Istraživanje: 46 posto Hrvata planira ove zime putovanje u inozemstvo

MasterIndex istraživanje, koje je GfK proveo za Mastercard u studenom ove godine u Hrvatskoj, pokazuje da gotovo polovica ispitanika ove zime planira putovanja i izlete van granica Hrvatske

131
Istraživanje MasterIndex

Dolaskom zimskih mjeseci mnogi planiraju putovanja i izlete van granica Hrvatske, što uključuje adventske izlete, doček nove godine u europskim metropolama i odlazak na skijanje.

Prema rezultatima istraživanja MasterIndex, koje je GfK proveo za Mastercard u studenom u Hrvatskoj, gotovo polovica ispitanika (46%) ove zime planira jednodnevne izlete i višednevna putovanja u inozemstvo. S druge strane, četvrtina (27%) ispitanika ne planira takva putovanja, dok je preostala četvrtina (28%) neodlučna.

Od onih koji namjeravaju na zimovanje u inozemstvo, čak 60% planira adventsko putovanje ili izlet u neki od europskih gradova, dok će gotovo četvrtina (23%) doček nove godine provesti na nekoj od bliskih europskih destinacija. Među njima, manji je broj onih koji planiraju nekakav drugačiji izlet (18%) ili skijaško putovanje (16%).

Hrvati najčešće posjećuju obližnje europske metropole

Na zimskim putovanjima, većina ispitanika namjerava provesti do tjedan dana. Pri tome, većina skijaša (61%) planira ostati na odmoru od 5 do 7 dana, dok većina (53%) onih koji idu na adventske izlete, u inozemstvu misli provesti jedan do dva dana. To nije iznenađenje jer, kako istraživanje pokazuje, Hrvati prilikom putovanja u inozemstvo najčešće posjećuju obližnje europske metropole. Tako su među ispitanicima najposjećenije destinacije u proteklih godinu dana bile Ljubljana (29%), Sarajevo (19%), Budimpešta (19%), Beč (18%), München (15%) i Beograd (14%).

Inače, većina Hrvata najčešće putuje unutar zemlje, bilo poslovno ili radi odmora. U protekloj godini, čak 63% poslovnih, ali i turističkih putovanja bilo je unutar granica Hrvatske, a otprilike četvrtina unutar eurozone.

Kada je riječ o rezervaciji smještaja na zimskim putovanjima, većina (82%) ispitanika ga namjerava rezervirati online, preko stranica za booking ili stranica turističkih agencija i pružatelja smještaja, a samo 13% u uredu turističke agencije. S druge strane, tek rijetki (16%) tvrde da nema potrebe za rezervacijom.

Putovanja najčešće plaćamo bezgotovinski

Značajna većina onih koji planiraju zimska putovanja platit će ih nekim oblikom bezgotovinskog plaćanja, a samo četvrtina (28%) gotovinom. Tako ih 43% namjerava koristiti debitne, 26% kreditne kartice, dok će 16% za plaćanje koristiti internetsko bankarstvo. Tek četvrtina onih koji će plaćati svoja putovanja debitnim karticama, odlučit će se na obročno plaćanje, dok je broj onih koji će to napraviti koristeći kreditne kartice ipak veći – točno polovica. Uz to, rezultati istraživanja pokazuju porast plaćanja putovanja debitnim karticama za 5% u odnosu na prošlu godinu te pad plaćanja gotovinom za 8% u istom razdoblju.

Što se tiče potrošnje na inozemnim putovanjima, istraživanje je pokazalo da je gotovina još uvijek dominantan oblik plaćanja. Ona se pretežito koristi za shopping (55%), za plaćanje u restoranima (70%) i lancima brze prehrane (72%), kupnju ulaznica za turističke znamenitosti i atrakcije (65%), noćni život (70%) te za plaćanje lokalnog javnog prijevoza (68%).

Najveći broj ispitanika prije odlaska u inozemstvo kupuje stranu valutu u Hrvatskoj – 36% ih to čini u banci, a 32% u mjenjačnici. Tek rijetki se za to odluče u inozemstvu, bilo u mjenjačnici (5%) ili na bankomatu (7%). Ipak, udio onih koji prije odlaska na put kupuju stranu valutu u banci smanjio se u odnosu na prošlu godinu za 9%, dok se u istom razdoblju udio onih koji to čine u mjenjačnici povećao za 5%.

Prosječna potrošnja u inozemstvu blizu 6.000 kn

Kada je riječ o karticama, u inozemstvu ih isključivo koristi tek 7% ispitanika. Međutim, rezultati ipak pokazuju povećanje u njihovu korištenju – na putovanjima van Hrvatske uglavnom ih koristi 19% ispitanika, što je povećanje od 6%.

„Iako kartično plaćanje još nije dominantno na inozemnim putovanjima, čak 93% korisnika kartica ih nosi sa sobom van granica zemlje. Tako se kartice na inozemnim putovanjima u velikoj mjeri koriste za shopping (57%), plaćanje smještaja (45%) te plaćanje u restoranima (33%). U konačnici, preko polovice (52%) korisnika kartica plaća više od 40% troškova u inozemstvu svojim karticama, a pritom se nešto češće koriste debitne, nego kreditne kartice,“ poručila je Gea Kariž iz Mastercarda.

Što se tiče same potrošnje, kao i prošle godine, prosječna potrošnja na inozemnom putovanju iznosila je gotovo 6.000 kuna. Uz to, pokazalo se da nešto više od prosjeka troše ispitanici u dobi od 30 do 39 godina.

Istraživanje pokazuje da 41% ispitanika nije otišlo niti na jedno turističko putovanje u inozemstvo u proteklih godinu dana, dok otprilike četvrtina (27%) ne planira ići van granica Hrvatske ni ove zime. Mnogi od njih će se sigurno zabaviti na adventskim događanjima u svojim gradovima.

>>Hrvatska još atraktivnija turistička destinacija

Ove godine, zagrebački Advent je obogaćen ponudama na digitalnoj platformi Priceless Cities koja korisnicima Mastercard kartica nudi jedinstvena iskustva u Zagrebu, Hrvatskoj, ali i izvan nje. Uz to korisnici Mastercard® i Maestro® kartica moći će ostvariti popuste i pogodnosti na adventskim događanjima u Zagrebu.


Online istraživanje MasterIndex o navikama korištenja financijskih usluga u Hrvatskoj te stavu prema platnim karticama u studenom je 2018. provela kompanija Mastercard u suradnji s GfK – Centrom za istraživanje tržišta, na uzorku od 1.002 korisnika bankarskih usluga u Hrvatskoj u dobi od 18 do 55 godina.