Na državnoj cesti 403 probijeno 500 od 1200 metara tunela Podmurvice

Gradnja tunela Podmurvice zahtijeva posebnu tehnologiju bušenja jer tunel prolazi ispod nekoliko stambenih zgrada, a pripreme za gradnju uključuju otkup i rušenje nekoliko desetaka obiteljskih kuća

455
U odnosu na duljinu, zbog iznimno zahtjevnog terena kojim prolazi cesta D-403 najskuplja je prometnica u Hrvatskoj. Na nešto više od tri kilometra dugoj dionici bit će izgrađen trotračni tunel Podmurvice, dva vijadukta te podvožnjak ispod željezničke pruge

Na gradilištu državne ceste D-403 koja će kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali, ali i zapadni dio središta Rijeke povezivati sa zaobilaznicom, probijeno je nešto više od 500 metara tunela Podmurvice, najzahtjevnijeg objekta na trasi, čija će ukupna duljina biti 1200 metara, piše Novi list.

Gradnja tunela Podmurvice zahtijeva posebnu tehnologiju bušenja jer tunel prolazi ispod nekoliko stambenih zgrada, a pripreme za gradnju uključuju otkup i rušenje nekoliko desetaka obiteljskih kuća.

S južne strane, od Zvonimirove ulice pokraj Zapadnog trgovačkog centra (ZTC) dosad je iskopano oko 360 metara tunelske cijevi, dok je sa sjeverne strane, gdje se iskop zasad obavlja isključivo strojevima, bez korištenja eksploziva, iskopano oko 160 metara tunela.

Paralelno s bušenjem tunela traju radovi i na izgradnji cestovnih dionica koje će tunel na sjevernoj strani povezivati sa zaobilaznicom na čvoru Škurinje te na južnoj sa Zvonimirovom ulicom i kontejnerskim terminalom.

Najskuplja cesta u Hrvatskoj

Glavna trasa duga je 2977 metara, a spojna ceste prema Zvonimirovoj ulici oko 380 metara. U odnosu na duljinu, zbog iznimno zahtjevnog terena kojim prolazi, cesta D-403 najskuplja je prometnica u Hrvatskoj. Na nešto više od tri kilometra dugoj dionici uz   trotračni tunel Podmurvice, dug 1253 metra, su dva vijadukta, Piopi i Mlaka, ukupne dužine oko 500 metara, te podvožnjak ispod željezničke pruge dug oko 60 metara.

Cesta bi trebala biti završena do srpnja 2023. godine, dok radovi na iskopu tunela idu nešto sporije od predviđenog plana, ponajprije zbog pritužbi građana na miniranja u kasnim večernjim i noćnim satima, rekao je Nebojša Grzunov iz IGH-a, glavni nadzorni inženjer na gradilištu.Zbog toga se miniranja više ne izvode noću kako je prvotno bilo planirano.

Cestu D-403 gradi konzorcij u kojem su GP Krk, slovenski Kolektor i bosanskohercegovački Euroasfalt koji je ponudio da će državnu cestu 403 izgraditi za 456,35 milijuna kuna bez PDV-a (570,44 mil. Kn s PDV-om). Euro-asfalt je zadužen za tunel, GP Krk za vijadukte i ceste, a Kolektor za potpore zidove, prelaganje postojećih instalacija i ostale popratne radove.

Zahtjevno prelaganju postojećih instalacija

Kod tako velikih zahvata koji se izvode na području gradovima uvijek ima puno posla upravo na prelaganju postojećih instalacija i infrastrukture, ističe Grzunov. “Potrebno je izvesti prelaganje brojnih postojećih instalacija, od kojih su najzahtjevniji plinovod i vodovod, kao i privremeno izmicanje željezničke pruge, kako bi se omogućila izgradnja željezničkog nadvožnjaka iznad ceste.”

Sa sjeverne strane započelo je i iskapanje paralelnog, manjeg, evakuacijskog tunela koji će imati tri izlaza na površinu kako bi se omogućila evakuacija vozača i putnika u slučaju nezgoda i požara u tunelu.

Državna cesta 403 dio je projekta Rijeka Gateway, odnosno izgradnje novog kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali, koji bez nje ne može dobiti uporabnu dozvolu. Opremanje terminala trebalo bi biti završeno 2023. tako da je pravovremeni završetak ceste od presudne je važnosti za početak rada kontejnerskog terminala.