Tvrtke koje su prihvatile FinTech mijenjaju tržište, a one koje nisu, zaostaju, zaključak je PwC-ova globalnog istraživanja o FinTech-u za 2019. godinu. Tri četvrtine ispitanih rukovoditelja u sektoru financijskih usluga I sektoru i tehnologije, medija i telekomunikacija izjavilo je kako će povećati svoja ulaganja u FinTech u sljedeće dvije godine. Više od 90 posto ih je vrlo ili donekle uvjereno da će FinTech dovesti do rasta prihoda u sljedeće dvije godine. Ali usredotočenost, zrelost i brzina trgovanja se razlikuju.
Istraživanje je obuhvatilo više od 500 rukovoditelja iz sektora financijskih usluga i tehnologije, medija i telekomunikacija diljem svijeta kako bi se utvrdilo koji čimbenici će odlučiti tko su pobjednici, a tko gubitnici utrke za razvoj i ostvarenje koristi od poslovnih modela temeljenih na FinTech-u.
Oba sektora koriste FinTech kako bi poboljšali operativnu učinkovitost, smanjili troškove, unaprijedili korisničko iskustvo i povećali privlačnost svojih proizvoda i usluga. Oni također otvaraju nove komercijalne mogućnosti. Banke koje primjenjuju samo digitalno poslovanje nude unaprijeđene proizvode i troškovne profile. Investicijski menadžeri daju potpuno prilagođene savjete oblikovane pomoću robotiziranih sustava. Osiguravatelji koriste senzore za praćenje zdravlja i poticanje prevencije bolesti. A prema najnovijem PwC-ovom istraživanju, potrošači su spremni za korjenite promjene u digitalnoj sferi. Pitanje više ne glasi hoće li FinTech preobraziti sektor financijskih usluga, već koje će ga tvrtke na najbolji način primijeniti i time zauzeti vodstvo.
Usvajanje strategije usmjerene na FinTech
Istraživanjem je utvrđeno da je 47 posto organizacija u sektoru tehnologija, medija i telekomunikacija i 48 posto organizacija u sektoru financijskih usluga u potpunosti ugradilo FinTech u svoj strateški operativni model. Također, 44 posto organizacija u sektoru tehnologija, medija i telekomunikacija i 37 posto organizacija u sektoru financijskih usluga uklopilo je nove tehnologije u proizvode i usluge koje prodaju.
„Velike promjene moraju se provesti odozgo prema dolje i moraju biti strateške. Vodstvo, uprava i rukovoditelji moraju biti duboko uključeni u te promjene, a prethodno se moraju odlučiti koje od njih će provesti“, rekao je John Garvey, PwC-ov globalni voditelj usluga u financijskom sektoru.
Primjena FinTecha ključna za zadržavanje kupaca
Ispitani rukovoditelji u sektoru financijskih usluga smatraju da će korištenje FinTech-a s ciljem poboljšanja jednostavnosti i brzine njihove usluge biti ključno za zadržavanje kupaca. No kupci očekuju jednostavnost i brzinu, tako da bi tvrtke koje usmjere svoja nastojanja na području FinTech-a na ove odlike mogle samo ispuniti očekivanja kupaca, ali se neće razlikovati jedna od druge, posebice u usporedbi s digitalno razvijenim i intuitivnim tvrtkama u sektoru tehnologija, medija i telekomunikacija.
Sektori financijskih usluga i tehnologija, medija i telekomunikacija trebali bi se nadopunjavati i prekvalificirati svoje ljude kako bi riješili pitanje manjka potrebnih vještina
Istraživanje PwC-a pokazalo da 80 posto organizacija u sektoru tehnologija, medija i telekomunikacija i 75 posto u sektoru financijskih usluga stvaraju radna mjesta povezana s FinTech-om. Pa ipak, 42 posto organizacija u sektorima tehnologije, medija i telekomunikacija te financijskih usluga ima poteškoća u ispunjavanju ovog zadatka. Dok 73 posto organizacija u sektoru financijskih usluga zapošljava stručnjake iz tehnološkog sektora, samo 52 posto tvrtki iz sektora tehnologija, medija i telekomunikacija traži zaposlenike u sektoru financijskih usluga.
Pronalaženje načina za privlačenje ljudi iz tehnologija, medija i telekomunikacija u sektor financijskih usluga i obrnuto bit će važno za budući uspjeh jer je svakom sektoru potrebna stručnost onog drugog.
Nužna međusektorska suradnja
Među organizacijama koje planiraju stjecanje, strateški savez ili zajednički pothvat kako bi potaknule rast koji se temelji na FinTech-u, 78 posto tvrtki iz sektora tehnologija, medija i telekomunikacija i 76 posto tvrtki iz sektora financijskih usluga usmjereno je na tvrtke iz vlastitog sektora. Manje od polovice (44 % organizacija iz sektora tehnologija, medija i telekomunikacija i 47 % organizacija iz sektora financijskih usluga) usmjereno je na tvrtke specijalizirane za FinTech. U vrijeme kada tvrtke iz sektora financijskih usluga nastoje unaprijediti svoje tehnološke mogućnosti, a sektoru tehnologija, medija I telekomunikacija je potrebna stručnost na području proizvodnje i regulative kako bi se mogao natjecati na tržištu financijskih usluga, tvrtke će propustiti prilike ako ne ostvare snažniju međusektorsku povezanost.
„U Kini konvergencija dobiva na značaju. Na samom vrhu tržišta vidjeli smo čak i regulatore koji pokušavaju povezati četiri velike tvrtke iz sektora tehnologija, medija i telekomunikacija s četiri velike banke i potaknuti ih na suradnju. Mogli bismo to nazvati dogovorenim brakom. Tvrtka iz sektora tehnologija, medija I telekomunikacija pruža tehničke mogućnosti, a tvrtka iz sektora financijskih usluga isporučuje krajnji proizvod“, kazao je Wilson Chow, PwC-ov globalni voditelj usluga u sektoru tehnologija, medija I telekomunikacija.
Nove tehnologije omogućile su tvrtkama stvaranja praktičnih, personaliziranih proizvoda i usluga temeljenih na intuitivnim podacima. FinTech je također smanjio prepreke ulasku tvrtki – od etabliranih grupacija iz sektora financijskih usluga do start-up poduzeća ili tvrtki koje su tek ušle u sektor tehnologija, medija I telekomunikacija te je stoga stvorio složenu mrežu kooperativne konkurencije, ili „kooperencije“ i kolizije.