Hrvatska udruga banaka upozorava na novi val prevara

U lažnim porukama najčešće se navodi da su zbog neuobičajenih aktivnosti na platnoj kartici ili bankovnom računa kartica ili račun blokirani, odnosno da je zbog sigurnosnih razloga potrebno promijeniti zaporku

101
krađa podataka
[Image by vicky gharat from Pixabay]

Hrvatska udruga banaka upozorila je da se posljednjih dana sve više pokušavaju ukrasti podaci njihovih klijenata. Prevare se sve češće pokušavaju lažnim porukama putem elektoničke pošte, lažnim SMS-ovima i lažnim internetskim stranicama. Na slične prevare upozorava i Porezna uprava.

U lažnim porukama najčešće se navodi da su zbog neuobičajenih aktivnosti na platnoj kartici ili bankovnom računa kartica ili račun blokirani, odnosno da je zbog sigurnosnih razloga potrebno promijeniti zaporku.

Hrvatska udruga banaka navodi da banke od scojih klijenata nikada neće elektroničkom poštom ili SMS porukom tražiti PIN bilo koje kartice, unos aktivacijskih kodova za mobilno bankarstvo niti presliku osobnih dokumenata ili bankovne kartice.

Policija pak upozorava na “nigerijsku prevaru”, kad se potencijalnu žrtvu obavještava da je dobila nasljedstvo ili veću količinu novca te da mora dostaviti svoje podatke kako bi joj novac bio isplaćen. Na takve poruke ne smije se odgovarati, niti kontaktirati s pošiljateljem.