Mitan marina u Novom ulaže milijun eura u proširenje “suhe marine”

Mitan marina je i do sada imala najveći kapacitet za smještaj brodova u zatvorenom prostoru na sjevernom Jadranu, a po završetku izgradnje nove hale postat će jedna od najvećih suhih marina na hrvatskoj obali Jadrana

88
Mitan marina

Uz 180 vezova u uvali Muroskva, marina Mitan u Novom Vinodolskom raspolaže i “suhom marinom” u industrijskoj zoni koja je stalno popunjena. Menadžment se odlučio na investiciju u novu halu koja bi trebala biti završena do kraja godine.

“Mi već imamo jednu halu u poduzetničkoj zoni koja je puna brodova. A imali smo neiskorištenu parcelu na ulazu u industrijsku zonu. Sad na njoj gradimo novu halu. Teško je reći točan iznos investicije jer radovi još traju, ali projekcija je više od milijun eura, oko 1,1 milijun. Gradimo vlastitim sredstvima, od nikoga nismo dobili niti kune. Grad Novi Vinodolski pomaže koliko može. Smanjio je komunalni doprinos, država je umanjila vodni doprinos, pa smo tu nešto uštedjeli. Ali ti su uvjeti isti za sve investitore. No, nismo dobili nikakve poticaje, nismo se mogli javiti na natječaje niti u turizmu, niti u industriji. Za turizam, koliko mi je poznato, nema odgovarajućih bespovratnih potpora, a industrija nismo – mi smo skladište plovila”, tumači Tomislav Salopek, direktor Mitan marine, za portal točkanai.hr.

Menadžment društva odlučio se na ovu novu investiciju bez obzira na krizu koja je bila u tijeku, no odluka se pokazala dobrom jer su radovi ugovoreni i građevinski materijal naručen prije znatnog poskupljenja u građevinskom sektoru. A među materijalom koji je značajno poskupio su upravo čelične konstrukcije.

Mitan marina je i do sada imala najveći kapacitet za smještaj brodova u zatvorenom prostoru na sjevernom Jadranu, a po završetku izgradnje nove hale postat će jedna od najvećih suhih marina na hrvatskoj obali Jadrana.

Nova hala za devedesetak brodova

Čeličnu konstrukciju za novu halu izradila je tvrtka GMK iz Petrijevaca kraj Osijeka, struju u vodu proveli su lokalni dobavljači Kabel iz Novog Vinodolskog i 2N iz Šmrike. Plinske instalacije uredila je tvrtka iz Opatije, iskope i betonske radove tvrtka iz Novog Vinodolskog, a sprinkler sustav, koji je zbog protupožarne zaštite obvezan za takve hale, radi tvrtka iz Zagreba.

Stara hala je površine 3100 četvornih metara, a nova 3400 četvornih metara. Količina brodova koji stanu u halu ovisi, naravno, o njihovoj veličini. Prosječna dužina broda u postojećoj hali je 9,5 metara. U novu halu stalo bi 90 brodova takvih dimenzija, tumači Salopek.

“Činjenica je da postojimo tek četiri godine i još uvijek se nismo popunili vezove. Naša specifičnost je da imamo i suhu marinu pa kad se ti brodovi tijekom ljeta sliju u more, zajedno s onima koji su ostali u moru, mi smo gotovo puna marina. Ostane desetak praznih mjesta. U normalnim okolnostima bismo to vjerojatno premašili i ne bismo ni imali mjesta za nove”, rekao nam je Salopek.

Oprez i izostanak sajmova smanjili potražnju za vezovima

“Svi koji imaju brod kod nas su došli. Slična je situacija kod drugih marina. Ono što je nedostajalo su upiti novih klijenata. Prije korone smo imali visokorastući trend potražnje kojim je sada izostao. Osjetili smo znatan pad zainteresiranosti za vezove u usporedbi s razdobljem prije korone. To pripisujemo neizvjesnosti hoće li uopće biti sezone. Naime, cijene nismo mijenjali, a dobili smo i nagradu za najljubaznije osoblje u marinama prema ocjenama nautičarima, pa ne vjerujemo da su to razlozi smanjenog interesa”, razlaže direktor Mitan marine. “Nautičari tijekom zime ili na proljeće razmišljaju o vezu i traže poziciju za svoj brod od, otprilike, 1. travnja na godinu dana. S obzirom na to da je korona vladala cijelu zimu i proljeće, sve do lipnja nije se znalo što će biti od ljeta. I ljudi nisu htjeli riskirati i seliti brodove.”

Još jedan važan razlog slabije potražnje je izostanak sajmova nautike tijekom prošle zime: “Mi smo specifična grana, jako ovisimo o njemačkim i austrijskim nautičarima, a da bi do njih došao, moraš posjetiti sajmove. A njih prošle zime nije bilo. Dosta smo vezova prodali tamo, tako da je izostanak sajmova dosta utjecao na pad potražnje. Sada najavljuju da će sajmova biti, ali u smanjenom obimu.”

“Uglavnom, potražnja za vezovima je smanjena, ali kad se sezona otvorila svi klijenti koji imaju brod su došli, tako da je sezona bila zadovoljavajuća, čak i odlična što se tiče posjećenosti postojeće klijentele. No, nije bilo novih upita i ugovora. Nadamo se da će se to promijeniti”, zaključio je direktor tvrtke Mitan marina Tomislav Salopek.