ZET u promet uključio prvi tramvaj iz Augsburga

Nakon testiranja i edukacija zagrebačkim ulicama počeo je vozti prvi od jedanaest rabljenih njemačkih tramvaja koje je Grad kupio kako bi premostio razdoblje do isporuke naručenih novih Končarevih tramvaja

84
ZET tramvaj Augsburg
[Izvor: ZET]

Prvi od jedanaest rabljenih tramvaja koji su kupljeni od njemačkog grada Augsburga počeo je voziti zagrebačkim ulicama. Tramvaj može prevesti 159 putnika, a ima 62 sjedeća mjesta. Kupljeno je jedanaest tramvaja, a svaki košta 183 tisuće eura.

Isporuka preostalih deset rabljenih tramvaja očekuje se tijekom sljedeće godine. Rabljeni tramvaji će zamijeniti najstarije tramvaje u ZET-ovom voznom parku i bit će svojevrsna premosnica do isporuke naručenih novih 20 niskopodnih Končarevih tramvaja koji bi trebali biti isporučeni između lipnja i prosinca 2025. godine.

>>Zagreb nabavlja 20 novih niskopodnih tramvaja za 40 mil. eura

“Augsburg je grad vrlo sličan Zagrebu, gotovo identičan, što se tiče širine tračnica, napona i radijusa koje tramvaj mora proći prilikom okretanja i ostalih tehničkih karakteristika, tako da je tramvaj već u Augsburgu praktično bio spreman za Zagreb”, rekao je predsjednik Uprave ZET-a Marko Bogdanović.

“Vozilo je prošlo sve pripreme što se tiče ugradnje sustava za naplatu karata, sustava za nadzor vozila u prometu, naše prometno osoblje je prošlo edukaciju što se tiče vožnje i upravljanja tramvajem, a naše tehničko osoblje je prošlo edukaciju od strane kolega iz Augsburga o održavanju vozila”, rekao je glasnogovornik ZET-a Domagoj Zeba.

Tramvaj je s Remize na Ljubljanici krenuo u 13 sati, a u 13.30 sati na Trgu bana Josipa Jelačića uključio se na liniju 12, tako da su putnici imali priliku provozati se na relaciji Ljubljanica – Dubrava.

Aleksandar Bulut upravljao je tramvajem prilikom prve službene vožnje: “Vožnja je mirna, tiha, glatka. Tramvaj ima dobre vozne karakteristike i odlične kočnice. Prilagodba nikada nije lagana, ali ova je bila uspješna”.

No, Grad se suočava s manjkom vozača tramvaja, rekao je gradonačelnik Tomislav Tomašević: “Vozači autobusa mogu ići na nekoliko puta veću plaću u austrijske i njemačka gradove. Postoje tvrtke koje headhuntaju vozače ZET-a za to. Mi stalno zapošljavamo nove vozače, dižemo materijalna prava, ali to je doista teška situacija kakva do sada nikad nije bila”.

O zapošljavanju stranih radnika kao mogućem rješenju gradonačelnik kaže kako je veliki problem zna nje hrvatskog jezika, što je “nužno, posebice u javnom prijevozu, pa i u nekim komunalnim poslovima”. “Kao Grad smo pokrenuli program učenja hrvatskog jezika”, dodao je gradonačelnik Tomašević.