Vino barem jednom tjedno pije 29 posto Hrvata, a najpopularnija su dalmatinska vina

Po pitanju porijeklu vina hrvatski građani su većinom podržali hrvatska vina. Čak 77,9 posto ispitanika reklo je da više voli hrvatska vina, a svega 7,6 posto ih svoj glas daje stranim etiketama

113
vino istraživanje
Istraživanje je pokazalo da gotovo podjednak broj ispitanika preferira crno (48,4%) odnosno bijelo (44,3%) vino, dok ih samo 7,3 posto više voli rose [Image by Photo Mix from Pixabay]

Vino redovito pije 8 posto Hrvata, a 21 posto ih vino konzumira barem jednom tjedno, pokazalo je istraživanje koje su u rujnu ove godine proveli magazin Ja trgovac i agencija Hendal. Otprilike jednak postotak ispitanika pije vino jednom mjesečno(20,4%) ili samo u posebnim prilikama (20,7%).Vino rijetko pije 14,8 posto ispitanika, a 15,2 posto ispitanika ga uopće ne pije.

Vino je dio hrvatske tradicije i povijesne baštine koje svjedoči o bogatstvu naših regija i njihovih podneblja. Svako podneblje i klimatski uvjeti pogoduju pojedinim vrstama vina pa je istraživanje tražilo odgovor na pitanje kako te raznolikost doživljavaju hrvatski potrošači.

Istraživanje je pokazalo da gotovo podjednak broj ispitanika preferira crno (48,4%) odnosno bijelo (44,3%) vino, dok ih samo 7,3 posto više voli rose.

Vino najčešće kupujemo u trgovinama mješovitom robom

Po pitanju porijeklu vina hrvatski građani su većinom podržali hrvatska vina. Čak 77,9 posto ispitanika reklo je da više voli hrvatska vina, a svega 7,6 posto ih svoj glas daje stranim etiketama. Da ne znaju odgovor na ovo pitanje navodi 14,5 posto ispitanih.

Dalmacija je najpopularnija vinska regija među hrvatskim konzumentima vina koju preferira trećina njih (32,7%), a na čvrstom drugom mjestu nalazi se Slavonija s 20,8 posto. Na trećem mjestu je Istra (13,9%), a slijede Hrvatsko zagorje (6,4%), Baranja (4%), Moslavina (2,4%) i Međimurje (1,8%). Za 10,8 posto ispitanika regija porijekla nije važna.

Vino se najčešće (62,1% ispitanika) kupuje u trgovinama mješovitom robom (male, srednje i velike trgovine te supermarketi i hipermarketi). Od prijatelja ili poznanika domaće vino kupuje 19,8 posto građana, 9 posto ispitanika vino kupuje izravno kod vinara, a 5,4 posto u vinotekama.

U sklopu istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva. Istraživanje je provedeno na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina, pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.

>>Maslina, vino i smokve – tri gracije iz Ravnih kotara

>>Dunav, dvorci, hrana, vino, tradicija – turistički aduti Srijema i Slavonije