Novi natječaj za poticaje pri kupnji energetski učinkovitih vozila kreće 1. lipnja i to po novim pravilima, a na raspolaganju će biti čak 105 milijuna kuna. Od toga je 90 milijuna kuna namijenjeno građanima i pravnim osobama, a 15 milijuna javnim tijelima koja prije kupnje moraju raspisati natječaj, objavio je Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost (FZOEU).
Prošle godine za poticaje pri kupnji eko vozila raspoloživa su bila 44 milijuna kuna, od čega je 22 milijuna bilo namijenjeno za građane, a 22 milijuna kuna za tvrtke.
Mijenjaju su i pravila natječaja: umjesto “najbržeg prsta” ove godine će se građani i pravne osobe prijavljivati na natječaj isključivo na prodajnim mjesta unutar Republike Hrvatske te će, kako bi dobili poticaje, morati uplatiti predujam za željeno vozilo. Prethodno će prodajni zastupnici u svibnju morati prijaviti sva prodajna mjesta te dostupne modele električnih vozila koja će moći isporučiti u roku od devet mjeseci od obavljene kupnje vozila.
Sva prodajna mjesta na kojima se električna vozila mogu kupiti, svi dostupni modeli vozila i svi ostali podaci vezani uz natječaj bit će objavljeni na stranicama FZOEU,.
Kupac mora uplatiti cijeli iznos za vozilo, a poticaji će mu biti isplaćeni tek nakon isporuke i registracije vozila
Novi model natječaja trebao bi spriječiti da veliki iznos sredstava ostane neiskorišten kao što se dešavalo prošlih godina. Procedura će ove godine biti takva da će prodavatelj unositi osnovne podatke kupaca i ispunjavati obaveznu dokumentaciju, a Fond će nakon toga generirati potvrdu s uputama za plaćanje predujma. Zatim će se automatski napraviti rezervacija sredstava, a kupac će predujam morati uplatiti u roku od sedam dana.
U slučaju da vozilo ne bude dostavljeno zbog tehničkih poteškoća od strane zastupnika ili ako dokumentacija ne prođe na natječaju, kupci će dobiti povrat sredstava. Iako će prodavači ispunjavati dokumentaciju za kupce, poticaji će se isplaćivati isključivo kupcima pa kupac mora uplatiti cijeli iznos za vozilo, a poticaji će mu biti isplaćeni tek nakon isporuke i registracije vozila.
Kategorije vozila i iznosi poticaja ostaju nepromijenjeni. Za električna vozila M1 i N1 kategorije ili pak vozila na vodik (vozila za prijevoz putnika do najviše 8 sjedala i dostavna vozila do 3,5 tone) osigurano je 70.000 kuna ili do 40 posto vrijednosti vozila, dok je za plug-in hibride osigurano do 40.000 kuna.
Za električna vozila L1-L7 kategorije (mopedi, motocikli s dva, tri ili četiri kotača) omogućeno je 20.000 kuna ili do 40 posto vrijednosti vozila. Također, s maksimalno 400.000 kuna sufinanciraju se i vozila kategorije N2, N3, M2, M3 (vozila za prijevoz putnika ili teretna vozila do 5 tona ili više) s električnim, plug-in hibridnim pogonom, pogonom na SPP, UPP ili vodik.
Dok će građani moći kupiti jedno vozilo s poticajima, pravne će osobe moći će dobiti poticaje i na veći broj električnih vozila te iskoristiti do maksimalno 400 tisuća kuna poticaja. Dopuštene su najviše dvije prijave po pravnoj osobi. To znači da će pravne osobe moći kupiti samo dva modela vozila, ako žele i više komada istog vozila. Uvjet je da se sufinancirana vozila potom zadrže u vlasništvu barem dvije godine nakon kupnje. Kao i prošlih nekoliko godina, poticaje se neće moći dobiti pri kupnji vozila na operativni leasing, već samo na financijski leasing.
Fond će na svojim stranicama objaviti popis svih prodajnih mjesta i svih modela električnih vozila koja se mogu kupiti, ali bez cijena i karakteristika.
Popis vozila s cijenama i specifikacijama moguće je pronaći na jednom mjestu na stranicama Udruge vozača električnih vozila Strujni krug koja svojim članovima omogućuje i dodatne uštede pri kupovini potpuno električnih vozila. Strujni krug je, naime, u partnerstvu s većinom prodajnih zastupnika električnih vozila pa omogućava popuste pri kupovini.
>>Ožujak najavio mogući oporavak tržišta putničkih vozila
>>Do 2030. trećina novih prodanih automobila bit će električna