Surf’n’Fries je hrvatska franšiza godine 2021.

U Hrvatskoj posluje 220 franšiznih sustava koji zapošljavaju više od 17.500 ljudi, a rast franšiznog tržišta iznosi oko 20 posto. Takav način poslovanja postoji u 13 industrijskih sektora i na 1100 lokacija u Hrvatskoj

173
Franchise Brand Leader Award
Svi dobitnici Franchise Brand Leader Award 2021.

Franšiza godine 2021. je Surf’n’Fries, koji je dobitnik nagrade za najveći izvozni iskorak u 2021, Carwiz rent-a-car je najbolja hrvatska izvozna franšiza, za najbrže rastuću novu hrvatsku franšizu proglašen je Fast Review, dok je u kategoriji za najbrže rastuću hrvatsku franšizu na regionalnom tržištu nagrada pripala Tinker Labsu.

Franšizne nagrade Franchise Brand Leader Award 2021 dobilo je ukupno osam franšiza, odabranih između 30 finalista.

Najbrže rastućom inozemnom franšizom na hrvatskom tržištu je franšiza Mail Boxes etc, najboljom regionalnom franšizom na hrvatskom tržištu proglašena je Škola brzog čitanja i mudrog učenja, dok je NextBike nagrađen za najbolju franšizu s društvenim učinkom. Najdugovječnija i najpostojanija na hrvatskom tržištu je franšiza Diners Cluba.

Franšiznim osobama 2021. godine proglašeni su Andrija Čolak i Aleksandar Erceg, i to za njihovo djelovanje na promicanju franšiznog poslovanja i podrške franšiznom biznisu.

Svečanost dodjele prve franšizne nagrade na hrvatskom i tržištu regije Franšiza godine 2021. održana je zagrebačkom hotelu Hotelu Hilton Garden Inn u organizaciji poslovnog radija PoslovniFM, Brending Akademije i Hrvatske udruge za franšizno poslovanje FIP, koji su ujedno i utemeljitelji Nagrade.

Surf’n’Fries i Carwiz rent-a-car, odlukom Stručnog međunarodnog povjerenstva, predstavljat će Hrvatsku na prvom natjecanju za europsku franšiznu nagradu The 2022 European Franchise Award, koja će se održati u rujnu ove godine u Bruxellesu.

“Nakon pomne analize podataka iskristalizirano je i izabrano 30 finalista, kandidata za nekoliko franšiznih nagrada za 2021. godinu. O nagradama je odlučivalo Stručno međunarodno povjerenstvo u kojem su, uz hrvatske stručnjake, bili predstavnici franšiznih organizacija iz Mađarske, Slovenije, Srbije, Ujedinjenog Kraljevstva i Ujedinjenih Arapskih Emirata”, istaknula je Ljiljana Kukec, predsjednica Hrvatske udruge za franšizno poslovanje FIP, članica Europske franšizne federacije i Svjetskog franšiznog vijeća u ime organizatora.

Posebno dizajnirana nagrada je  granitna kocka, sa svim svojim nesavršenim stranicama, ali istodobnog simbola otpornosti i poduzetničke tvrdoće. Kako su se i sami dobitnici našalili, to je prava nagrada s težinom….

Franchise Brand Leader Award 2021
Franchise Brand Leader Award 2021

U Hrvatskoj posluje 220 franšiznih sustava koji zapošljavaju više od 17.500 ljudi, a rast franšiznog tržišta iznosi oko 20 posto. Takav način poslovanja postoji u 13 industrijskih sektora i na 1100 lokacija u Hrvatskoj, među kojima je najviše ugostiteljskih franšiza (hrana i piće, što uključuje i hotele, restorane, fast food-ove i drugo), a primjetan je rast broja franšiza koje se bave raznim oblikom edukacijama i obrazovanjem. istaknuto je na okrugom stolu Franšize-poslovni model budućnosti koji je održan u sklopu dodjele Nagrada.

Istodobno, u Europi posluje 15.350 franšiznih brendova koji zapošljavaju 13 milijuna osoba. Na svjetskoj pak razini postoji više od 25 tisuća franšiznih brendova, pri čemu je svakodnevno svatko od nas dnevno u kontaktu s 5-6 franšiza.

Čak 3 milijuna primatelja franšiza u svijetu zapošljava više od 25 milijuna ljudi.

“Drago nam je da nam se javilo dosta franšiza, od kojih su 30 bili finalisti, a svi se bave različitim djelatnostima. Važnost tog modela potvrđuje i podatak da je stopa preživljavanja onih koji su pokrenuli franšizno poslovanje iznad 90 posto. To je samo jedan od pokazatelja i razloga zbog kojih je prvi put na ovim prostorima dodijeljena Franchise Brand Leader Award.”, kazao je Darko Buković, pokretač i direktor Nagrade.

A sve to s ciljem afirmacije najistaknutijih kompanija, institucija, pojedinaca koji kontinuiranim pozitivnim razvojem i inovativnim strategijama postavljaju više standarde i unapređuju franšizno tržište, te daju izvanredan doprinos u popularizaciji poslovnog potencijala i modela franšiznog djelovanja kreiranjem istodobno i konkurentnog tržišnog imidža Hrvatske i susjednih zemalja”, istaknuo je Buković.

Registar franšiza

Liljana Kukec istaknula je da ovaj model poslovanja podrazumijeva manje rizika i veću sigurnost ulaganja, jer kupci franšiza dobivaju cijeli know-how za posao za koji su se odlučili, ali i podršku od prodavatelja u pripremi i pokretanju posla kao i u drugim segmentima poput kontrole procesa, prodajne mreže, marketinga… Kazala je da je sada cilj u Hrvatskoj stvoriti registar franšiza, jer će se time moći dodatno promovirati taj isplativi model poslovanja.

Nacionalni dobitnik nagrade Franchise Brand Leader Award, osim prigodne, osvojio je i 4.500 eura vrijednu nagradu – prava besplatnog izlaganja na Franchise Expo sajmu u Frankfurtu, dok će ostali dobitnici nagrada ostvariti popust na nastup od 55 posto.

Istodobno, pobjedniku je osiguran na franšiznoj platformi www.franchiseshow247.com besplatan virtualni prostor za predstavljanje tijekom 12 mjeseci, a osigurano je i predstavljanje svih dobitnika u tekstu u uglednom Global Franchise Magazine.


Utemeljenje i organizaciju dodjele podržali su: Hotel Hilton Garden Inn, Carwiz International, Franchise Expo Frankfurt, Donum-pro, Fish Delish, Malac genijalac, Global Franchise Magazine, Franchise Development Croatia, Parlarum, Mobile One, Body Creator, Ferdinand knedle, Unimedia i Organizatori bez granica. Medijska podrška: točkanai.hr i Poslovni savjetnik.

>>Surf’n’Fries otvara prve lokale na američkom tržištu