Što mali poduzetnik treba napraviti kako bi zaštitio biznis u doba pandemije

Postoji niz stvari koje kao poduzetnik možete poduzeti kako biste zaštitili svoje poslovanje i zaposlenike: od zaštitnih mjera, razgovora sa zaposlenicima kako biste ih umirili i objasnili kako situacija utječe na njih do prilagodbe poslovnih i financijskih planova

96
kako zaštititi biznis
[Image by kalhh from Pixabay]

Ovo su tjeskobna vremena za poduzetnike širom svijeta. S portala Inc.com prenosimo deset savjeta poslovnog savjetnika Davida Finkela o tome kako mali poduzetnik može (ili treba) zaštititi svoj biznis u ovim nesigurnim vremenima.

1. Zaštitite svoje objekte kako biste spriječili transmisiju

Zaštitite osoblje i klijente od zaraze. I jedni i drugi osjećat će se sigurnije, a to je bitno u ovim neizvjesnim vremenima. To možete učiniti primjenom jednostavnih mjera kao što je zahtjev da svaka osoba koja uđe u vaš ured, zgradu ili trgovinu koristi sredstvo za dezinfekciju ruku, da se ne rukuje i ne grli te da svi paze da održavaju preporučenu fizičku udaljenost.

2. Educirajte kupce o mjerama zaštite koje poduzimate

Što uspješniji budete u ublažavanju njihovih strahova i strepnji, lakše ćete održati razinu poslovanja.

3. Educirajte osoblje o najboljim praksama zaštite kod kuće i na poslu

U medijima je dostupno toliko informacija da mnogi vaši zaposlenici možda nemaju vjerodostojne podatke o tome kako zaštititi sebe, svoje obitelji i svoje kolege. Morate biti u toku s vjerodostojnim izvorima kako biste im mogli pružiti pouzdane i točne informacije. Oni trebaju vaše vodstvo. Nemojte pretpostavljati da oni znaju što treba činiti.

4. Planirajte različite scenarije poslovanja

Što će se desiti ako ljudi ne mogu putovati na događanja koja organizirate? Što će se desiti ako škole budu zatvorena na 3 tjedna? Što ako budu zatvorene tri mjeseca? Ako primite udarac, kako možete organizirati svoj tim kako biste teret udara raspodijelili na najprihvatljiviji način za sve? Trebaju li zaposlenici koristiti godišnje odmore za vrijeme krize? Hoće li razumjeti da treba smanjiti plaće kako biste lakše prebrodili teško razdoblje? Postoje li u ovoj situaciji neke prilike za vaš biznis?

5. Razgovarajte sa svojim dobavljačima o tome kako vam mogu pomoći

Možete li dobiti povoljnije cijene ili uvjete plaćanja? Možda možete dogovoriti odgodu plaćanja na 30-60-90 dana? Možda vam ne trebaju niže cijene, nego povećanje obima usluga u kriznom razdoblju uz dosadašnju cijenu? Uvijek vrijedi pitati i pokušati se dogovoriti.

6. Planirajte svoj novčani tok

Razmotrite kreditne linije koje su vam na raspolaganju. Razgovarajte sa svojim bankama – zlu ne trebalo. Možda još ne trebate kredite, možda ih nećete uopće trebati, ali sigurno želite biti spremni ako vam ustreba financijska injekcija. Također, ovo je dobro vrijeme da povećate likvidne rezerve (ako još možete).

7. Uključite svoje menadžere u planiranje

Normalno je da će oni osjećati strah, neizvjesnost i sumnju. Jedan od vaših zadataka kao vođe je smanjiti (ili barem kontrolirati) takve osjećaje. Otvoreno razgovarajte sa svojim menadžerskim timom o situaciji u tvrtki i kako bi bilo najbolje prebroditi teškoće. Zatražite njihove ideje i pomoć.

8. Potražite prilike

Nemojte samo sjediti u strahu. Razmislite što biste mogli učiniti. Postoje li promotivne mogućnosti koje biste mogli iskoristiti u ovoj situaciji? Postoji li neki konkurent kojeg biste mogli preuzeti? Ili neki talentirani stručnjak koji je nezadovoljan sadašnjim poslom?

9. Razmišljajte s članovima tima o mogućnostima

Organizirajte radionice za menadžment i na razini odjela. Na primjer, ako vam pada promet, iskoristite vrijeme za rad na ključnom projektu ili redizajniranju sustava koje ste već trebali učiniti, ali niste nikada imali vremena ili ljudi da to učinite.

10. Komunicirajte sa svojim osobljem

Provjerite razmišljaju li vaši ključni menadžeri na isti način i otvoreno razgovarajte sa zaposlenicima o situaciji u kojoj ste se našli, o tome kako ona utječe na posao i što to za njih znači. Spominjali smo već strah, neizvjesnost i sumnju. Vaši jjudi razgovaraju međusobno, dijele svoje strahove o tome što će se dogoditi. Iskoračite među njih i pružite im malo optimizma, objasnite im što se događa i kako to utječe na njih.


David Finkel  je poslovni savjetnik i autura 12 poslovnih knjiga. Posljednja u nizu je The Freedom Formula: How to Succeed in Business Without Sacrificing Your Family, Health, or Life.