Dvadeset projekata u drugom krugu natječaja Pokreni nešto svoje

Kroz program Pokreni nešto svoje 2018. bit će podržani jasni i konkretni projekti koji će pokrenuti novo ili razviti postojeće poduzeće, a dodatne bodove su dobili inovativni projekti s elementima društvenog poduzetništva i društveno odgovornog poslovanja, naglašavaju organizatori

113
Pokreni nešto svoje 2018.

Krajem siječnja objavljeni su rezultati prvog kruga natječaja Pokreni nešto svoje. Ove godine program u organizaciji ACT Grupe doživljava svoje drugo izdanje, podržavajući projekte s pozitivnim društvenim utjecajem kroz mentorsku podršku i bespovratna financijska sredstva. ACT Grupa je uz potporu tvrtke Philip Morris Zagreb za financiranje projekata u okviru drugog natječaja osigurala pola milijuna kuna.

Jasni i konkretni projekti

Prijave za novi natječaj bile su otvorene od 24. listopada do 15. prosinca 2017., rezultati će biti javno predstavljeni te objavljeni 28. veljače, a početak provedbe projekata je 1. travnja ove godine.

Do zaključenja natječaja u prosincu pristilo je ukupno 316 prijava, koje je, nakon provjere zadovoljenja formalnih uvjeta, ocijenila stručna evaluacijska komisija.

Kroz program Pokreni nešto svoje 2018. bit će podržani jasni i konkretni projekti koji će pokrenuti novo ili razviti postojeće poduzeće (ili neki njegov određeni segment), a dodatne bodove su dobili inovativni projekti s elementima društvenog poduzetništva i društveno odgovornog poslovanja.

Kako je i najavljeno prilikom predstavljanja programa, važan kriterij prilikom ocjenjivanja bio je održivost poslovnog modela predloženog projekta, odnosno ima li projekt potencijal rasta i/ili replikacije u druge sredine.

Održivost poslovnog modela

Ukupno 20 projektnih ideja, projekti ocijenjeni s 31 i više bodova, ulaze u drugi krug ocjenjivanja. Njih će posjetiti komisija te direktno na terenu procijeniti kapacitete prijavitelja, motivaciju za provedbu projekta, kao i održivost i skalabilnost poslovnog modela koji je u pozadini projekta.

Maksimalni broj bodova koji su projekti mogli dobiti je 33 (poslovni model 12, rezultati/aktivnosti/utjecaj 15, kapaciteti prijavitelja 3, efikasnost sredstava 3), a najbolje ocijenjeni projekti (31 i više bodova) prošli su u drugu fazu evaluacije.

Prosječna ocijena svih prijavljenih projekata je 24 iz čega se zaključuje da je konkurencija zaista bila jaka, a projekti u odnosu na prvu godinu programa puno kvalitetnije pripremljeni, kažu organizatori.

Objava krajem veljače

Ono što projekte koji se prošli u drugi krug izdvaja iz mnoštva i stavlja u prvi plan je inovacija koju donose, društveni i/ili okolišni utjecaj koji će projekt imati te potencijal rasta i održivost projektne ideje.

Nakon druge faze, ACT Grupa će donijeti odluku o projektima koji će dobiti podršku, a rezultati natječaja će biti objavljeni do kraja veljače na web stranicama Programa. Projekti koji uđu u drugu fazu, a neće biti odabrani za potporu, bit će obaviješteni o razlozima te će im biti dani savjeti za razvoj poslovne ideje.