Odbijena žalba turske tvrtke, Strabagu radovi na pruzi Hrvatski Leskovac – Karlovac

S obzirom da je Državna komisija po drugi put odbila žalbu turske tvrtke, ona više nema pravo na žalbu, tako da bi HŽ Infrastruktura ugovor s odabranom zajednicom ponuditelja mogla potpisati u roku od mjesec dana

134
Hrvatski Leskovac - Karlovac
[Izvor: Povezana Hrvatska]

Državna komisija za kontrolu postupka javne nabave odbila je po drugi put žalbu turske tvrtke Kolin Inşaat Turizm Sanayi ve Ticaret A.Ş. iz Ankare zbog odabira izvođača radova na građevinskom i elektroenergetskom željezničkom infrastrukturnom podsustavu u okviru projekta obnove postojećeg i izgradnje novog kolosijeka nizinske pruge na dionici Hrvatski Leskovac – Karlovac.

Turska tvrtka u žalbi je tvrdila da odabrani izvođač, a to je Strabag, ne ispunjava uvjete koji se navode u natječaju.

S obzirom da je Državna komisija po drugi put odbila žalbu turske tvrtke, ona više nema pravo na žalbu, tako da bi HŽ Infrastruktura ugovor sa Strabagom mogla potpisati u roku od mjesec dana, odnosno 15 mjeseci nakon otvaranja ponuda.

Natječaj za izvođača radova na obnovi postojećeg i izgradnji novog kolosijeka nizinske pruge na dionici Hrvatski Leskovac – Karlovac raspisan je u rujnu 2020., a ponude su otvorene u travnju iduće godine. Vrijednost radova procijenjena je na 2,04 milijarde kuna bez PDV-a, a zaprimljeno je 15 ponuda, a čak devet ih je bilo ispod procijenjene vrijednosti radova.

Cjenovno najpovoljniju ponudu u iznosu od 1,28 milijardi kuna predao je kineski konzorcij kojeg predvodi China Railway Eryuan Engineering. Drugu najpovoljniju ponudu u iznosu 1,71 milijardu kuna predala je austrijska tvrtka Strabag, a na trećem mjestu je s 1,72 milijarde kuna je turska tvrtka Kolin Insaat.

Kineska ponuda ocijenjena je nerealnom pa je za izvođača odabrana zajednica ponuditelja Strabag AG; Strabag d.o.o. i Strabag Rail a.s. Turska tvrtka Kolin Insaat se žalila dva puta na ovu odluku pa se cijeli postupak odužio.

Dionica pruge Hrvatski Leskovac – Karlovac duga je 44 kilometra. Projekt predviđa modernizaciju postojećeg te gradnju drugog kolosijeka, izgradnju podvožnjaka i nadvožnjaka s pripadajućim cestovnim prometnicama umjesto željezničko-cestovnih prijelaza te modernizaciju četiri stajališta: Mavračići, Desinec, Domagović i Lazina.

U sklopu elektroenergetskog infrastrukturnog podsustava izvest će se radovi na izgradnji i obnovi sustava kontaktne mreže, a u sklopu prometno-upravljačkog i signalno-sigurnosnog podsustava modernizacija signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja. Po završetku projekta putnički vlakovi dionicom će prometovati brzinom do 160 kilometara na sat.

Europska komisija je za dogradnju i modernizaciju pruge Rijeka – Zagreb, nakojoj se nalazi i dionica Hrvatski Leskovac – Karlovac, odobrila 311 milijuna eura iz Kohezijskog fonda. To će biti najveće ulaganje Europske unije u gradnju i obnovu željezničke infrastrukture u Hrvatskoj.

U obrazloženju Komisija navodi da će projekt omogućiti prelazak s cestovnog na željeznički prijevoz tereta i putnika čim će se smanjiti štetan utjecaj prijevoza na okoliš. Osim toga, smanjit će se trajanje putovanja te povećati sigurnost prometa.