Camping Plitvice ima recept za turizam u koronakrizi

Investicija u Camping Plitvice vrijedna je pet milijuna eura. Plan je utrostručiti smještajne kapacitete u kampu

106
Camping Plitvice

Kamping turizam već dugo u svijetu prati novi trend aktivnog odmora, odnosno jedina je vrsta turizma koja raste već punih deset godina, a koji je i posljednjih godinu dana u pandemiji Covid-19, dobio još veći zamah. Ljudi žele na odmoru biti što više na otvorenom, a da pritom imaju dostupne toliko želje sadržaje. Od 2019. godine, takvo mjesto možete pronaći na ulazu u Nacionalni park Plitvička jezera, ima pet zvjezdica, a zove se ‘Camping Plitvice‘ u naselju Smoljanac.

Ilija Crnjak, čija obitelj je vlasnik Campinga Plitvice, kaže da kada su još prije deset godina odlučili za obiteljski ulazak u turističke vode, nije bilo drugog izbora nego krenuti od nule na zapuštenom zemljištu, a koje se nalazi na odličnoj lokaciji. To je samo tri kilometara od prvog ulaza kod Ličke kuće u naš najpoznatiji Nacionalni park, kojeg godišnje posjeti dva milijuna posjetitelja. Velika investicija, u iznosu od pet milijuna eura, trebala bi se vratiti za sedam godina.

Cijene prilagođene domaćim gostima

Inače, obitelj Crnjak su podrijetlom Ličani. Ilija ne krije da je investicija pala na ‘plodno tlo’, jer su Plitvice broj jedan ne samo kontinentalnog turizma, a turistička sezona traje im dulje od one na Jadranu.

U tijeku je i planirano proširenje kampa, bez obzira na pandemiju, koja nije toliko pogodila kamping turizam. Ipak su cijene morali za 50 posto prilagoditi domaćim gostima, otkriva domaćin.

Plan je utrostručiti smještajne kapacitete u kampu kako bi se na vrijeme pripremili za bolja, nadaju se, i što skorija vremena, kada će i strani gosti, kojih ima i sada, ali u puno manjem broju nego prije krize,, opet više dolaziti. Trenutno imaju 17 mobilnih kućica, dizajniranih tako da baš svakom gostu predstavljaju drugi dom, u mjestu s 350 ljudi.

U planu je, kaže Crnjak, imati 60 mobilnih kućica, koje imaju svaka dvije luksuzne spavaće sobe s po dva kreveta. Svaka soba ima svoju individualnu kupaonicu, a povezuje ih dnevni boravak s velikom terasom, što daje pravi smisao luksuznog odmora na otvorenom. Vrlo brzo, broj parcela za kampere će dostići 90 mjesta, jer sva potreba infrastruktura već postoji, a prati je veliki restoran Plitvice, multifunkcionalna sportska i dječja igrališta, kao i amfiteatar za 120 gostiju, koji će ovoga ljeta dobiti i kino na otvorenom. Tu je i zatvorena dvorana s 45 sjedećih mjesta, kao i veći vanjski bazen za kupanje u srcu Like.

Aktivni odmor na atraktivnim destinacijama

U kampu je stalno zaposleno šest djelatnika, a u glavnoj sezoni, 27 sezonaca: nadaju se da će tako biti i ove godine.

Najveća prednost im je neposredna blizina Nacionalnog parka Plitvička jezera, koji je po posjećenosti prvi u Europi, a drugi u svijetu. Nadalje, u radijusu od samo dvadesetak kilometara nalaze se poznate Baraćeve špilje u općini Rakovica, koje će uskoro dobiti i Centar za posjetitelje vrijedan 25 milijuna kuna, od čega je 20 milijuna kuna iz EU fondova, a pet milijuna  je donacija NP Plitvička jezera. Uz pratnju vodiča može se posjetiti jedna od četiri špilje, ona od 180 metara dužine. Nadalje, tu je i Pećinski park Grabovača kod Perušića, zip line, Quad i Buggy, kayaking po Gackoj, paragliding …

Lička večera na turističkom meniju

Do sada je Lika bila najčešće prolazna turistička destinacija na putu do mora, a sada je postala destinacija. Broj prosječnih noćenja povećan je na 1,8 posto u posljednje dvije godine, a cilj je prijeći već ove godine 2 posto, te dostići planiranih 3,3 posto noćenja, jer se u kampu nudi niz kvalitetnih sadržaja, uz suradnju s dvadesetak partnera koji organiziraju izlete na niz obližnjih mjesta, a sve u duhu ‘aktivnog odmora’.

Crnjak ističe da gosti danas sve više traže autohtone proizvode, koji daju dodanu vrijednost mjestu odmora, bilo da se radi o domaćem mesu, sirevima ili piću pa se on okrenuo lokalnim OPG-ovima, koji imaju kvalitete proizvode. Domaće meso nabavlja se iz mesnice Bolja polovica, a surađuju i s OPG-om Marinka Vukobratovića, iz 30 kilometara udaljenog sela Grabušić, koji ima 90 ovaca, osam krava i 50 košnica pčela. Sirana Turkalj iz Rakovice ima 50 krava i nagrađivane sireve na prestižnim izložbama.

Sljubljivanju tradicionalne domaće hrane, kao što su ličke pole i basa, kojima nastoje kreativnim pristupom dati moderno ruho, doprinos su dali vinari iz požeške Zlatne doline. Uz našu najstariju vinariju Kutjevo, predstavila se i vinarija Kaptol, iza koje stoje samo žene i obiteljska vinarija Soldo iz Vetova.

Od direktne prodaje 30 posto prihoda

Na naš upit kako posluje kontinentalni turizam u doba koronakrize, Crnjak odgovara da su Plitvice i tu izuzetak, ali drži da treba hrabro ići u susret novim poslovnim izazovima, a ne samo čekati da se nešto samo od sebe dogodi. Tako su prošle godine imali 30 posto prihoda iz direktne prodaje jer u kampu imaju dvije vrste gostiju ovisno o doba godine, a krenuli su i s organizacijom različitih eventa. S druge strane, lakše su zadnjih godinu dana dolazili do turističkih radnika, koji su mahom ostajali bez posla zbog pandemije i propisanih epidemioloških mjera.

Kaže da je na Plitvicama preko tjedna u parku 500 do 600 uglavnom domaćih posjetitelja dnevno, a za vikend ih je deset puta više, 5.000 do 6.000, ali i to je dva puta manje manje u odnosu na 2019. godinu, kada je prosječno dnevno bilo  18.000 posjetitelja.

Jeftinije ulaznice i dalje su na snazi, a od ukupno 57 kilometara staza oko 16 jezera i 92 slapa, sada je za posjetitelje otvoreno 10-tak kilometara staza.

Po svemu što nam je rekao Ilija Crnjak lokalni projekt pod nazivom ‘Ostani tri dana u Lici’ ima sada i sasvim konkretnu turističku podlogu.

novinar: Marinko Petković