Počinje izgradnja nove linije atenskog metroa vrijedne 1,2 mlrd eura

Posao izgradnje 12,8 kilometara duge prve faze pruge od Goudija do Alsosa Veikoua dobio je konzorcij u kojem su francuska tvrtka specijalizirana za željezničku infrastrukturu Alstom, grčka građevinska tvrtka Avax i talijanska tvrtka Ghella

20
Atenski metro danas

Ovog ljeta trebala bi početi izgradnja dugoočekivane linije 4 atenskog metroa. Posao izgradnje 12,8 kilometara duge prve faze pruge od Goudija do Alsosa Veikoua, vrijedan 1,2 milijarde eura, dobio je konzorcij u kojem su francuska tvrtka specijalizirana za željezničku infrastrukturu Alstom, grčka građevinska tvrtka Avax i talijanska tvrtka Ghella specijalizirana za tunele.

Posao uključuje izgradnju tunela dugog 10,1 kilometar s dva kolosijeka, unutarnjeg promjera 8,48 metara te nizom jednocijevnih servisnih tunela promjenjivih presjeka. Konzorcij će također izgraditi 15 postaja te niz čvorišta s postojećim linijama i drugom javnom infrastrukturom,

U sklopu projekta bit će izgrađen i kontrolni centar za upravljanje sadašnjim i budućim linijama metroa i tramvaja.

Po završetku, za otprilike osam godina, očekuje se da linija 4 dnevno prevozi oko 340.000 putnika. Iz ovog podatka procjenjuje se da bi se broj privatnih vozila na atenskim ulicama smanjio za 53.000 dnevno, čime bi se ublažile prometna gužva i smanjila emisija CO2 za 318 tona dnevno.

Grčki ministar za infrastrukturu i promet Kostas Karamanlis, koji je prisustvovao potpisivanju ugovora prošlog mjeseca, govorio je o važnosti projekta koji je pripreman oko 15 godina.

“Linija 4 jedan je od projekata koji će promijeniti svakodnevni život građana i potaknuti rast našeg gospodarstva u izazovnom razdoblju”, poručio je ministar Karamanlis.