Priprema nekretnine za prodaju ključan je korak u procesu privlačenja potencijalnih kupaca i postizanja najbolje moguće cijene.
Dok agencija za nekretnine može preuzeti zadatke poput određivanja cijene i rješavanja dokumentacije, sam trenutak kada kupac prvi put uđe u vaš prostor ostaje u vašim rukama. Upravo taj trenutak, često zanemaren od strane prodavatelja, može biti odlučujući faktor hoće li kupac donijeti pozitivnu odluku.
Ulaganjem malo dodatnog vremena i truda u prezentaciju nekretnine, možete značajno povećati šanse za brzu i uspješnu prodaju. Ovo su moji savjeti.
Moć prvog dojma
Kao i u svemu i ovdje prvi dojam igra vrlo važnu ulogu. Kupci često na osnovu njega donose svoju konačnu odluku i zato je bitno da bude što bolji.
To zahtijeva da vanjski dio vaše nekretnine (ulaz i stubište) izgledaju uredno. Pobrinite se da i ulazna vrata od stana budu u dobrom stanju i čisti. Npr. već će novi otirač postići bolji dojam, kao i neka tegla s cvijećem, a to zaista nije velika investicija.
Kad kupac uđe u ulazni prostor stana on treba biti dobro osvijetljen. Svijetli prostori djeluju prostranije stoga probajte maksimalno iskoristiti prirodnu svjetlost u cijeloj nekretnini. Raširite zavjese i podignite rolete tijekom razgledavanja.
Imajte na umu u kojem dijelu dana ćete organizirati razgled. Ako se radi o večernjim satima, upalite sva rasvjetna tijela te svakako prethodno provjerite rade li sve žarulje.
Važno je da je stan prozračen, a neke prozore možete ostaviti i otvorene. Osvježivač zraka i mirisne svijeće mogu dati dojam svježine. Neka su istraživanja pokazala da svježe cvijeće i žuti detalji pozitivno djeluju na kupce pa imajte i to na umu. Neki prodavatelji prije razgleda znaju skuhati kavu kako bi se stanom širio miris koji većina ljudi obožava.
Čistoća, čistoća, čistoća
Želite li prodati stan morate ga održavati na visokom nivou čistoće bez obzira na okolnosti. Različiti ljudi imaju različite standarde kada je riječ o čistoći, stoga je dobra ideja, barem povremeno, angažirati profesionalni servis koji će omogućiti da prostor zablista.
Prozori, sanitarije, radne površine i stolovi se trebaju sjajiti. Tepisi i podovi moraju biti čisti, a prašina ne smije biti nigdje prisutna.
Posebnu pažnju posvetite ključnim prostorijama kao što su kupaonica i kuhinja. Kupaonicu možete učiniti ljepšom tako da uklonite višak proizvoda, s vješalica maknete višak odjeće, zamijenite ručnike novima ili kupite novu košaru za rublje ili prostirku.
U kuhinji temeljito očistite radne plohe, maknite posuđe… Tu nema mjesta za nered ili neurednost. Čak i manje promjene poput zamjene slavina, starih uređaja, teglice s cvijećem – mogu znatno poboljšati izgled vaše kuhinje.
Riješite se viška stvari
Kupac treba moći vizualizirati svoj budući prostor, stoga uklonite suvišne stvari iz njegovog vidnog polja. Pospremite osobne predmete, fotografije, stare papire i odjeću. Ako ih ne možete sve skloniti barem ih uredno posložite.
Uklonite višak namještaja kako bi prostorija izgledala veće i prostranije. Dobro je razmisliti i o privremenom rješenju za njegovo skladištenje tijekom prodaje stana.
Ipak, nemojte pretjerivati – stan treba zadržati udoban izgled, a ne izgledati prazno. Tu vam može pomoći dodavanje neke lijepe sobne biljke i cvijeća u vazama što će prostoru dati dozu elegancije, ali i topline.
Također, imajte na umu da će kupci željeti zaviriti i na tavan ili u spremište pa se pobrinite da su i ti prostori uredni.
Popravite kvarove
Prije dolaska kupaca, provjerite radi li sve u stanu ispravno. Sanitarije, električne instalacije i rasvjeta moraju biti u funkcionalnom stanju. Popravite škripeća vrata i osigurajte da su sve kvake čvrsto pričvršćene.
Sanirajte pukotine u zidovima i provjerite ima li mrlja od vode na stropu. Ako je potrebno, razmislite o bojenju zidova.
Ovi detalji utječu na percepciju kupaca o održavanju stana i mogu smanjiti vrijednost nekretnine. Nedostatci mogu postati argument za sniženje cijene, što svakako želite izbjeći.
Osmijeh je važan
I za kraj, ali također bitno, pozdravite svoje goste s osmijehom! Dajte im odgovore na sva pitanja, a lijepo je ponuditi ih npr. s čašom vode s limunom. Ako u stanu živite s djecom i kućnim ljubimcima, bilo bi poželjno pobrinuti se da u vremenima razgleda nekretnine nisu prisutni. Pretjerana gužva ostavit će dojam manjeg prostora, a može povećati nervozu obje strane u kupoprodaji.
Za primjer, pogledajte predivan stan u zagrebačkim Šestinama koji trenutačno prodajem – on pokazuje kako izgleda dobro pripremljena nekretnina za prodaju. Detaljno očišćen i uredan prostor može značajno utjecati na percepciju potencijalnih kupaca, stoga nemojte zanemariti važnost pripreme nekretnine za prodaju.
Pravilna priprema nekretnine može značajno povećati šanse za prodaju. Uz čistoću, koja je imperativ u prodaji, manji popravci, uređenje i ulaganje u detalje poput cvijeća, ukrasnih jastuka i mekane deke, te ugodan miris doma, možete stvoriti privlačan i topao ambijent. Ovakvi mali, ali značajni koraci pomoći će kupcima da se lakše zamisle u vašem prostoru, što može biti ključan faktor u njihovoj odluci o kupnji. Vaša pažnja prema detaljima i trud uložen u prezentaciju nekretnine će se sigurno isplatiti.
Autorica kolumne Kreditno posredovanje #2: Martina Mataić Škugor, direktorica kreditnog posredovanja u agenciji Opereta nekretnine