Razvoj interneta devedesetih godina prošlog stoljeća donio nam je doba inovacija zahvaljujući kojima gotovo svaku interakciju možemo učiniti bržom, boljom jeftinijom. U početku je bilo važno biti prvi – što prije testirati ideju na tržištu, ako ne uspije, idemo dalje tražiti nešto novo.
Danas inovativno poslovanje podrazumijeva preuzimanje više rizika i odgovornosti te prepoznavanje prilika koje drugi ne vide. Inovacije i izumi su se nekada vezivali gotovo isključivo uz velike tvrtke koje su ulagale u razvoj i istraživanje. U posljednjih tridesetak godina situacija se prilično promijenila. Veliki broj inovacija danas dolazi iz malih, novoosnovanih tvrtki koje raspolažu s relativno malim kapitalom.
Ono što te male tvrtke čini moćnima je da one ideje pretvaraju u proizvode, mjere kako klijenti reagiraju te na temelju toga zaključuju kako poboljšati ili promijeniti proizvod. Takav fleksibilan pristup privlači kupce i omogućuje da se poslovna strategija prilagođava raznim fazama razvoja. Sve se dešava brzo, u skladu s vremenom i okruženjem u kojem živimo, dok su korporacije za današnje okolnosti (p)ostale prespore u reakcijama.
Nemojte se bojati promjena – učinite svijet boljim
Kada govorimo o inovacijama, često poistovjećujemo kreativnost i inovativnost. Iako su povezani, ta dva pojma treba razlikovati. Kreativnost je sposobnost da nešto vidite drugačije. I kreativci će vam reći da se to ne može mjeriti. U poslovnom svijetu pak morate mjeriti izvedbu kako biste znali jeste li uspjeli.
Mogli bismo reći da je kreativnost umjetnost, inovativnost je biznis. Inovativnost bismo mogli definirati kao promjenu koja donosi dodanu vrijednost. A nema proizvoda ili usluge koji se ne može mijenjati.
Zato, nemojte se bojati promjena. Ne morate izumiti kotač ili vatru. Pronađite nešto što ljudi svakodnevno čine ili upotrebljavaju i učinite to kvalitetnijim i dostupnijim. Promijenite svijet ljudima oko sebe i učinite ga boljim.
Zagrebačka banka i ove godine poziva sve koje imaju projekte s ciljem da promijene i/ili poboljšaju svijet u kojem živimo da se prijave na natječaj Moj Zaba Start jer će najbolji projekti osvojiti financijske potpore u vrijednosti od gotovo milijun kuna tri kategorije: Poduzetništvo, Kultura i znanost i društvo.
>>Realizirajte svoju poduzetničku ideju uz Moj Zaba Start
Natječaj je otvoren do 10. srpnja u podne, a projekte mogu prijaviti fizičke osobe, poduzetnici, profitne ili neprofitne organizacije putem web platforme www.mojzabastart.hr.
U četvrtak, 4. srpnja u prostoru Algebra Lab, ovogodišnjeg edukacijskog partnera programa, održat će se besplatna radionica na kojoj možete saznati sve o programu te dobiti konkretne i korisne savjete kako pripremiti poslovni plan, ali i kako ispuniti prijavnicu na natječaj ili osvrt na već ispunjenu prijavnicu. Prijavi se za sudjelovanje!
Cijeli program osmišljen je i usmjeren na poticanje izvrsnosti u našem društvu. Osim financijske potpore najboljima će se pružiti i mogućnost edukacije i promocije kroz radionice gdje će moći razmijeniti znanja i iskustva i dobiti poticaj za daljnji rad.