HŽ Putnički prijevoz preuzeo tri nova elektromotorna vlaka

Končar Električna vozila i HŽ Putnički prijevoz potpisali su i ugovor o nabavi novih, ekoloških baterijskih vlakova koji će voziti na nelektrificiranim prugama, te šest stabilnih energetskih priključaka za punjenje baterija. Projekt je vrijedan 129 mil. kuna

158
HŽ Putnički prijevoz
[Izvor: HŽ putnički prijevoz, foto: Ratko Mavar]

S prvog perona na zagrebačkom Glavnom kolodvoru u pogon je pušten novi elektromotorni vlak za gradsko-prigradski prijevoz. Vozit će na relaciji Zagreb Glavni kolodvor – Dugo Selo – Zagreb Glavni kolodvor. Vlak je proizveden u Končaru, a kapacitet mu je oko petsto putnika – ima 137 sjedećih i 350 stajaćih mjesta. U četvrtak će u promet biti puštena još dva elektromotorna vlaka.

U sklopu projekta Obnova voznog parka HŽ Putničkog prijevoza novim elektromotornim vlakovima Končar će ukupno isporučiti 21 vlak – 11 vlakova za gradsko-prigradski i 10 vlakova za regionalni prijevoz – u ukupnoj vrijednosti 1,3 milijarde kuna. Projekt je većim dijelom financiran iz fondova Europske unije (880,3 mil. kuna).

Elektromotorni vlak – hrvatski proizvod

“Vlak je hrvatski proizvod – 75 posto prodajne cijene vlaka ostaje u Hrvatskoj, ali kompletan razvoj i proizvodnja vitalnih sustava izvedeni su u Republici Hrvatskoj”, istaknuo je predsjednik Uprave Končar Električnih vozila Josip Ninić.

Vlakovi postižu brzinu do 160 km/h. Vlakovi su četverodijelne niskopodne kompozicije opremljene rampama za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima i prostorom za bicikle, a kompletan putnički prostor je pod videonadzorom. Imaju osam vrata na svakoj strani vlaka, sjedala su izvedena većinom kao jednosjedi. Uz vizualne i audionajave kolodvora i stajališta, putnicima u vlaku omogućen je besplatan pristup internetu. Duljina vlaka iznosi 75 metara, a u prometu je moguće spajanje dva do tri vlaka čime je osiguran veći kapacitet.

“Nakon ova tri, slijedi nam puštanje u promet još 18 elektromotornih vlakova. I tu nećemo stati. Do 2032. predviđena je nabava još šezdesetak novih vlakova, tako da ćemo obnoviti kompletan vozni park te kvalitetu i udobnost prijevoza dići na najveću moguću razinu. Ovo je visoko komforni vlak, a paralelno s vlakovima ide i ulaganje u željezničku infrastrukturu i kroz određeno vrijeme imat ćemo nove vlakove i nove pruge”, istaknuo je predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić.

Ugovor za nabavu dva baterijska vlaka

Končar Električna vozila i HŽ Putnički prijevoz potpisali su i ugovor o nabavi novih, ekoloških baterijskih vlakova koji će voziti na nelektrificiranim prugama. U sklopu projekta Primjena zelenih tehnologija u željezničkom putničkom prijevozu iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. – 2026. bit će nabavljen baterijski elektromotorni (BEMV) i baterijski motorni vlak (BMV) te šest stabilnih energetskih priključaka za punjenje baterija koji će biti postavljeni u kolodvorima Split, Osijek, Varaždin, Bjelovar, Virovitica i Pula. Baterijske vlakove i energetske priključke proizvest će Končar Električna vozila.  Projekt je vrijedan 129 milijuna kuna.

“Nabavom ovih vlakova omogućit će se organizacija putničkog prijevoza na dvije trećine nelektrificiranih pruga u Republici Hrvatskoj na ekološki prihvatljiv način. Potpisom ovog ugovora HŽ putnički prijevoz započinje proces zamjene dizel vlakova koji su stari više od 40 godina”, rekao je Željko Ukić, predsjednik Uprave HŽ putničkog prijevoza.

“Projekt obnove voznog parka HŽ-a i projekt izgradnje baterijskih vlakova je otvaranje jedne nove stranice. Radimo nešto inovativno, nešto novo, i to radi jedna hrvatska tvrtka”, istaknuo je potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.