Počelo zaprimanje zahtjeva za nadoknadu fiksnih troškova

Važno je da poduzetnici podnesu zahtjeve kako bi ih Porezna uprava što brže obradila. Kada ih odobri, dostavit ćemo novce HZZ-u koji će provesti refundaciju dijela ili svih fiksnih troškova, poručio je ministar financija Zdravko Marić

467
nadoknada fiksnih troškova

Ministar financija Zdravko Marić najavio je u četvrtak prije sjednice Vlade da kreće zaprimanje zahtjeva za mjeru pokrivanja fiksnih troškova poduzetnicima kojima je odlukom stožera obustavljeno poslovanje.

U pravilu je rok za predaju obračuna PDV-a 20. u mjesecu, tako da će Porezna uprava 20. siječnja imati punu sliku kako bi mogla usporediti promet u prosincu 2020. s prometom u prosincu 2019. godine, rekao je ministar Marić.

Do sada zaprimljeno 47 zahtjeva

“Znate i sami da je ‘kvalifikacijski kriterij’ pad prihoda veći od 60 posto. Za pad prihoda između 60 i 90 posto pokriva se dio, a iznad 90 posto cjelokupni fiksni troškovi. Uz zahtjeve koji su počeli stizati, kada budemo imali puni uvid, Porezna uprava će se maksimalno fokusirati na ovaj zadatak, Pripremili smo se. Trenutno imamo samo 47 zahtjeva jer je proces tek počeo. U idućih tjedan dana očekujemo veliki priljev zahtjeva za pokrivanje fiksnih troškova poslovanja i Porezna uprava će učiniti sve da sa svojim raspoloživim kapacitetima to obradi u najkraćem mogućem roku.”

Marić je istaknuo da poduzetnici ne moraju fizički slati svoje račune: “Imamo povjerenja u njih tako da je dovoljna izjava da su podmirili te i te račune, ali Porezna uprava zadržava pravo naknadne kontrole”.

Fiksni troškovi bit će pokriveni i za siječanj

Kako se ne bi previše administriralo, sve ide putem sustava ePorezna. Ako netko nije na ePoreznoj, postoji web stranica Porezne uprave “Pišite nam” pa se zahtjev može podnijeti tim putem.

“Sve piše u uputama. Mi smo spremni, ali molimo za razumijevanje. Pokušat ćemo to učiniti u najkraćem mogućem roku”, ponovio je Marić.

S obzirom na to da je odlukama stožera i vlade trajanje epidemioloških mjera koje uključuju obustavljanje poslovanja za dio poduzetnika produženo na siječanj, ministar financija rekao je kako će i upute biti korigirane i prilagođene tako da obuhvate pokrivanje troškova za siječanj, odnosno razdoblje u kojem će mjere biti na snazi. Do kada će to biti, ja u ovom trenutku ne mogu prejudicirati, dodao je Marić.

Zahtjeve za nadoknadu fiksnih troškova poslovanja za prosinac treba podnijeti do 15. veljače.

U Zahtjevu obvezno se popunjavaju polja:

  1. Podaci o podnositelju zahtjeva
  2. Sadržaj zahtjeva
  3. Činjenice za odlučivanje po zahtjevu.

“Važno je da poduzetnici imaju tu informaciju i da podnesu zahtjeve kako bi ih Porezna uprava što brže obradila. Kada ih odobri, dostavit ćemo novce Hrvatskom zavodu za zapošljavanje i putem njihovih pozicija će se provesti refundacija dijela ili svih fiksnih troškova”, poručio je ministar financija Zdravko Marić.

Uvjeti ostvarivanja prava na naknadu plaćenih fiksnih troškova

Pravo na nadoknadu plaćenih svih ili dijela fiksnih troškova za mjesec prosinac 2020. ostvaruju:

  • Poduzetnici kojima je Odlukom Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske od 27. studenoga 2020. godine obustavljen rad.
  • Poduzetnici kojima je pad prihoda/primitaka u mjesecu prosincu 2020. godine u odnosu na prosinac 2019. godine bio najmanje 60 posto.
  • Poduzetnici koji su započeli s radom tijekom 2020. godine kojima je pad prihoda/primitaka  u mjesecu prosincu 2020. godine u odnosu na studeni 2020. godine bio najmanje 60 posto.

Poduzetnicima s ostvarenim padom prihoda/primitaka od 60 do 90 posto nadoknadit će se iznos plaćenih fiksnih troškova poslovanja razmjerno padu prihoda/primitka, a onima koji su imali pad prihoda/primitaka iznad 90 posto nadoknadit će se plaćeni fiksni troškovi poslovanja u cijelosti.

Poduzetnicima u sustavu poreza na dodanu vrijednost priznaju se troškovi bez poreza na dodanu vrijednost.

Pravo na nadoknadu plaćenih fiksnih troškova ne mogu ostvariti poduzetnici za poslovni prostor u kojem nisu obavljali djelatnost u mjesecu studenom 2020. godine.

Fiksni troškovi obuhvaćeni mjerom

Pod fiksnim troškovima podrazumijevaju se:

  • mjesečni trošak najma, zakupa odnosno koncesijske naknade poslovnog prostora u kojem se obavlja djelatnost,
  • trošak obvezne pričuve,
  • mjesečni trošak električne energije, vode uz pripadajuće naknade, plin, troškovi vezani uz korištenje toplinarske mreže i odvoz komunalnog otpada,
  • trošak komunalne naknade,
  • mjesečni trošak direktne spomeničke rente,
  • mjesečna pristojba HRT-a, mjesečna naknada za javno korištenje glazbe, mjesečna pretplata na dnevne, tjedne i mjesečne tiskovine,
  • mjesečni trošak interneta i fiksne telefonske linije,
  • mjesečni trošak usluge knjigovodstvenog servisa i
  • 1/12 iznosa godišnje naknade za priređivanje igara na sreću u casinima, na automatima i igre klađenja,  izuzev godišnje naknade za internet klađenja i internet casina.

Djelatnosti na koje se primjenjuje Uputa

Nadoknada svih ili dijela plaćenih fiksnih troškova primjenjuje se na poduzetnike iz Odluke navedene u točki 1. stavak 1. ove Upute, kojima je:

  • obustavljen rad ugostiteljskih objekata i pružanja ugostiteljskih usluga na poljoprivrednim gospodarstvima, osim za ugostiteljske objekte iz skupine „Hoteli“, „Kampovi“ i vrste Učenički ili Studenski dom ili  Akademis iz skupine “Ostali ugostiteljski objekti za smještaj”, a koji smiju usluživati samo goste koji u njima koriste uslugu smještaja odnosno učenike ili studente
  • obustavljen rad casina, automat klubova i uplatnih mjesta za klađenje
  • obustavljen rad teretana, fitnes centara te sportskih i rekreacijskih centara
  • obustavljeno održavanje dječjih i drugih radionica te organiziranje plesnih škola
  • obustavljen rad školama stranih jezika osim obavljanja djelatnosti on-line ili na drugi način za održavanje kontakata na daljinu.

Iznimno, pravo na nadoknadu svih ili dijela plaćenih fiksnih troškova primjenjuje se na poduzetnike kojima je obustavljen rad ugostiteljskih objekata i u slučaju kada u skladu s Odlukom obavljaju dozvoljeni rad pripreme i dostave hrane i pića.

>>Kako ostvariti pravo na nadoknadu fiksnih troškova