SELECTIO indeks žena, koji mjeri udjel žena u upravama društava u sastavu indeksa CROBEX, u 2020. je pao na 11,8% u odnosu na 13,2% krajem 2019. godine.
Najveći udjel žena u upravama imaju Ericsson Nikola Tesla d.d. (100%), ujedno i jedina tvrtka s predsjednicom Uprave, te AD Plastik d.d. i Arena Hospitality Group d.d. (obje 33,3%).
Za usporedbu, zastupljenost žena u upravama 100 najznačajnijih društava na Londonskoj burzi prema posljednjim podacima The Female FTSE Board Report za 2019. je 32,1% i za razliku od Hrvatske pokazuje trend rasta.
Prema podacima Europskog instituta za jednakost spolova iz 2019., udjel žena u najznačajnijim društvima izlistanim na burzama u Europskoj uniji je 28,8%.
60 posto kompanija u sastavu Crobexa bez žena u upravi
Zastupljenost žena u upravama društava sastavnica Crobexa slična je zastupljenosti žena u znanosti, mjerenoj udjelom u redovnom članstvu HAZU-a (11,3%).
Zastupljenost žena u politici prema trenutnom sazivu Sabora je 18,5%, 2 p.p. manja nego 2019. i znatno manja od udjela žena u politici država Europske unije (32,2%).
Postotak kompanija, sastavnica CROBEXA, koje u upravama nemaju niti jednu ženu tzv. zero companies je 60% dok svih 100 najznačajnijih kompanija na Londonskoj burzi imaju barem jednu ženu u upravi.
Trend pada žena u biznisu
SELECTIO već 14 godina trgovačkim društvima dodjeljuje Certifikat Poslodavac Partner za
izvrsnost u upravljanju ljudskim resursima. Udjel žena u upravama društava dobitnika Certifikata Poslodavac Partner je znatno veći i iznosi 22,2%.
Dobitnice koje se ističu su Coca-Cola HBC Hrvatska d.o.o. i Laguna Novigrad d.d. (obje 100%), Poslovna inteligencija d.o.o. (66,7%), Philip Morris Zagreb d.o.o (60%), Jadran-galenski laboratorij d.d. (57,1%) te Ciklopea d.o.o., Heineken Hrvatska d.o.o., HBOR, Pliva Hrvatska d.o.o. i Zagrebačka pivovara d.o.o. (svi 50%).
Ovogodišnji SELECTIO indeks žena pokazuje trend pada žena u businessu u Hrvatskoj te je
gotovo upola manji nego prije 5 godina (20,9%). Ovi podaci potvrđuju da je neravnopravnost položaja žena u businessu sve veći problem u Hrvatskoj kojeg je potrebno aktivno rješavati.