Digitalna transformacija u praksi

U Hrvatskoj se digitalna transformacija uglavnom provodi parcijalno što znači da tvrtke uvode nove tehnologije, ali ne mijenjaju svoje poslovne modele u skladu s njima

117
digitalna transformacija
Konferencija HUP-ICT Udruge održava se u zagrebačkoj Kući za ljude i umjetnost, LAUBA

U našoj zemlji digitalna transformacija uglavnom se provodi parcijalno, što znači da tvrtke uvode nove tehnologije, ali ne mijenjaju svoje poslovne modele u skladu s njima. Međutim, imamo i dobrih primjera, to su: Njuškalo, Poliklinika Bagatin i Tokić Autodijelovi.

Tri navedene tvrtke uspješno su provele digitalnu transformaciju u svojoj poslovnoj praksi, a predstaviti će se, s ostalim prvacima digitalizacije u našoj zemlji, na konferenciji HUP-ICT Udruge, pod nazivom Digitalna (R)evolucija 3.0 koja se održava u zagrebačkoj Kući za ljude i umjetnost, LAUBA, 5. veljače 2020.

Njuškalo je jedan od vodećih oglasnika u Hrvatskoj s više od 10.000 novih oglasa svaki dan koji je uvođenjem najnovije tehnologije prepoznavanja slike i automatizacije predaje oglasa olakšao korisnicima njihovo postavljanje. Njuškalovo foto-prepoznavanje je prvi takav proizvod za oglasnike na svjetskoj razini koji je zahvaljujući tehnologiji dubokih neuronskih mreža omogućio korisnicima čak 70% brže postavljanje oglasa.

Poliklinika Bagatin prati svjetske trendove i standarde, osobito kada je u pitanju estetska kirurgija, stomatologija i dermatologija te su prema tome prepoznali prilike i prednosti umjetne inteligencije koja im danas očitava sve rendgenske snimke. Osim toga digitalizirali su svoje interne procese čime su postigli veći komfor za osoblje i pacijente zahvaljujući uštedi vremena i boljoj koordinaciji.

>>Hrvatski startup u borbi protiv klimatskih promjena

Tvrtka Tokić Autodijelovi automatizirala je svoje poslovne procese. Tokić Autodijelovi su zajedno sa svojim franšiznim partnerima najveći prodajni lanac auto dijelova u Hrvatskoj. U zadnjih nekoliko godina tvrtka je provela niz internih digitalnih transformacija i jedna od najinteresantnijih tiče se upravo tehnologije Robotic process automation (RPA) odnosno automatizacije poslovnih procesa kojom su dobili iznimno veliku uštedu vremena.

Procjena je da će se vrijednost digitalne ekonomije u Hrvatskoj do 2025. godine povećati četiri puta