HPB financijska pismenost: Digitalno bankarstvo

Danas nam je sve pa i biznis na dlanu. Tako da i bankarske klijente zanima mobilnost i jednostavnost kada je poslovanje u pitanju

u 16:11 Zadnja izmjena: 06.02.2018 u 13:21
148
Digitalno bankarstvo

Digitalne tehnologije poslovanje s bankama mijenjaju iz korijena i sve više poslova se seli na nove kanale i u virtualne poslovnice. Klijente pak uz mobilnost i jednostavnost, zanima učinkovitost koja je iznimno važna i za poslovne financije odnosno vođenje biznisa.

Digitalno bankarstvo – Što je klijentima na raspolaganju

  • internetsko i mobilno bankarstvo
  • connect direct – sustav koji koriste najveći klijenti (klijentov server povezan je sa serverom banke što omogućava brzu razmjenu podataka)
  • e-mail (za dostavu izvoda)
  • Otisak prsta na mobitelu

Naglasak je na mobilnosti, a poslovni klijenti bez obzira na veličinu, vrstu biznisa i tržište na kojem posluju trebaju usluge dostupne na bilo kojem mjestu s pristupom internetu. Prednosti koje tehnologije donose klijentima su brzo i jednostavno upravljanje financijama u svakom trenutku i uz niže naknade.

Broj ugovorenih digitalnih usluga u bankarstvu zbog toga stalno raste i u poslovanju s građanima i s poduzećima.

Više nije novost otvaranje tekućeg računa putem mobitela ili online zahtjev za kredit, a moderna tehnološka rješenja sve su prisutnija i u poslovanju s korporativnim sektorom.

Mobilno bankarstvo je primjer jednostavne usluge bez koje je danas teško zamisliti vođenje osobnih i poslovnih financija. Otiskom prsta klijent se prijavljuje u aplikaciju i pristupa svojim računima, pregledava promet, naloge, brzo plaća račune. Poslovni korisnici mogu potpisivati dokumente koje priprema računovodstvo, a u svakom trenutku i s bilo koje lokacije mogu autorizirati transakciju.

Važna je sigurnost

Naravno, ne smijemo izgubiti iz vida sigurnost. Korisnici digitalnih kanala trebaju znati da rizik najčešće proizlazi iz nepridržavanja sigurnosnih smjernica kao što su korištenje nelicenciranih programa, ostavljanje uređaja za autentifikaciju uključenog u računalo ili korištenje prejednostavnih lozinki (najčešće su 123456, datum rođenja, ime djeteta).

Iznimno su rijetki pokušaji zloupotrebe digitalnih kanala u Hrvatskoj, a korisnicima i bankama u interesu je da se sigurnosni rizik svede na nulu.