HŽ Infrastruktura u četvrtak je u Karlovcu s konzorcijem u kojem su Strabag AG, Strabag d.o.o., Strabag Rail te s tvrtkom AŽD Praha potpisala ugovore o 2,7 milijardi kuna vrijednim radovima na obnovi sadašnjeg i izgradnji drugog kolosijeka 44 kilometra duge nizinske pruge Hrvatski Leskovac – Karlovac te obnovi kolodvora i stajališta na trasi.
Riječ je o prvoj fazi modernizacije i nadogradnje željezničke pruge Zagreb – Rijeka i jednom od najvećih infrastrukturnih projekata u povijesti Hrvatske. Projekt s 85 posto sufinancira Europska unija putem Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020.
>>Odbijena žalba turske tvrtke, Strabagu radovi na pruzi Hrvatski Leskovac – Karlovac
>>Česi dali najpovoljniju ponudu za radove na pruzi Hrvatski Leskovac – Karlovac
Dionica pruge Hrvatski Leskovac – Karlovac duga je 44 kilometra. Projekt predviđa modernizaciju postojećeg te gradnju drugog kolosijeka, izgradnju podvožnjaka i nadvožnjaka s pripadajućim cestovnim prometnicama umjesto željezničko-cestovnih prijelaza te modernizaciju četiri stajališta: Mavračići, Desinec, Domagović i Lazina.
Strabagov konzorcij odabran je za izvođača radova na građevinskom i elektroenergetskom željezničkom infrastrukturnom podsustavu, dok je češka tvrtka AŽD Praha odabrana za radove na prometno-upravljačkom i signalno-sigurnosnom infrastrukturnom podsustavu.
Radovi počinju u roku od 42 dana
U sklopu elektroenergetskog infrastrukturnog podsustava izvest će se radovi na izgradnji i obnovi sustava kontaktne mreže, a u sklopu prometno-upravljačkog i signalno-sigurnosnog podsustava modernizacija signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja. Po završetku projekta putnički vlakovi dionicom će prometovati brzinom do 160 kilometara na sat. Radovi bi trebali početi u roku od 42 dana, a rok za realizaciju ugovora je 30 mjeseci.
Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković najavio je da se Hrvatska nakon završetka Pelješkog mosta okreće obnovi željezničke infrastrukture: u sljedečih deset godina planira se uložiti više od 25 milijardi kuna.
“Hrvatska nema zadovoljavajuću željezničku infrastrukturu. Nismo mogli istovremeno graditi ceste i pruge, ali nakon završetka Pelješkog mosta i s obzirom na to da više neće biti velikih cestovnih projekata, sve ćemo snage koncentrirati prema željeznici i obnoviti oko tisuću kilometara pruga”, rekao je Butković.
Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić za ugovorenu dionicu rekao je da je pruga od Zagreba prema Rijeci jedan od najprometnijih pravaca, a njenom obnovom osiguravaju se uvjeti za povećavanje kapaciteta riječke luke. HŽ Infrastruktura već radi na daljnjim dionicama od Karlovca do Oštarija, od Oštarija do Škrljeva i od Škrljeva do Rijeke.
Kršić je najavio da ove godine slijedi i otvaranje željezničkih projekata Savski Marof – Zagreb i Zaprešić – Zabok, Vinkovci – Vukovar te raspisivanje natječaja Dugo Selo – Novska.
Europska komisija je za dogradnju i modernizaciju pruge Rijeka – Zagreb, nakojoj se nalazi i dionica Hrvatski Leskovac – Karlovac, odobrila 311 milijuna eura iz Kohezijskog fonda. To će biti najveće ulaganje Europske unije u gradnju i obnovu željezničke infrastrukture u Hrvatskoj.
U obrazloženju Komisija navodi da će projekt omogućiti prelazak s cestovnog na željeznički prijevoz tereta i putnika čim će se smanjiti štetan utjecaj prijevoza na okoliš. Osim toga, smanjit će se trajanje putovanja te povećati sigurnost prometa.