Manchester City postao drugi najvrjedniji klupski nogometni brend

Real Madrid je ostao dominantan brend u nogometnoj industriji, s vrijednošću brenda od 1,52 milijarde eura i uz rast od 19,5 posto u odnosu na prošlu godinu

60
Manchester City
[Izvor: https://fr.linkedin.com/company/manchester-city-football-club]

U vrhunskim nogometnim ligama tržišne vrijednosti nekih igrača dosežu stotine milijuna eura, a vrijednosti vodećih klubova premašuju milijardu eura. Iako su španjolski klubovi godinama dominirali na popisu najvrjednijih svjetskih nogometnih klupskih brendova, u 2022. desile su se značajne promjene – Manchester City postao je drugi najveći nogometni klupski brend, pretekavši FC Barcelonu.

Prema podacima portala SportsLens.com vrijednost brenda Manchester Cityja dosegnula je 1,32 milijarde eura. U odnosu na prethodnu godinu vrijednost brenda porasla je 18 posto. Rast je bio četiri puta veći u usporedbi s rastom vrijednosti Barcelonina brenda.

Real Madrid već četiri godine drži vrh

Real Madrid je ostao dominantan brend u nogometnoj industriji, s vrijednošću brenda od 1,52 milijarde eura i uz rast od 19,5 posto u odnosu na prošlu godinu, pokazuju pak podaci Brand Financea. Madridski klub je u posljednje četiri godine najvrjedniji brend u nogometnom svijetu, ponajviše zahvaljujući poslovnom uspjehu izvan terena. No, nesumnjivo su i uspjesi na terenu pridonijeli da je Real Madrid najjači svjetski nogometni brend 2022. godine.

S vrijednošću robne marke od 1,32 milijarde eura Manchester City je pretekao Barcelonu prvi put nakon 2015. Prošle je godine je vodeći klub Premier lige zabilježio najveći prihod u nogometnoj industriji, zbog čega je vrijednost njegove robne marke skočila za 18,7 posto na godišnjoj razini.

Podaci pokazuju da je brend FC Barcelone u 2022. zabilježio skroman rast, manji od 5 posto, te je dosegao vrijednost od 1,3 milijarde eura. To prdstavlja stagnaciju u usporedbi s glavnim konkurentima, čija je vrijednost brendova rasla znatno snažnije. Jedan od glavnih razloga pada na treće mjesto je slabija prognoza prihoda u odnosu na razdoblje prije pandemije koronavirusa.

S druge strane, vrijednost brenda nogometnog kluba Liverpool skočila je u ovoj godini za 30 posto, na 1,27 milijardi eura, čime je rangiran kao četvrti najvrjedniji nogometni klupski brend na svijetu.

S vrijednošću klupskog brenda od 1,25 milijardi eura Manchester United pao je na 5. mjesto, što je njegov najlošiji plasman otkako se vode ljestvice nogometnih klupskih brendova. Momčad Manchester Uniteda osvojila je najmanji ukupni broj bodova u Premier ligi. Posljednjih godina klub se nikada nije plasirao ispod 3. mjesta.

Brendovi 5 vodećih klubova vrijede kao brendovi La Lige i Bundeslige zajedno

Istraživanje Brand Finance pokazalo je da Premier League još uvijek dominira nogometnim svijetom, s vrijednošću brenda u 2022. od 8,6 milijardi eura. Slijedi španjolska nogometna liga s 4,1 milijardom eura, Bundesliga s 3,1 milijardom te talijanska Seria A s 2,1 milijardom eura.

Za usporedbu, Real Madrid FC, Manchester City FC, FC Barcelona, ​​Liverpool FC i Manchester United FC, vodećih pet klupskih nogometnih brendova zajedno vrijede više od 7,1 milijarde eura, što je otprilke jednako vrijednosti brendova La Lige (Španjolska) i Bundeslige (Njemačka) zajedno.