Aplikacija koja malim tvrtkama olakšava upravljanje digitalnim marketingom

Cilj nam je doći do 2000 korisnika kako bismo mogli osposobiti sustav strojnog učenja, umjetne inteligencije koja će učiti iz rezultata i ponašanja korisnika aplikacije i na temelju naučenoga donositi zaključke za buduće klijente, kaže Dario Begonja, direktor Hero Factoryja

u 15:55 Zadnja izmjena: 15.01.2020 u 18:00
641
Hero Factory

Malim tvrtkama često je klasična marketinška agencijska podrška nedostižna. Velike tvrtke mogu si priuštiti usluge više agencija jer jedna ne može ispuniti sve njihove potreba ili nema sva potrebna znanja, a često imaju i vlastite marketinške odjele. Uz sve to veliki se muče kako održati korak u digitalnom svijetu koji se strahovito brzo razvija.

U malim biznisima često ista osoba radi na proizvodu, prodaji i vodi administraciju vezanu uz posao. Uz to bi se trebala baviti i promocijom. U digitalnom svijetu povoljno jer mali poduzetnici jako dobro poznaju svoje poslovanje i mogu jako dobro targetirati svoje niše. No, s obzirom na sve ostalo o čemu moraju brinuti, gotovo je nemoguće pratiti svakodnevne promjene na području digitalnog oglašavanja.

Hero Factory je agencija koje se fokusirala na to da pomogne malim i srednjim poduzetnicima da lakše dođu do novih klijenata, da afirmiraju svoj brend te da lakše komuniciraju i donose poslovne odluke prvenstveno u području digitalnog marketinga. Prošle godine ušli su u ZICER-ov akcelerator Startup Factory, a na Zagreb Connectu za svoj projekt aplikacije dobili su novčanu nagradu od 160 tisuća kuna.

Komunikacija brenda i kupaca

“U digitalnom poslovanju komunikacija je ključna. To je razgovor između brenda i njegovih potencijalnih ili aktualnih kupaca. Što je komunikacija uspješnija, veća je šansa da bude ostvarena konverzija, odnosno da potencijalni kupac doista kupi taj proizvod odnosu uslugu. Mi malim poduzetnicima, koji imaju potrebno industrijsko znanje za uspjeh, pružamo edukaciju i okvir kako da to ukupno znanje iskoriste u digitalnom svijetu, tumači Dario Begonja, direktor Hero Factoryja.

To rade, tumači Dario, na nekoliko načina. Prvi je da, kao agencija, nude gotova rješenja, izrađuju web stranice i pružaju kompletnu uslugu vezanu uz digitalni marketing. No, s vremenom su se preusmjerili prema edukaciji kako bi malim poduzetnicima omogućili cjenovno povoljniju uslugu, da mogu sami, uz edukativnu podršku Hero Factoryja, jednostavno odraditi dio posla.

“Nastojali smo što je više moguće automatizirati i personalizirati tu edukaciju. Kroz takav razvoj došli smo aplikacije Hero Factory koja služi kao asistent za digitalni marketing malim poduzećima.
.
Svi oni koji si ne mogu priuštiti marketinšku podršku profesionalca mogu jednostavno utipkati kojom se industrijom bave, odgovoriti na osnovna pitanja o svom proračunu, vremenu, znanju… Aplikacija im nakon toga sugerira osnovne kanale koje bi trebali koristiti, minimalni proračun u skladu s raspoloživim sredstvima i kako ga rasporediti, te plan aktivnosti – kojim danom i u koje doba dana objavljivati kampanje. Prilikom objave aplikacija sugerira, korak po korak, kako bi trebala glasiti objava s obzirom na to koji se kanal primjenjuje.

Asistent poduzetnicima koji još nisu dovoljno narasli

“Nije ideja da aplikacija zamijeni marketinške profesionalce, nego da služi kao asistent poduzetnicima koji još nisu dovoljno narasli. Onog trenutka kada budu dovoljno veliki da rade s marketinškim profesionalcima, kada budu imali dovoljno novca za to i kada im vrijeme bude predragocjeni resurs da se sami bave digitalnim marketingom, sustav Hero Factory im omogućuje da jednostavnije surađuju s odabranom agencijom. Ideja je da ovo bude komplementaran alat malim agencijama, a ne njihov konkurent”, razlaže Dario.

Aplikacija rješava dva važna problema sa strane. Male tvrtke često ne razumiju složenost digitalnog marketinga, koja su znanja za to potrebna. Jednostavno, ne cijene taj posao dovoljno i nisu spremne platiti koliko to realno vrijedi. S druge strane, mai poduzetnici nisu dovoljno disciplinarni da šalju materijale na vrijeme, a to utječe na uspješnost agencije.

Aplikacija Hero Factory pak s jedne strane pokazuje vrijednost usluga agencije, a kroz sustav planiranje olakšava klijentima pripremu koju moraju odraditi.

Više od 30 tisuća edukativnih modula

“U početku smo se fokusirali na nekoliko industrija koje već rada na sličan način. Mnogi mali poduzetnici pokreću vlastite internetske trgovine s nekoliko proizvoda kako bi se probili. Na internetu je puno tutoriala koje trebaju prevesti i prilagoditi svom poslovanju. Ideje naše aplikacije je da umjesto čitanja knjige imate uz sebe virtualnog asistenta za digitalni marketing koji prati što radite, vidi program s kojim radite, rečenicu koju pišete ili kampanju koju postavljate, i sugerira vam kako da to napravite”, pojašnjava Dario.

Druga niša su mali poduzetnici poput fitness trenera koji su vrlo aktivni i traže dodatne modele kako bi bolje upravljali svojim digitalnim kanalima.

“Naš možda najveći segment među korisnicima aplikacije je IT industrija”, nastavlja Dario, “U IT-ju radi mnogo ljudi koji su vrhunski stručnjaci u svom poslu, ali imaju problema s komunikacijom. Njima možda aplikacija pomaže najviše, tim više što je riječ o ljudima koji vrlo lako prihvaćaju tehnološke inovacije.”

Ovisno o industriji, proces onboardinga odnosno edukacije za korištenje aplikacije traje 10 do 15 dana.

“Kada se netko prijavi za testnog korisnika mora s nama proći pripreme, a I mi moramo prilagoditi sustav korisniku. Trajanje ovisi o uslugama koje poduzetnik nudi. Svaka industrija, pa I svaki korisnik, ima neke svoje posebnosti. Razvili smo više od 30 tisuća edukativnih modula, kroz koje smo jako dobro pokrili 7 do 8 industrija. Razvijamo jednu po jednu industriju”, kaže Dario.

Primjena umjetne inteligencije

“Cilj nam je doći do 2000 korisnika kako bismo mogli osposobiti sustav strojnog učenja, umjetne inteligencije koja će učiti iz rezultata i ponašanja korisnika aplikacije i na temelju naučenoga donositi zaključke za buduće klijente. Tako bismo maksimalno skratili proces onboardinga i smanjili barijere za male poduzetnike koji s odluče za naše rješenje.”

Trenutno imaju 14 poduzeća koji su plaćeni korisnici. Nakon Zagreb Connecta i Good Gama Liftoffa dobili su četrdesetak testnih korisnika, mahom startupa, koji su u procesu onboardinga.

Onboarding se ne naplaćuje, a nakon toga slijedi mjesec dana testnog korištenja aplikacije, Po isteku testnog razdoblja dvije su mogućnosti. Ako sve bude kako treba, korisnik prelazi u plaćeni segment uz naknadu od 50 eura mjesečno. Kada je riječ o specifičnim djelatnostima koje traže doradu, Hero Factory im – za sada – besplatno omogućava te produžene procese.

Aplikacija je zaživjela prije tri mjeseca i korisnici se polako prebacuju na plaćenu uslugu u trenutku kada su na to spremni. Proces se, kaže Dario, eksponencijalno ubrzava, no potrebno još učenja – “I za nas, i za aplikaciju, i za korisnike” – kako bi se cijeli sustav razvio da željene razine.

“Dok ne uvedemo u priču umjetnu inteligenciju, bitno je da nastavim snažno s agencijskim dijelom poslovanja jer kroz njega dobivamo informacije i saznanja o tržištu koje možemo primijeniti u aplikaciji”, naglašava Dario. “Od samog početka smo orijentirani na edukaciju. Ne skrivamo znanje pa ni u slučaju ako korisnik želi nastaviti surađivati s nekom drugom agencijom.

Želja – postati benchmark na području digitalnog marketinga

Aplikacija također mjeri postignute rezultate odnosno kvalitetu u odnosu na prosjek industrije. “Želimo da Hero Factory postane benchmark na području digitalnog marketinga za agencije i korisnike.

Dario kaže da Hero Factory tek s razvojem aplikacije ulazi u startuperski mod poslovanja. Do sada im nije trebala podrška sa strane, ni financijska ni u drugim segmentima. No, sada im treba oboje.

ZICER im puno pomaže u lansiranju proizvoda na tržište i u pravnom segmentu, a novčanu nagradu od 160 tisuća kuna osvojenu na Zagreb Connectu usmjerit će u razvoj aplikacije. Jednim dijelom u plaće razvojnog tima, a dijelom u istraživanje o navikama i potrebama malih i mikro poduzetnika u Hrvatskoj.

“Proveli smo sami istraživanje na uzorku od 307 malih poduzeća na temelju kojeg smo krenuli u razvoj aplikacije, ali sada želimo provesti znanstveno istraživanje s prokušanom metodologijom u suradnji s Ekonomskim fakultetom.”

“Dok ne postanemo benchmark na području digitalnog marketinga i za marketinške profesionalce, želja mi je zadržati sve pod svojim krovom. Vjerujem da imamo znanje i ostale potrebne resurse za to. Što će biti nakon toga, teško mi je govoriti”, zaključio je Dario.