Adventures of Eco: Računalna igra koja razvija ekološku pismenost djece

Sonja Hlebar osmislila je projekt ekološke pismenosti Adventures of Eco koji kroz računalnu igru podučava djecu o održivom gospodarenju otpadom i potiče ih da odvajaju otpad u stvarnom životu

u 15:04 Zadnja izmjena: 22.05.2019 u 11:16
218
Sonja Hlebar - Adventures of Eco
APEA - u prvom planu sjede Sonja Hlebar i Danijela Glavosek Kovačić (izvor: APEA)

Koprivničanke Sonja Hlebar i Danijela Glavosek Kovačić osmislile su računalnu igru koja razvija ekološku svijest kod djece. Nedavno je njihov projekt Adventures of Eco izabran među sedam pobjednika trećeg ciklusa natječaju Pokreni nešto svoje koji organizira ACT Grupa, zajednica društvenih poduzetnika iz Čakovca, u partnerstvu s tvrtkom Philip Morris Zagreb d.o.o.

“Naše rješenje je integrirani sustav učenja koji uključuje računalnu igru o održivom gospodarenju otpadom i klimatskim promjenama te sustav QR kodova za spremnike za baterije. Namjeravamo dodati kodove i za druge vrste otpada”, tumači Sonja. “Dokazano je da se kroz igre uči brže i učinkovitije, razvija se pozitivan pristup. Kroz QR kodove ćemo podići postotak odvajanja baterija za 20 posto u prvoj godini, jer će korisnici biti motivirani na odvajanje kroz skupljanje dodatnih bodova i otključavanje raznih featurea u igri.”

Program Pokreni nešto svoje namijenjen je poduzetnicima početnicima i mikropoduzećima koja imaju pozitivan društveni ili okolišni utjecaj, intenciju da dugoročno stvaraju promjenu i imaju inovaciju koja bi mogla promijeniti situaciju u sektoru u kojem poduzeća djeluju. Pobjednici su dobili novčanu nagradu od 72.000 kuna te sudjelovanje u šestomjesečnom akceleratorskom programu kroz koji će dobiti mentorsku podršku, mogućnost umrežavanja i promociju.

Kroz igru se uči brže i učinkovitije

Sonja Hlebar je već deset godina u sektoru gospodarenja otpadom i pokretala je razne projekte prikupljanja i gospodarenja otpadom. “Između ostaloga razvila sam edukacijski program o gospodarenju otpadom. Po tom programu još uvijek održavam edukaciju po školama. Iz toga je nastala ideja o edukativnoj aplikaciji za gospodarenje otpadom. U toku razvoja smo shvatili kako bi bilo dobro aplikaciju vezati uz akcije u stvarnom svijetu jer cilj nam je kroz igru motivirati igrače na odvajanje otpada.“

Sonja i Danijela pokrenule su prije otprilike godinu dana obrt za edukaciju, promidžbu i proizvodnju APEA, u sklopu kojeg su pokrenule projekt u čijem razvoju sudjeluje tim developera i crtača.

“Krenuli smo prije godinu dana. Napravili smo demo verziju koju smo testirali u školama i na InfoGameru jer nam je bitno da igra bude prihvaćena, da bude usklađena sa zahtjevima igrača i da im kroz nju pružimo određenu edukaciju. Prioritet nam je, dakle, da igru prihvati publika popularnih igara. Važna nam je njihova povratna informacija jer oni uvijek daju ideje za poboljšanje i unaprjeđenje igre.”

Sonja naglašava da je riječ o komercijalnom projektu. Trenutno, pojašnjava, razvijaju dva poslovna modela. Prvi je kroz licenciranje, a drugi je kroz in game marketing, kao free to play. „Kroz program Pokreni nešto svoje testirat ćemo oba modela i vidjeti njihove prednosti i nedostatke, kako bismo vidjeli u kojem smjeru bismo trebali ići. Ali konačni cilj je komercijalizacija.“

Pokreni nešto svoje je prvi natjačaj na kojem su sudjelovali u finalu. “Predstavljali smo projekt u inozemstvu, ali još uvije smo u ranoj fazi razvoja tako da nije bilo značajnijih rezultata.“

Do sada su, nastavlja Sonja, projekt financirali vlastitim sredstvima. Prodali su jednu in game marketing poziciju kompaniji koja se bavi prikupljanjem baterija i u interesu joj je podići udjel odvajanja baterija i opću ekološku osviještenost.

Pripreme za izlazak na tržište

“Planiramo za šest mjeseci izaći na tržište. Ova nagrada će nam omogućiti da završimo proizvod, a jedan dio sredstava ćemo utrošiti na predstavljanje proizvoda na game-tech sajmovima. Prije lansiranja, u razdoblju od šest mjeseci, namjeravamo testirati i definirati poslovni model te očekujemo da ćemo do kraja godine ostvariti i prvi zaradu.“

U daljnjem financiranju nastojat će se i dalje oslanjati najviše na vlastita sredstva.

“Surađujemo s jednom nizozemskom tvrtkom koja nam pruža mentorsku podršku. Na globalnoj razini promoviraju naš projekt i povezuju nas s potencijalnim investitorima. Prijavile smo se i na jedan akcelerator u Finskoj. Između 149 prijavljenih odabrani smo među 20 s kojima je obavljen intervju. Bili smo prvi na listi čekanja, ali na kraju ipak nismo upali u finale. S druge strane, ulazak u finale podrazumijevao je visoke troškove života u Finskoj tijekom tri mjeseca koliko traje akceleratorski program U ovoj fazi nismo spremni za takav globalni iskorak.

Program Pokreni nešto svoje je super jer nam omoguće da dobijemo šest mjeseci mentorske podrške od lokalnih ljudi; ne moramo nikamo putovati. S obzirom na to da smo roditelji, imamo obitelji, putovanja nam predstavljaju problem. Zadovoljni smo što smo se prijavili za ovaj program i što uz novčanu nagradu možemo dobiti znanja i ostalu potrebnu podršku“, kaže Sonja.

Na pitanje o poduzetničkom iskustvu prije pokretanja obrta, Sonja odgovora da je u sklopu civilnog sektora sudjelovala u projektu prikupljanja otpada teretnim biciklima. U projektu su financirane plaće za šest osoba, tako da je to bio primjer poduzetničkog pothvata.

Što se tiče očekivanja u programu Pokreni nešto svoje i znanja koje im nedostaju, Sonja smatra da imaju prostora za napredak kada je riječ o poslovnim vještinama.

“Nedostaje nam možda malo poslovnih vještina. U timu se eksperti iz raznih područja. Ja sam iz područja gospodarenja otpadom, spomenula sam već developere i crtače. No, u poslovnom dijelu se malo tražimo. Najvažnije nam je doći s mentorom do odluke koji poslovni model odabrati. Tako da nam je ovo došlo u pravom trenutku, kada smo blizu izlaska na tržište”, zaključuje Sonja.