Sedam leasing kuća prihvatilo prijedlog o moratoriju za povremene prijevoznike

Na sasatanku u Ministarstvu turizma sedam prisutnih leasing kuća složilo se s prijedlozima Udruge Glas poduzetnika i Inicijative povremenog prijevoza putnika oko moratorija na leasinge u trajanju od 12 mjeseci bez naplaćivanja kamate

115
Inicijativa povremenog prijevoza putnika

Udruga Glas poduzetnika i Inicijativa povremenog prijevoza putnika već su upozoravale da leasing kuće u Hrvatskoj nisu adekvatno reagirale na situaciju uzrokovanu pandemijom koronavirusa te da svojim postupanjem dovode u pitanje opstanak cijele turističke grane povremenog prijevoza putnika. Na preporuke HANFA-e i Ministarstva turizma neke leasing kuće su se oglušile.

Nakon mnogo akcija Udruge Glas poduzetnika i Inicijative povremenog prijevoza putnika te niza prosvjeda poduzetnika, ministarstva su napokon reagirala i uključila su se u rješavanje problema povremenih prijevoznika. Ministarstvo turizma sazvalo je sastanak kojem se odazvalo sedam leasing kuća. Nisu se odazvale primjerice Mercedes Benz leasing, Agram i PBZ leasing, čiji su klijenti mnogi članovi spomenutih udruga.

Udruga Glas poduzetnika i Inicijativa povremenog prijevoza putnika u priopćenju navode kako to smatraju “izrazitim nepoštivanjem hrvatske države i njihovih klijenata”.

>>Glas poduzetnika predlaže kako riješiti kreditne i leasing obveze u krizi

Prisutne leasing kuće obvezale su se u hitnom roku ponuditi odgodu glavnice i kamate na 12 mjeseci te je jedino ostalo otvoreno pitanje načina obračuna i otpisa kamata.

Sastanku je prisustvovao predstavnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, ali nitko iz Ministarstva financija, što poduzetničke udruge također smatraju lošim jer je Ministarstvo financija klučno za rješavanje problema. “Smatramo kako se ovaj problem može riješiti jedino tripartitno”, navodi se u priopćenju.

“Smatram da je učinjen veliki pomak s pozitivnim odgovorima leasing kuća, ali posao ni približno nije gotov. Očekujem nakon dostave dokumenata koji su zatraženi od nas i leasing kuća da država promptno reagira onako kako je obećano, kako bismo već sljedećeg tjedna bili sigurni da je spašeno više od 2000 tvrtki s 20 tisuća zaposlenih. Također, potrebno i da druge leasing kuće prihvate dogovor, pogotovo Mercedes Benz leasing koji do sada nije pokazao nimalo razumijevanja za svoje klijente“, rekao je Marko Slišković iz Inicijative povremenog prijevoza putnika.

Prijedlog poduzetnika

Inicijativa  povremenog prijevoza putnika i Udruga Glas poduzetnika pripremile su zajednički dokument s kojim su se složile i druge udruge poslodavaca. U njemu su prijedlozi Vladi kako razriješiti ovu situaciju. Isto će napraviti i leasing kuće.

Inicijativa povremenog prijevoza putnika i Udruga Glas poduzetnika predložile su sljedeće:

1. Obračun kamate tako da se u periodu odgode obračunava mjesečna kamata na odgođenu mjesečnu glavnicu u iznosu ugovorenom u Ugovoru o leasingu.

2. Potrebno je osnovati garantni fond kojem bi izvor bio unutar bespovratnih 7,3 milijardi eura koje će Hrvatskoj biti dostupne iz sredstava Europske Unije. U ovom slučaju bi, po isteku moratorija u ožujku ili travnju sljedeće godine kada će ta sredstva već biti na raspolaganju, leasing kuće otpisale kamate svojim klijentima, dok bi država isplatila leasing kućama polovinu obračunatih kamata po sadašnjem modelu, a druga polovina iznosa kamata bi leasing kućama bila priznata kao porezna olakšica.

3. Vlada bi preko HBOR-a trebala osigurati sredstva leasing društvima po povoljnijim kamatama nego dosad.

“Izuzetno mi je žao da ovakvo rješenje nismo dogovorili na prvom sastanku koji smo imali u HANFA-i prije gotovo mjesec dana jer je ovaj put jedini način da svi prebrodimo krizu s minimalnim gubitkom radnih mjesta. Očekujem brzu reakciju Ministarstva financija i njihov konkretan prijedlog na temelju naših dokumenata. Tripartitni dogovor korisnika, leasing društava i Vlade jedini je ispravni put prema rješenju“, rekao je Dražen Oreščanin, izvršni direktor udruge Glas Poduzetnika.