MasterIndex: Troškovi putovanja u inozemstvo udvostručeni u odnosu na 2019.

Za inozemna putovanja u svrhu odmora, prosječan trošak po putovanju od 1.443 eura predstavlja porast u odnosu na prethodnu godinu za čak 243 eura

43
Putovanja - odlazak na skijanje
Odlazak na skijanje planira 23 posto ispitanika [Izvor: Mastercard]

Građanima Hrvatske putovanja su i dalje visoko na listi prioriteta, s prosječnih 4,6 putovanja godišnje, dok troškovi inozemnih putovanja u prosjeku dosežu rekordnih 1.443 eura, pokazuje najnovije istraživanje MasterIndex koje je za Mastercard u studenom ove godine provela agencija Improve. Kad je riječ o planovima za nadolazeću zimu, odlasci na advente i skijanje i dalje su omiljeni izbor građana.

Prosječan broj putovanja na odmor ostao je stabilan u odnosu na prošlu godinu, a najviše se putovalo unutar Hrvatske (2,6 puta). Istovremeno, poslovna putovanja su u blagom padu (2,6 puta u 2024. naspram 3,1 u 2023.). Tako odlasci na odmor ostaju dominantni s udjelom od 64 %, dok su poslovna putovanja zastupljena s 36 %.

Građani za putovanja sve više troše

Za odlaske u inozemstvo u svrhu odmora, prosječan trošak po putovanju od 1.443 eura predstavlja porast u odnosu na prethodnu godinu za čak 243 eura. Za usporedbu – taj je trošak 2019. godine iznosio 684 eura. Pritom, 30 % ispitanika pritom troši više od 1.000 eura.

“Istraživanje je pokazalo da 94 % ispitanika prilikom putovanja u inozemstvo nosi svoje platne kartice, pri čemu kartično plaćanje čini 62 % svih transakcija. Primjerice, 2019. se karticom plaćalo tek 41 % svih transakcija”, rekla je Gea Kariž, direktorica Mastercarda u Hrvatskoj. “Ovi rezultati potvrđuju snažan pomak prema beskontaktnim plaćanjima, posebno u putovanjima, gdje su sigurnost i praktičnost ključne.”

Tijekom ovogodišnje zimske sezone, 45 % ispitanika planira turističke odlaske u inozemstvo što je na razini prethodne godine. Prednjače Istrijani (56 %) i Zagrepčani (51 %).

Adventska putovanja u europske gradove i dalje su najpopularniji izbor (planira ih 54 % onih koji planiraju putovanja u inozemstvo). Slijede putovanja po Europi nekim drugim povodom s 24 %, dok 23 % ispitanika planira odlazak na skijanje. Za novogodišnja putovanja u neki od europskih gradova odlučuje se 17 % ispitanika. Novu Godinu će izvan Europe dočekati njih 5 %.

Prosječno trajanje adventskih putovanja je do tri dana, dok skijanja u pravilu traju do sedam dana. U odnosu na prethodnu godinu uočava se smanjenje prosječnog broja planiranih dana na novogodišnjim putovanjima izvan Europe (s 11 dana u 2023. na sedam u 2024.).

Središnja Hrvatska i Gorski kotar u fokusu domaćih turista

Oni koji ne putuju u inozemstvo za takvu odluku najčešće ističu razlog da inače ne putuju zimi (54 %), odnosno da im to ne dopuštaju osobne financije (43 %). Poslovne obveze sprječavaju 17 % ispitanika. Uslijed nesigurnosti zbog geopolitičkih zbivanja 7 % ih se ustručava od putovanja.

Kad je riječ o putovanjima unutar Hrvatske, za takav odmor se ove zime odlučuje 55 % građana. Najčešće će putovati u Središnju Hrvatsku (35 %) i Gorski kotar i Liku (32 %). Slijede Istra i Kvarner, zatim Slavonija i Baranja te naposljetku Dalmacija. Turistička putovanja unutar Hrvatske češće planiraju žene nego muškarci, građani viših prihoda te ispitanici iz Istre, Primorja i Gorskog kotara.

Prema globalnom istraživanju Mastercarda iz ožujka ove godine, 73 % građana u Hrvatskoj vjeruje da je ulaganje u iskustva vrijedno, a 40 % smatra da im upravo ona donose najbolje životne uspomene. Više od polovice je spremno otputovati u drugu zemlju ili čak na drugi kontinent zbog iskustva koje ih strastveno zanima.