Kolektor CPG, GP Krk i Euro-asfalt grade najskuplju cestu u Hrvatskoj

Procijenjena vrijednost radova u postupku javne nabave bila je 461 milijun kuna, bez PDV-a. Od pet pristiglih ponuda unutar tog iznosa bila je jedino ponuda slovensko-hrvatsko-bosanskohercegovačkog konzorcija u iznosu 456,35 mil. kn bz PDV-a

238
U odnosu na duljinu, zbog iznimno zahtjevnog terena kojim prolazi cesta D-403 najskuplja je prometnica u Hrvatskoj. Na nešto više od tri kilometra dugoj dionici bit će izgrađen trotračni tunel Podmurvice, dva vijadukta te podvožnjak ispod željezničke pruge

Zajednica ponuditelja u kojoj su Kolektor CPG iz Slovenije, GP Krk iz Hrvatske i Euro-asfalt iz Bosne i Hercegovine odabrana je u postupkujavne nabave za izvođača radova na projektu gradnje državne ceste 403 koja će povezivati kontejnerski terminal Zagrebačka obala i zapadni dio Rijeke sa zaobilaznicom. Konzorcij je ponudio da će cestu izgraditi za 456,35 milijuna kuna bez PDV-a (570,44 mil. Kn s PDV-om).

Naručitelj je tvrtka Hrvatske ceste, a zaprimljeno je pet ponuda koje su otvorene sredinom prosinca. Ostale ponude predali su kineski CRBC (469 mil. kn bez PDV-a), talijanski konzorcij predvođen tvrtkom Rizzani deEchern (478,7 mil.kn bez PDV-a), Strabag (511,1 mil. kn bez PDV-a) te hrvatsko-turski konzorcij u kojem su bile tvrtke Poduzeće za ceste iz Slavonskog Broda i Yapi Merkezi (574,7 mil. kn bez PDV-a).

Procijenjena vrijednost radova u postupku javne nabave bila je 461 milijun kuna, bez PDV-a. Unutar tog iznosa bila je jedino ponuda slovensko-hrvatsko-bosanskohercegovačkog konzorcija.

Rok za izgradnju ceste 30 mjeseci

Rok za izgradnju ceste je 30 mjeseci od početka radova, a očekuje se da bi u promet mogla biti puštena krajem 2022. ili početkom 2023. godine.

Državna cesta 403 dio je projekta Rijeka Gateway, odnosno izgradnje novog kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali, koji bez njezine izgradnje ne može dobiti uporabnu dozvolu.

Ugovor o financiranju izgradnje ove prometnice, vrijedan ukupno 520 milijuna kuna, potpisan je u prosincu prošle godine, a 85 posto prihvatljivih troškova, odnosno 442 milijuna kuna, financirat će se iz Europskog fonda za regionalni razvoj.

Glavna trasa bit će duga 2977 metara, a spojna ceste prema Zvonimirovoj ulici oko 380 metara. U odnosu na duljinu, zbog iznimno zahtjevnog terena kojim prolazi cesta D-403 najskuplja je prometnica u Hrvatskoj. Na nešto više od tri kilometra dugoj dionici bit će izgrađen trotračni tunel Podmurvice, dug 1253 metra, dva vijadukta, Piopi i Mlaka, ukupne dužine oko 500 metara, te podvožnjak ispod željezničke pruge dug oko 60 metara.

Gradnja tunela Podmurvice zahtijeva posebnu tehnologiju bušenja jer tunel prolazi ispod nekoliko stambenih zgrada, a pripreme za gradnju uključuju otkup i rušenje nekoliko desetaka obiteljskih kuća.