgovaca u Sjedinjenim Državama, među kojima su Walmart i Amazon.

Petak nakon ovogodišnjeg Dana zahvalnosti upisan je u povijest jer je po prvi puta prodaja preko pametnih telefona premašila 2 milijarde dolara, navodi Adobe. Više od trećine prometa u online prodaji u petak ostvareno je putem mobilnih uređaja – 33,5 posto naprema lanjskih 29,1 posto.

“Trgovci su napravili domaću zadaću i omogućili su potrošačima bolje korisničko iskustvo prilikom kupnje preko mobitela. Time su pridobili gotovo 10 posto korisnika pametnih telefona više nego na Crni petak 2017. godine“, rekao je Taylor Schreiner, direktor Adobe Digital Insightsa, prenosi CNBC.

Najpopularnija opcija i dalje je “Klikni i pokupi”

Kupnja putem interneta uz podizanje robe u trgovinama (“click-and-collect”) i dalje je najpopularnija opcija za potrošače, s porastom narudžbi od 73 posto s četvrtka na petak, navodi Adobe. Target, Kohl’s i Walmart su neke od tvrtki koje su ove godine ponudile takvu opciju, nadajući se da će kupci kada dođu po svoju robu kupiti još ponešto.

>>Dolazi Black Friday – evo nekoliko preporuka za sigurniju online kupnju

Kupci su pak putem svojih telefona kupovali i veće artikle poput kućanskih aparata, namještaja i potrošačke elektronike. Prema podacima Adobea prosječna vrijednost narudžbe ove godine je 8,5 posto veće u usporedbi s prošlom godinom i iznosi 146 dolara.

Na ovogodišnji Dan zahvalnosti promet u online prodaji iznosio je 3,7 milijardi dolara, što je 28 posto više nego prije godinu dana. To je najveći dnevni rast online prodaje u povijesti. U četvrtak je putem pametnih telefona ostvaren promet od milijardu dolara – 8 posto više nego lani.

Cijene prvi put snižene i na Dan zahvalnosti

Adobe navodi da su ove godine po prvi puta cijene na Dan zahvalnosti “bile niske kao i na Crni petak”. Time je vjerojatno “ukraden“ dio kupaca koji na Crni petak tradicionalno kupuju u trgovačkim centrima i drugim trgovinama.

U nekim izvješćima se navodi da je promet u trgovačkim centrima bio nešto slabiji nego prošlih godina. Čini se da se sve više potrošača opredjeljuje za kupnju putem računala ili pametnih telefona.

Kohl’s je objavio da je na dan zahvalnosti ostvario rekordan promet u online trgovini, a tek predstoji Cyber Monday – prvi ponedjeljak nakon Dana zahvalnosti.

Adobe očekuje da će danas, na Cyber Monday, biti ostvaren promet od 7,8 milijardi dolara, što je gotovo 18 posto više nego prošle godine.

Subota nakon Crnog petka poznata je pak kao Small Business Saturday. Prema prvim podacima u subotu ujutro, do 10 sati prema istočnoameričkom vremenu, potrošeno je u online trgovini 400 milijuna dolara, oko 24 posto više nego prije godinu dana. To ukazuje da bi online prodaja mogla dosegnuti rekordnih 3 milijarde dolara.

Hrvatska: Redovi prije otvaranja trgovina i gužve u trgovačkim centrima

Potrošačko ludilo Crnog petka zahvatilo je i Hrvatsku. U posljednjih nekoliko godina sve je više trgovaca koji po uzoru na američke tih dana prodaju robu po sniženim cijenama. Ove godine kupci su pred nekim trgovinama čekali cijelu noć kako bi kupili željenu robu. Zagrebački trgovački centri su bili krcati, a u redovima za plaćanje čekalo se i po pola sata.

Hrvatska gospodarska komora procijenila je da će tijekom Crnog petka i tjedna koji slijedi nakon njega – tijekom kojeg trgovci uvode sniženja na svoje proizvode u rasponu od 20 do 70 posto – građani potrošiti oko 500 milijuna kuna.