Kako ostaviti dobar prvi dojam u novoj radnoj sredini

Najvažnija stvar na novom poslu je da se dobro predstavite. Uvodni nastup ključan je za povezivanje s budućim suradnicima

597
prvi dojam

Kada počinjete raditi na novom poslu, u novom okruženju, sasvim sigurnu razmišljate o mnogočemu. Možda ste već napravili popis koji će vam pomoći da ostavite što bolji dojam, i možda vam se ta lista čini preduga. No, postoji jedna jednostavna i iznimno značajna stvar koja vrlo vjerojatno nije na vašoj listi: vježbanje vlastitog predstavljanja.

Predstavljanje samog sebe može vam se činiti kao nešto samorazumljivo. Pa to radite već godinama! Ali kada je riječ o predstavljanju novim kolegama, ipak bi vam mogao dobro doći plan. Prvi dan na novom poslu uobičajeno je dovoljno nervozan pa vam mala priprema za ključne susrete može olakšati situaciju.

Najvažnija stvar na novom poslu je način kako ćete se predstaviti. Dobar uvodni nastup može vas čvrsto povezati s budućim suradnicima. A ne možete očekivati od njih da vam olakšaju situaciju. Ljudi u uredima uglavnom ne znaju kako da atmosferu učine ugodnijom pridošlicama. Zato razmislite što želite podijeliti sa svojim novim kolegama. Ako im nešto ne ispričate, nitko od njih neće znati što bi vas iduće mogao pitati.

Dobra vijest je da je vaš utjecaj na tijek tog inicijalnog razgovora mnogo veći nego što mislite. Već kratka priprema može vam olakšati situaciju te otvoriti vrata ugodnom razgovoru i pozitivnom dojmu koji ćete ostaviti. Drugim riječima, to jedna od najjednostavnijih, ali najdjelotvornijih stavki na vašoj listi  onoga što morate učiniti u sklopu pripreme za novi posao.

Razmislite o tome što želite reći

Što želite reći novim kolegama o svom prethodnom radnom iskustvu? Koja je prva priča o sebi koju im želite ispričati, ona koja će im pomoći da vas upoznaju i koja će usmjeriti razgovor na vama ugodne teme? Možda im želite ispričati nešto o svojoj ulozi u prethodnoj tvrtki, spomenuti neku svoju strast, ispričati nešto o mjestu u kojem ste odrasli ili susjedstvu u kojem živite.

Morate steći osjećaj o kulturi nove sredine kako biste znali trebate li se strogo držati profesionalnih iskustava ili možete ubaciti neku zabavnu osobnu priču. Ako je riječ formalnom, korporativnom okruženju, vjerojatno je bolje da se držite priča o poslovnim iskustvima, novoj tvrtki i projektima koji vas osobito uzbuđuju.

Ako je riječ opuštenijem okruženju, možete priznati da ste strastveni nogometni navijač, da u slobodno vrijeme izrađujete nakit ili da volite istraživati gdje su najbolji ćevapi u gradu (i da ćete rado razmijeniti preporuke s drugima).

Važo je da se osjećate ugodno i da spremni podijeliti par crtica o sebi kako biste pokrenuli razgovor. Zato razmislite o tome što želite reći, a zatim pokušajte s prijateljem ili članom obitelji vježbati kako započeti razgovor. Tako će vam biti mnogo lakše nego da kasnije u stvarnoj situaciji, kada ste već ionako nervozni, razmišljate o detaljima.

Osim što je prvi dojam koji ćete ostaviti na svoje buduće suradnike važan za daljnju poslovnu suradnju, to može biti i početak odnosa koji će s vremenom prerasti u prava prijateljstva.