Srpska dionica pruge Beograd – Budimpešta u funkciji za tri godine

Prva dionica, između Beograda i Novog Sada, trebala bi biti otvorena do ožujka sljedeće godine, najavljeno je ubrzanje radova na dionici od Novog Sada do Subotice, dok izgradnja pruge od Novog Sada do graničnog prijelaza Kelebije nije ni započela

115
Beograd - Budimpešta
[Izvor: Pixabay]

Počeli su radovi na mađarskoj strani dionice pruge između Beograda i Budimpešte. Još 2015. Aleksandar Vučić, tada srpski premijer, najavljivao je završetak pruge do 2018. no početak radova, a time i završetak, nekoliko je puta odgađan. Nova procjena je da bi srpska dionica pruge mogla biti u funkciji za tri godine, krajem 2024. godine. Mađari bi svoju dionicu od granice sa Srbijom do Budimpešte trebali završiti u prvoj polovici 2025. godine.

Radove su preuzele ruske i kineske tvrtke, a mađarski ministar vanjskih poslova Peter Szijjártó prilikom svečanog otvaranja radova rekao je kako Mađari i Srbi donose odluke “vodeći računa o nacionalnim interesima” te da su odlučili da žele “imati koristi od novog svjetskog poretka koji nastaje na istoku”.

Obje zemlje surađuju s Kinom na pragmatičnim temeljima i u obostranom interesu, i obje mogu imati od toga velike koristi, istaknuo je Szijjártó.

Prva dionica, između Beograda i Novog Sada, trebala bi biti otvorena do ožujka sljedeće godine, a srpska strana najavila je i ubrzanje radova na dionici od Novog Sada do Subotice.

Trasa brze pruge od stanice Beograd Centar do državne granice s Mađarskom duga je 183,1 kilometar, a projekt ohuhvaća tri poddionice: Beograd Centar – Stara Pazova, Stara Pazova – Novi Sad i Novi Sad – Subotica – državna granica s Mađarskom.

Gradnja dionice od Beograda do Stare Pazove financirana je kineskim kreditom, dok su sredstva za dionicu Stara Pazova – Novi Sad osigurana ruskim kreditom. Radovi na dionici od Novog Sada preko Subotice do graničnog prelaza Kelebija također se financiraju kineskim kreditom.

Nakon višekratnog probijanja rokova radovi na dionicama Beograd – Stara Pazova i Stara Pazova – Novi Sad su pri kraju, dok izgradnja pruge od Novog Sada do Kelebije nije ni započela.

Dionica između Novog Sada i Kelebije duga je 108 kilometara, a cijena izgradnje iznosi oko 4 milijarde eura. Investiciju ravnopravno dijele Srbija i Mađarska.

Švicarska tvrtka Stadler Srbiji je već isporučila Srbiji prvi dvoetažni vlak koji će novom prugom voziti brzinama 200 km/h. Očekuje se da će do kraja godine biti isporučena još dva vlaka.