Nova potraga za strateškim partnerom Croatia Airlinesa

"Croatia Airlines trenutačno nema snage da ide sama u nabavku nove flote. Zato tražimo strateškog partnera koji će zajedno s nama ponuditi rješenje za stabilnost kompanije”, rekao je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković

90
Croatia Airlines
foto: Croatia Airlines

Po drugi put u posljednjih pet godina Vlada traži strateškog partnera za domaću zrakoplovnu kompaniju Croatia Airlines. O privatizacije će odlučivati deseteročlano Povjerenstvo za provedbu postupka i predlaganje odabira strateškog partnera kojem će na čelu biti resorni ministar Oleg Butković.

“To nije priča od jučer, ali Croatia Airlines trenutačno nema snage da ide sama u nabavku nove flote. Zato tražimo strateškog partnera koji će zajedno s nama ponuditi rješenje za stabilnost kompanije”, rekao je ministar mora, prometa i infrastrukture.

Stabilnosti poslovanja trebao bi pridonijeti i kolektivni ugovor potpisan prošlog tjedna, nakon dvije i pol godine pregovaranja Uprave i sindikata te dvije najave štrajka u srcu turističke sezone.

“Za razliku od prethodnih, ovaj kolektivni ugovor je potpisan na duže razdoblje, od pet godina, i nadamo se da smo tako osigurali pretpostavke za stabilno i redovno dugoročno poslovanje kompanije”, rekao je Davor Janušić, glasnogovornik Croatia Airlinesa.

Povjerenstvo do kraja godine Vladi treba predložiti strateškog partnera koji prema pravilima Europske unije osigurava da većinsko vlasništvo i upravljanje tvrtkom ostaju u europskim rukama.

Butković smatra da Povjerenstvo treba analizirati poslovanje Croatia Airlinesa i utvrditi što je zdravi dio te tvrtke, odnosno što još treba učiniti u tvrtki kako bi njeni pojedini dijelovi bolje funkcionirali.

“Mi ne možemo ograničiti nekome tko nije iz Europske unije da uđe u vlasničku strukturu Croatia Airlinesa, ali pravila su da onaj tko nije iz EU ne može imati više od 49 posto udjela”, dodao je ministar.

Za HRT-ovu “Temu dana” Butković je rekao da je teško procjenjivati kakav bi mogao biti omjer vlasništva države i potencijalnog strateškog partnera.

Nabavka aviona, modernizacija flote i otvaranje novih linija

“Teško je reći da ćemo prodati 50, 60, 70 ili 100 posto udjela u Croatia Airlinesu. U svakom slučaju, zainteresiranih ima. Svjetske tvrtke se javljaju i zainteresirane su. No, pričekajmo da krene cijeli proces. Tada ćemo vidjeti tko će predati ponudu, tko je najozbiljniji i kako će ta cijela situacija ići dalje”, kazao je ministar Butković.

Istaknuo je da je poslovanje tvrtke stabilizirano. Croatia Airlines u prošloj godini prevezla je rekordan broj putnika, rekao je ministar te dodao kako će insistirati da Croatia Airlines ostane hrvatski brend i da se zadrže sve linije na kojima sada leti. Od strateškog partnera očekuje se nabavka novih aviona, modernizacija flote i otvaranje novih linija. “To je u funkciji hrvatskog turizma i cjelokupnog gospodarstva”, zaključio je Butković..

Gordan Maras, ministar iz Milanovićeve vlade koja je 2014. bezuspješno pokušavala pronaći strateškog partnera, ističe kako bi novi partner trebao osigurati širenje poslovanja. “Bilo bi najbolje da nađemo partnera izvan Europske unije kako bi se razvila destinacijska priča, odnosno kako bi taj partner u Hrvatskoj možda gradio svoj hub za Europu ili transfer za neke druge zemlje.”

Croatia Airlines bi ovih dana trebala odabrati financijskog savjetnika koji bi predložio model dokapitalizacije. Sam postupak odabira novog strateškog partnera trebao bi završiti do kraja godine.