Zagrebački startup Adopto, platforma za zapošljavanje koja pomaže pronaći i zaposliti najbolje kandidate, krajem 2015. primljen je među osam timova u osmu generaciju inkubatorskog programa Zagrebačkog inkubatora poduzetništva (ZIP). Početkom prošle godine počeo je prodavati svoju softversku uslugu. Ove ih je godine blog EU-Startups.com uvrstio među pet domaćih startupa na kojima sada i u budućnosti treba “držati oko”. U međuvremenu, njihov su softver prepoznale mnoge tvrtke, među njima i Rimac automobili, a Adopto je ovogodišnji plan napravljen početkom godine već sada “debelo” premašio. Kako je sve počelo ispričao nam je Ivan Ćubela, jedan od suvlasnika.
Kako se rodila ideja o platformi Adopto i kako se razvijala?
Počelo je tako da smo na jednom druženju razgovarali o poteškoćama pri zapošljavanju i odlučili podrobnije istražiti temu.
Na samom početku smo mislili da ćemo raditi isključivo za IT sektor, međutim vrlo brzo se ispostavilo da svi imaju slične probleme i da je Adopto odlično rješenje za bilo koju tvrtku koja zapošljava, bez obzira na njenu veličinu.
Vođeni time, širili smo rješenje kako bismo obuhvatili cijeli proces zapošljavanja koji počinje puno prije same potrebe za radnikom. Moderno tržište rada se mijenja jako brzo i ljudi doslovno “skaču” s posla na posao češće nego ikad prije. Tvrtke koje nemaju dobar employer branding i brzu selekciju kaskaju jer najbolji su ljudi na tržištu raspoloživi manje od 10 dana.
Koje su glavne karakteristike Adopta?
Adopto je online regrutacijski alat koji olakšava i ubrzava cjelokupni proces zapošljavanja. Dakle nema preuzimanja, nema integracija – jednostavno se upišete i počnete koristiti.
Svaka se tvrtka suočava s problemom korištenja jedne mail adrese za prijavu kandidata za određeno radno mjesto što troši previše vremena ljudima koji moraju selektirati prijave.
Kroz Adopto se kreira otvorena pozicija (opis posla), aplikacijska forma (što želite od kandidatove prijave) te distribucija. Primjerice, kroz Adopto možete dodati sve ljude u vašoj tvrtki i tražiti preporuku jednim klikom.
Zaposlenicima stiže elektronička pošta s linkom koji mogu proslijediti na društvenim mrežama. Uz pravu motivaciju (nagradu) dobili ste odličan novi kanal kvalitetnih kandidata.
Kako je tržište reagiralo?
Odlično! Iako je svaki početak težak, dolazi nam sve više tvrtki i traži pomoć. Ako gledate iz perspektive kandidata za posao, nije vam svejedno je li vam se tvrtka uopće javila i koliko traje dobivanje povratne informacije. Nije nevažno ni da kandidati ponekad ni ne znaju je li njihova prijava uopće zaprimljena.
Adopto rješava probleme u komunikaciji. Povratne informacije korisnika su pozitivne i “guraju” nas dalje.
Jeste li razmišljali o novim ulagačima u tvrtku i na koga pri tome računate?
Da, tražimo ulagače jer je Adopto zamišljen za globalno tržište i uspješnost na toj razini ovisi o brzini rasta. Ideje imamo, plan i program su napravljeni. Ipak, najprije moramo zadovoljiti određene kriterije i na tome trenutačno radimo.
Više od 500 korisnika beta verzije
Koliko tvrtki ili osoba već koristi platformu Adopto? Kakvi su planovi za budućnost?
Broj korisnika konstantno raste, a beta verziju trenutačno koristi njih više od 500. Svima nudimo probno besplatno razdoblje i godišnje pakete s dva mjeseca bez naplate. Plan je zadržati konstantan napredak platforme sukladno korisničkim potrebama i izaći na globalno tržište.
Možete li navesti neke od korisnika te planove za ovu poslovnu godinu?
Na platformi se od prvog dana radilo ozbiljno i već je prva verzija bila impresivna. Njen su potencijal tada prepoznale neke tvrtke, među njima i Rimac Automobili, Konzum te Agrivi, i dali nam šansu.
U ovoj smo godini pak prvi put aktivno krenuli s prodajom i postigli odlične rezultate. Već smo sada nadmašili plan koji smo si zacrtali početkom godine.
Nudite li uslugu samo u Hrvatskoj?
Iako se hrvatsko tržište čini maleno, ono itekako ima prostora za rast. Pa ipak, testirali smo načine izlaska izvan Hrvatske i sada imamo klijente iz više država, uglavnom susjednih. Iduća stanica nam je Mađarska na koju se planiramo jače koncentrirati.
Koliko je trenutačno zaposlenih u tvrtki?
Nas je šest zaposlenih različitih profila i svatko je odgovoran za svoj dio. Najviše cijenimo brzinu učenja i prilagodbu jer bez obzira na prijašnje znanje, stvari se jako brzo mijenjaju. Ako niste sposobni prilagoditi se, posao vas pregazi. Svi članovi Adopto tima znaju točno što se od njih očekuje, a mjerna jedinica je odrađeni posao.
Kakav je plan zapošljavanja u ovoj godini te u nadolazećeim razdobljima?
Širenje tima je jedan od prioriteta jer ćemo se zbog brzog rasta brže prilagođavati. Uočili smo koje nam ključne pozicije nedostaju uskoro ćemo ih popuniti.
Što biste izdvojili kao najveći uspjeh tvrtke do sada?
Pobijedili smo na nekim natjecanjima, na nekima smo bili u finalu, ali za mene su najveći uspjeh povratne informacije korisnika.
Među našim klijentima, pored Rimac automobila, su još i tvrtke poput Gaussa, Nsoft/SPARK, Poliklinike Bagatin, Megamixa, Erste Carda, AVL-AST-a, Coadrie, Navigare Yachtinga, Adria Scana i mnogi drugi. Činjenica da su nas oni prepoznali -naš je najveći uspjeh.