Stanka i Jurica Jagar: Glamping oaza kao uvertira u ostvarenje vlastitog sna

Stanka i Jurica Jagar već godinama sanjaju o vlastitom kampu. Glamping oaza s osam šatora u biogradskom kampu Soline prvi je korak k ostvarenju tog sna

u 8:39 Zadnja izmjena: 05.09.2018 u 10:16
740
glamping
Glamp@kamp - glamping oaza u biogradskom kampu Soline

Svi imamo snove. Netko sanja da postane vrhunski sportaš, liječnik, arhitekt, netko sanja putovanja. Supružnici Stanka i Jurica Jagar sanjaju o vlastitom kampu. Prvi korak k ostvarenju tog sna je glamping oaza u biogradskom kampu Soline pod nazivom Glamp@kamp.

U lipnju je u Solinama postavljeno osam luksuzno opremljenih šatora. Prva sezona još nije završena, ali do sada je, kaže Stanka Jagar, bila odlična: “Ispunili smo plan, međutim bilo je neizvjesno iz dana u dan. Većinom smo imali last minute rezervacije do dva tjedna unaprijed jer smo jako kasno počeli”.

Glamping je relativno novi vid turizma, prilagođen turistima 21. stoljeća, modernoj generaciji hedonista koja traži naizgled nemoguće: udobnost prilikom boravka u prirodi. Drugim riječima, glamurozno kampiranje – kombinaciju luksuznog, gotovo hotelskog smještaja i kampiranja. Ortodoksni kamperi s gnušanjem će odbaciti glamping, ali poklonika udobnog kampiranja je sve više.

Riječ glamping skovana je 2005. u Velikoj Britaniji od pojmova glamour i camping, a 2016. ušla je u Oksfordski rječnik engleskog jezika. No sam koncept luksuznog šatora ima dugu povijest koja je, doduše, više vezana za vojne pohode nego za turizam. Turci su, na primjer, na svoje vojne pohode vodili obrtnike koji su brinuli o postavljanju i održavanju luksuznih šatora za sultana. Otprilike u isto doba, u 15. stoljeću, zabilježeno je podizanje luksuznih šatora za kraljevske potrebe u Engleskoj, Škotskoj Francuskoj.

“Sam pojam glampinga je jako širok; može biti riječ o luksuznom smještaju u velikom objektu koji samo pomalo sliči na šator do smještaja u jednostavnom, klasičnom šatoru opremljenom dodatnim sadržajima koji ga čine glamuroznim”, tumači Stanka.

“Prije par godina”, prisjeća se, “čitala sam o glampingu na vrhu zgrada u velikim gradovima te o šatorima s klimatizacijom. Sve mi se činilo tako daleko, nestvarno i nerealno za primjenu u Hrvatskoj. Kako već neko vrijeme suprug i ja tražimo povoljnu lokaciju za vlastiti kamp, prilikom istraživanja vrsta i cijena smještajnih objekata koji su namijenjeni kampovima spoznala sam da je ponuda proizvođača glamping šatora bogata i raznolika. Glamping oaza unutar postojećeg kampa Park Soline s 4 zvjezdice činila nam se kao savršena uvertira u ostvarenje sna o vlastitom kampu”.

Kamping Park Soline u Biogradu izabrali su jer je na vrlo frekventnoj poziciji, blizu novootvorenog Fun Parka Biograd. “Činilo nam se kao idealna lokacija za ponudu obiteljskog odmora. Biograd je dovoljno mali grad uz more da pruža osjećaj sigurnosti i slobode. Blizu je Zadru, velikom kulturnom centru, i zračnoj luci, okružuju ga nacionalni parkovi Kornati i Krka….”

Nedostatak plaža

Međutim, nakon gotovo završene sezone u Biogradu Stanka primjećuje da lokacija ima kroničan nedostatak plaža tako da su postojeće poprilično popunjene tijekom srpnja i kolovoza. “Orijentirali smo se na obiteljski turizam jer je kamp takvog karaktera. Konkurencija je velika, u okruženju niču novi objekti, većinom mobilne kućice, ali i glamping šatori. Mislim da bi trebalo uložiti zajednički trud u uređenje novih i postojećih plaža za dobrobit cijele okolice. Također, svakako bih radije izabrala organizaciju više malih i mikro događanja na raznim lokacijama nego masovne koncerte ili centralna događanja. Veliki događaju stvaraju preveliku gužvu i buku, a to je upravo ono od čega se gosti dolaze odmoriti. Zagreb je, na primjer, grad koji se može pohvaliti s raznolikom ponudom malih događanja koja oduševljavaju i goste i žitelje grada.”

Poslovni odnos s kampom Soline je odličan, kaže Stanka Jagar. Posebno hvali susretljivo i ljubazno osoblje kampa. “Na kraju krajeva, sve je u ljudima.”

Do sada su u projekt uložili oko 150 tisuća eura, a financirali su ga uz pomoć HBOR-a i HAMAG-BICRO-a. Stanka je tvrtku osnovala dvije godine ranije, ali zbog osobnih okolnosti nije pokrenula posao. Investicijsku studiju za glamping napisala je sama i predala ju je uz zahtjeve za financiranje razvojnoj banci i agenciji za malo gospodarstvo.

“Kad je projekt ušao u proceduru, sve je išlo svojim tokom, ali su nas mučili rokovi da stignemo odraditi sezonu – 2018. godinu. Bilo je to u veljači, a u lipnju smo otvorili sezonu. Za supruga i mene bio je to jako naporan i dug period u životu. Međutim kad se osvrnem, taj je period bio kraći od šest mjeseci. Ipak, bilo bi nam jednostavnije i manje stresno da smo krenuli u posao barem dva mjeseca ranije, najkasnije u studenom. To nam je škola za sljedeći put.”

Izbor i oprema glamping šatora

Šatore su pažljivo birali iz postojeće ponude na tržištu. Tražili su šatore koji su dobar spoj estetike, funkcionalnosti, kvalitete materijala i konstrukcije. Odabrali su nizozemsku tvrtku Outstanding tents i njihovu najnoviju tlocrtnu dispoziciju prostora koja nudi dvije potpuno odvojene sobe. Konstrukcija od drvenih stupova vezanih pocinčanim čeličnim spojnim elementima i drvena podnica šatora usidrene su u tlo na pilotima od egzotičnog, jako otpornog drveta. Vanjsko drvo je prirodno, nije bojano, samo je impregnirano.

Krov preko drvene konstrukcije je visokokvalitetna tamnozelena cerada od PVC-a (tamnozelene boje) koja štiti od kiše i izravnog udara sunčevih zraka. Na konstrukciju je ovješeno vatrootporno platno krem boje koje formira “vanjske zidove i strop“ šatora, a zračni međuprostor između platna i PVC cerade omogućava prirodnu cirkulaciju vrućeg zraka. To je razlog zašto je u šatoru uvijek ugodna temperatura. Za jako vruće dane i noći tu je klima koja za čas ohladi prostor šatora.

“Šator izvana malo podsjeća na afričke safari šatore, ali je unutra potpuni komfor”, dodaje.

Svaki šator ima 35 četvornih metara unutrašnjeg prostora i 15 četvornih metara drvene natkrivene terase. Kada se otvori prednja stranica šatora, blagovaonica s kuhinjom i terasa postaju jedan prostor. Lijevo je velika soba s bračnim krevetom, a desno kupaonica i iza nje soba s dva kreveta na kat.

Blagovaonica ima stol za šestero. Kuhinja je opremljena plinskim štednjakom, posuđem, tosterom, kuhalom, kafe aparatom, a kupaonica tuš kabinom, lavaboom i wc-om. Šator je opremljen Smart TV-om, sefom, klimom i wi-fi internetom. Unutarnji zidovi i sav namještaj su od masivnog drveta.

“Sve odiše jednostavnošću i prirodom. Najupečatljiviji je miris drveta i prirodnih materijala i taj osjećaj povezanosti s prirodom”, kaže nam Stanka.

Prosjek boravka – 5 dana

Cijena najma ovisi o sezoni. Raspon je od 70 do 220 eura za jednu noć za cijeli šator. “Meni je”, priča nam naša sugovornica, “najljepše u rujnu i lipnju kada su temperature još visoke, a cijene povoljnije. U srcu sezone, u srpnju i kolovozu raste potražnja, a time i cijene”.

U prvoj sezoni većinu prodaje su ostvarili putem internetskih agencija za prodaju. “Oglašavali smo se malo preko Facebooka i Instagrama, međutim na tome ćemo tek poraditi za sljedeću sezonu.”

Ovog ljeta gosti su dolazili iz Njemačke, Nizozemske, Slovenije, Austrije, BiH… Bilo je, naravno, i domaćih gostiju. Pretežno su to bile obitelji s djecom, ali bilo je i parova. Neki su ostali samo jedan dan, neki punih 15 dana. “Računali smo da će prosjek biti 5 dana, a tako je i ispalo”, zaključuje Stanka.

Dodaje da su ulaganje planirali vratiti za 5-6 godina, a ako iduće sezone budu kao ova, to će i ostvariti.

Na pitanje o planovima Stanka odgovara da je cilj otvoriti vlastiti kamp. “To je misao kojom se bavim već nekoliko godina i svakim danom sam sve bliže ostvarenju. Mislim da se treba više fokusirati na ponudu ‘doživljaja’ nego na ponudu smještaja, a glamping nudi ujedno i smještaj i doživljaj bivanja u novom okruženju.”