Europska komisija odobrila gradnju druge cijevi tunela Učka

Za gradnju druge cijevi tunela već je ishođena građevinska dozvola. Radovi bi trebali početi krajem godine. Izvođač će biti francuska tvrtka Bouygues, jedan od suvlasnika tvrtke koncesionara, s domaćim podizvođačima

144
Tunel Učka

Europska komisija odobrila je u petak 197 milijuna eura za gradnju drugog kolnika Istarskog ipsilona od čvora Vranje do tunela Učka te gradnju druge cijevi tunela Učka i spoja na čvor Matulji. Komisija je također potvrdila da je produženje koncesijskog ugovora za Istarski ipsilon s tvrtkom Bina Istra do 2039. godine u skladu s pravilima Europske unije o državnim potporama. Produženje ugovora će koncesionaru omogućiti ulaganje od 197 milijuna kuna, piše Jutarnji list.

Hrvatska je odobrenje za produženje koncesijskog ugovora zatražila u lipnju.

Izgradnja druge cijevi tunela Učka duge 5,63 kilometra nužna je kako bi se ispunili minimalni sigurnosni uvjeti. Na dionici koja spaja tunel s čvorom Matulji izgradit će se nekoliko novih vijadukata, podvožnjaka I nadvožnjaka, a obnovit će se i odmorište Kvarner.

Za gradnju druge cijevi tunela već je ishođena građevinska dozvola. Radovi bi trebali početi krajem godine. Izvođač će biti francuska tvrtka Bouygues, jedan od suvlasnika tvrtke koncesionara, s domaćim podizvođačima.

Na Istarskom ipsilonu traje izgradnja punog profila autoceste na dionici Pazin – Tunel Učka Radovi su vrijedni 165 milijuna eura. Na toj dionici dugoj 28 kilometara gradi se 11 vijadukata, 14 podvožnjaka, tri nadvožnjaka te odmorište Rebri. Riječ je o ukupno 31 objektu dužine 2510 metara. Radovi bi trebali završiti do početka sljedeće turističke sezone.

Proširenje ove dionice Istarskog ipsilona također se financira produženjem koncesije jer je 2018. izmjenom ugovora Bina Istri koncesija produžena do 2032. godine. Tada je dogovoreno da država kao davatelj koncesije više neće sama snositi trošak garancije prometa i smanjenja prihoda od cestarina. Sada dioničari snose rizik pada prometa i manjih prihoda od cestarina do 10 milijuna eura, a trošak iznad 10 milijuna eura snosi država.

>>U prometnu infrastrukturu uloženo više od 20 milijardi kuna

>>Kod Ložišća probijen prvi tunel na Braču

>>Hrvatsko informatičko rješenje odabrano za tunel ispod Bospora