Končar isporučuje prvi tramvaj za Liepaju

Do kraja godine na ulicama Liepaje trebala bi voziti dva Končareva tramvaja, a svih šest tramvaja iz prvog ugovora trbala bi biti isporučena do svibnja iduće godine. Drugih šest tramvaja trebalo bi biti isporučeno u razdoblju od listopada 2021. do travnja 2022.

87
Končar – Električna vozila

Tvrtka Končar – Električna vozila u ponedjeljak je predstavila prvi od 12 ugovorenih niskopodnih električnih tramvaja koji će biti isporučeni za latvijski grad Liepaja. Isporuka je dogovorena kroz dva ugovora ukupne vrijednosti oko 18 milijuna eura. Nabava tramvaja je s 85 posto sufinancirana uz Fondova Europske unije.

Prvi ugovor o isporuci prvih šest niskopodnih tramvaja potpisan je u studenom 2018. godine, a drugi za dodatnih šest tramvaja u kolovozu ove godine. Do kraja godine na ulicama Liepaje trebala bi voziti dva Končareva tramvaja, a svih šest tramvaja iz prvog ugovora trbala bi biti isporučena do svibnja iduće godine. Drugih šest tramvaja trebalo bi biti isporučeno u razdoblju od listopada 2021. do travnja 2022. godine. U tramvaj je ugrađeno niz Končarevih rješenja za ključne podsustave – elektromotorni pogon, sustavi pomoćnih napajanja, sustavi upravljanja i komunikacija, čelične konstrukcije kolnih ormara, okretna postolja…

Uz poduzeća Končar grupe u realizaciji projekta sudjelovali su deseci hrvatskih gospodarstvenika iz Hrvatske, istaknuo je predsjednik Uprave Končar – Električnih vozila Josip Ninić.

Liepājas tramvajs je gradska tvrtka koja upravlja jedinom tramvajskom linijom u Liepāji. Dvotračna tramvajska linija duga je 7,9 kilometara, a Liepājas tramvajs trenutno raspolaže sa 16 čeških, Tatrinih tramvaja modela KT4. Verzija istog modela poznata je Zagrepčenima s obzirom na to da je Zagreb sredinom osamdesetih godina kupio 51 Tatrin tramvaj.

Liepājas tramvajs raspolaže i jednim tramvaje, oldtimerom za čišćenje snijega s tračnica popularno zvanim Snjeguljica. Riječ je o njemačkom tramvaju prooizvednom prije 120 godina koji je dopremljen iz starog rudnika ugljena i obnovljen. Danas je jedini tramvaj iz te generacija koji je u voznom stanju.

Latvijska tvrtka namjerava zamijeniti cijelu svoju tramvajsku flotu. Stari tramvaji bit će prodani drugim gradovima, a Snjeguljica će biti izložena u novom muzeju posvećenom tramvajskom prometu.