Počeli su radovi na mađarskoj strani dionice pruge između Beograda i Budimpešte. Još 2015. Aleksandar Vučić, tada srpski premijer, najavljivao je završetak pruge do 2018. no početak radova, a time i završetak, nekoliko je puta odgađan. Nova procjena je da bi srpska dionica pruge mogla biti u funkciji za tri godine, krajem 2024. godine. Mađari bi svoju dionicu od granice sa Srbijom do Budimpešte trebali završiti u prvoj polovici 2025. godine.
Radove su preuzele ruske i kineske tvrtke, a mađarski ministar vanjskih poslova Peter Szijjártó prilikom svečanog otvaranja radova rekao je kako Mađari i Srbi donose odluke “vodeći računa o nacionalnim interesima” te da su odlučili da žele “imati koristi od novog svjetskog poretka koji nastaje na istoku”.
Obje zemlje surađuju s Kinom na pragmatičnim temeljima i u obostranom interesu, i obje mogu imati od toga velike koristi, istaknuo je Szijjártó.
Prva dionica, između Beograda i Novog Sada, trebala bi biti otvorena do ožujka sljedeće godine, a srpska strana najavila je i ubrzanje radova na dionici od Novog Sada do Subotice.
Trasa brze pruge od stanice Beograd Centar do državne granice s Mađarskom duga je 183,1 kilometar, a projekt ohuhvaća tri poddionice: Beograd Centar – Stara Pazova, Stara Pazova – Novi Sad i Novi Sad – Subotica – državna granica s Mađarskom.
Gradnja dionice od Beograda do Stare Pazove financirana je kineskim kreditom, dok su sredstva za dionicu Stara Pazova – Novi Sad osigurana ruskim kreditom. Radovi na dionici od Novog Sada preko Subotice do graničnog prelaza Kelebija također se financiraju kineskim kreditom.
Nakon višekratnog probijanja rokova radovi na dionicama Beograd – Stara Pazova i Stara Pazova – Novi Sad su pri kraju, dok izgradnja pruge od Novog Sada do Kelebije nije ni započela.
Dionica između Novog Sada i Kelebije duga je 108 kilometara, a cijena izgradnje iznosi oko 4 milijarde eura. Investiciju ravnopravno dijele Srbija i Mađarska.
Švicarska tvrtka Stadler Srbiji je već isporučila Srbiji prvi dvoetažni vlak koji će novom prugom voziti brzinama 200 km/h. Očekuje se da će do kraja godine biti isporučena još dva vlaka.