Ina osmislila rješenje protiv onečišćenja mora u Kostreni

Izgradit će se hidraulična brana s nizom bušotina uz obalu ispod Rafinerije koje će tvoriti umjetnu depresiju u kojoj će se prikupljati sve što curi u more. Sve što se nakupi udepresijama izvlačit će se van putem cjevovoda i ići će u obradu

65
Rafinerija u Rijeci
Rafinerija nafte Rijeka [Izvor: Ina.hr]

Ina se nalazi pred potpisivanjem ugovora s međunarodnim konzorcijem, u suradnji s kojim će se izgraditi hidraulična brana s depresijama, odnosno niz bušotina uz samu obalu ispod Rafinerije nafte Rijeka u Urinju. Riječ je o bušotinama na kopnu, koje će stvoriti umjetnu depresiju i trajno će riješiti dugogodišnji problem onečišćenja mora ispred Urinja, piše Novi list.

Cijeli projekt bit će okončan za dvije godine, u planu je ulaganje u iznosu od pet do šest milijuna eura, a kako bi se plan sanacije kostrenskog podmorja realizirao po planu, formiran je i tim stručnjaka koji se sastoji od djelatnika Ine, ali i vanjskih konzultanata, koje predvodi Bojan Lončar.

“Cilj izgradnje hidraulične brane je stvoriti najnižu točku u podzemlju, tako da sve što je u povijesti sakupljeno i dolazi odozgo te curi u more, odlazi u te depresije. Taj niz bušotina će biti spojen cijevima na tri prijenosna pogona i sve što se nađe unutra izvlačit će se van i ići na obradu. Neće se raditi nikakva distinkcija vode, morske vode ili ugljikovodika. Sve će se vaditi, a ugljikovodike koje nađemo vraćat ćemo u proizvodnju i na preradu, dok će se voda obrađivati do analize koja dozvoljava ispust u more, kao što i inače radimo obradu otpadnih voda”, objašnjava Lončar.

Rješenje će idućeg tjedna biti predstavljeno na Općinskom vijeću Kostrene, a da bi se došlo do njega, kontaktirano je sedam različitih svjetskih kompanija, analizirana su razna njihova rješenja, provedeno je niz istraživanja i ispitivanja te je u konačnici hidraulična brana odabrana kao najbolje trajno rješenje.

Predviđeno je da će se raditi 50 bušotina, a sam projekt realizirat će se kroz tri faze. U prvoj fazi međunarodni će konzorcij napraviti pet testnih bušotina te sva potrebna dodatna istraživanja da se vidi kako se točno kreće fluid u podzemlju. Moguće je da će se broj planiranih bušotina povećati na 70 do 75, to će ovisiti o toj prvoj testnoj fazi. U drugoj fazi radit će se niz bušotina, a u trećoj će se ugrađivati oprema te će se započeti s crpljenjem. Cijeli projekt će trajati dvije godine, tako da bi u 2027. trebalo biti implementirano rješenje koje će trajno riješiti problem onečišćenjamora ispred Inine rafinerije, piše Ingrid Šestan Kučić.