Portal Town Sight pregovara s potencijalnim ulagačima

Portal je marketplace stranica koja spaja lokalce i turiste odnosno mjesto je stvaranja ponude i potražnje, a temelji se na posredovanju između ponuđača i putnika. Trenutačno je u pregovorima s potencijalnim ulagačima čija imena vlasnica ne želi otkriti

538
Town Sight
Ivana Žigić pokrenula je portal Town Sight koristeći potpore za samozapošljavanje

Koristeći potporu za samozapošljavanje poduzetnica Ivana Žigić tvrtku Town Sight osnovala je krajem 2015., a njen portal koji turistima nudi jedinstveno iskustvo da u Hrvatskoj, osim standardne ponude sunca i mora, osjete stvarni život i svakodnevicu ovih dana slavi prvi rođendan.

“Ideja za portalom kakav je Town Sight rodila se još 2013. godine kada sam slušala dvije klijentice u turističkoj agenciji, u kojoj sam tada bila zaposlena, kako oduševljeno pričaju o individualnom pristupu vodiča na jednom svom putovanju, kada su saznale mnoge stvari, koje ne pišu u niti jednom priručniku”, priča nam Ivana Žigić.

Do tada je, kaže, znala da želi vlastitu turističku agenciju, ali tada se ideja iskristalizirala i nastao je portal – marketplace stranica, koja spaja lokalce i turiste odnosno mjesto je stvaranja ponude i potražnje, a temelji se na posredovanju između ponuđača i putnika.

Tri kategorije ponuđača

Na njemu sve punoljetne osobe iz Hrvatske mogu besplatno postaviti svoj profil i opis pustolovina, odnosno tura i aktivnosti koje nude te, naravno, odrediti cijenu. Pustolovine su podijeljene na kategorije; od gastro tura, sportskih, shopping do klasičnih razgledavanja gradova odnosno različitih lokaliteta.

“Ponuđače smo podijelili u tri kategorije; turističke agencije, licencirane vodiče i lokalno stanovništvo koji se svi zovu travel buddy. Na stranici svatko od njih može otvoriti profil i ponuditi uslugu. Tako turističke agencije mogu nuditi izlete, vodiči razglede, a lokalno stanovništvo može stavljati svoje ponude”, pojašnjava poduzetnica.

Svaka se od tih skupina razlikuje te tako npr. licencirani turistički vodiči mogu pružati razglede unutar turističkih lokaliteta, dok lokalni stanovnici prema zakonu to ne smiju. Lokalni stanovnik može biti npr. vlasnik restorana koji će podučiti strance kuhanju autohtonog jela ili pak aromaterapeut koji će pokazati strancu kako da izradi svoju kremu ili možda tattoo majstor koji će podučiti strance svome poslu kroz prezentaciju.

“Na ponudu travel buddyja rijetko utječemo, ponekad sugeriramo drugačiji naslov. No bitna je činjenica da svi profili korisnika, kao i usluge koje se unose na stranicu, prolaze provjere, kako ne bi došlo do stvaranja ilegalnih ponuda. Ponuda usluge se aktivira tek nakon odobrenja administratora i nakon što zaprimimo potpisan ugovor s ponuđačem ture ili aktivnosti”.

Financiranje portala

Portal se financira kroz dva izvora – provizije ponuđača i naknade (service fee) koju plaćaju putnici odnosno kupci.

“Budući da smo pošle godine kasno postavili portal na noge imali smo jako malu ponudu za sezonu – otprilike 40 tura tako da se ne možemo pohvaliti velikim brojkama – zabilježili smo otprilike 80 rezervacija. No, ove godine trenutačno imamo 280 objavljenih tura i već sada smo, na početku sezone, dostigli prošlogodišnje brojke”, ističe poduzetnica.

“Budući da sam sav kapital uložila u izradu stranice, na početku su financijski rezultati vrtke bili u minusu. To je, s obzirom na početak rada, bilo i za očekivati. Sada se, kako veći dio posla obavljam sama i smanjujem dodatne troškove, Town Sight bliži financijskoj nuli, a  kroz pola godine predviđam pozitivne financijske rezultate”, uvjerena je Žigić.

Portal oglašava na partnerskim stranicama te putem društvenih mreža i tražilica. Ove godine je oglašavanje aktivnije budući da je i ponuda bogatija.

Kako bi se što bolje predstavila potencijalnim korisnicima, planira nastupe na sajmovima kako u branši tako i na startup natjecanjima.

“U dosadašnjem poslovanju Town Sighta pojavila se potreba za dodatnim kapitalom odnosno ulagačima. Kako smo trenutačno u pregovorima, a dok taj proces ne završi, ne bih izlazila u javnost s detaljima.”

U budućnosti planira nadogradnju stranice s novim funkcijama, zapošljavanje dodatne dvije osobe te postati vodeća tražilica za turističke aktivnosti u Hrvatskoj. Svojim najvećim uspjehom smatra stečeno iskustvo i mrežu mladih poduzetnika s kojima je u stalnom kontaktu.