
Završena je dogradnja i elektrifikacija željezničke pruge Vinkovci – Vukovar. Dionica je duga 19 kilometara, a vrijednost radova je 60 milijuna eura. Projekt je sufinanciran iz fondova Europske unije. Obnovljen je kolosijek, kolodvori u Borovu naselju i Vukovaru te stajališta Nuštar i Bršadin – Lipovača. Modernizirani su i željeznički i cestovni prijelazi.
Pruga je za sada još uvijek u probnoj fazi, a ubuduće će vlakovi njome voziti brzinom do 120 kilometara na sat, rekao je predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić: “U posebnom smo režimu dok ne ishodimo sve dozvole od Agencije za sigurnost prometa. Kada se promet na pruzi pusti brzinom od 20 kilometara na sat, vrijeme putovanja između Vinkovaca i Vukovara bit će skraćeno na 20 minuta. Naravno da je ugodnije putovati brže i sigurnije, sve smo digli na jedan viši nivo”.
“To je jedan od niza projekata koje radimo na glavnim koridorskim pravcima, HŽ Infrastruktura trenutačno ima u realizaciji projekte vrijedne oko milijardu eura”, dodao je Kršić.
U obnovu željezničke infrastrukture u Hrvatskoj u idućih deset godina planira se uložiti oko 6 milijardi eura.
“Mi smo donedavno imali jedan paradoks da smo ulagali stotine milijuna eura u glavne pravce, a s druge strane nismo imali financijskih sredstava da održavamo i rekonstruiramo regionalne i lokalne pruge. Zahvaljujući Ministarstvu osigurali smo kredit od skoro milijardu eura tako da smo s tim sredstvima krenuli u obnovu lokalnih i regionalnih pruga”, objašnjava predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture.
Izvođač radova bila je zajednica tvrtki Comsa S.A.U. i Comsa Instalaciones Y Sistemas Industriales S.A.U., a uslugu nadzora obavljala je zajednica ponuditelja Rubicon Engineering EAD i SPC Engineering EOOD.
Puštanje u promet obnovljene i elektrificirane pruge važan je korak za gospodarski razvoj istočnog dijela Hrvatske, ističu resorni ministar Oleg Butković i vukovarski gradonačelnik Ivan Penava.
“Pruga je više lokalnog karaktera, spaja Vinkovce i Vukovar, ali spaja se i na koridor RH-1. Ubrzali smo realizaciju dionice Dugo Selo – Novska. To je projekt od 400 milijuna eura koji je u raspisu natječaja tako da ćemo ga sljedeće godine ugovoriti i početi raditi To će biti jedan od najvećih željezničkih projekata koji nas očekuje”, rekao je ministar Butković.
“Ova pruga vodi direktno na Dunav i završava u Luci Vukovar, najvećoj luci na unutarnjim vodama u Republici Hrvatskoj i jednoj ogromnoj prednosti Vukovara i Republike Hrvatske budući da je riječ o Dunavu,najznačajnijem plovnom putu unutar Europske unije”, istaknuo je pak vukovarski gradonačelnik Penava.